Jeg hælder ikke til forslaget om nikotinforgiftning - selvfølgelig uden at kunne sige det med sikkerhed!
Det er jo immervæk kun joints han har røget, hvor man virkelig skal ryge en gedigen tyrepik på pinden, for at komme i nærheden af svimmelhed pga. nikotin.
Jeg ryger ikke selv smøger og har aldrig været i nærheden af nikotin-OD, selvom der er blevet puffet lystigt og gentagne gange i en tobaksstærk joint. Selv i mine famøse bongtider, så har jeg da været svimmel - bevares!, men aldrig været i nærheden af at besvime.
Jeg vil hellere satse på at det var været mangel på blodsukker eller f.eks at have stået op og stenet big time i nogle minutter uden at have bevæget sig (eller blot bevæget fødderne). Det er jo også kendt for at
kunne forårsage black-outs.
Jeg har selv, for et lille halvt års tid siden, prøvet at besvime for en kort stund. Det var weekend og jeg havde tømt supermarkedet for alskens lækkerier til et planlagt, gedigent ædeflip.
Jeg røg og åd og røg og åd og åd og åd. Mens jeg lå på min sofa og følte mig virkelig skidt tilpas, pga. fråder i en mængde som min krop slet ikke er vant til, skulle jeg ud og pisse.
Jeg rejste mig op i en hastighed som jeg plejer, men på vej ud på lokummet kunne jeg mærke at jeg blev svimmel. Da jeg havde fået pjorten i hånden begyndte det at sortne og prikke for øjnene og jeg var
heldigvis endnu ved tilstrækkelig bevidsthed, til at kunne sætte mig ned uden først at skvatte.
Da jeg få sekunder efter(tror jeg - det føltes sådan) vågnede op, havde jeg selvfølgelig pisset på mig selv, men undgået at have slået mig. Spørg om ikke jeg var glad for ikke at have banket baghovedet ned i karmen, kummen, terrazoen eller whatever!!!
Hvorfor jeg besvimede ved jeg ikke. Det plejer jeg aldrig at gøre. Men jeg tror at mit system har været på overarbejde med al den mad/slik/snacks/frugt som den skulle nedbryde, så der ikke har været tilstrækkelig med tilgængeligt blod til at kunne klare motorikken oppe i hjernen. Så vidt jeg husker brækkede jeg mig efterfølgende(som det er sket flere gange når fråderen ikke indstilles i tide i en kæmpe skævert) og var kampklar igen. Bord dæk dig!

Jeg vil mene, at der kan være mange årsager til at besvime, hvor et nikotinshock dog ikke lyder så plausibelt i min dagbog, når trådstarter kun havde puffet joints - også selvom tobakken evt. ikke har været ristet - også selvom trådstarter ikke er tobaksryger...
Just my 2 cents