Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 16:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 jan 2010 14:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
Hvad så psy :joint:

Sagen er at jeg har lagt alt tobaks rygning på hylden, også når det gælder hash rygning. D.v.s det er slut med joints osv! Planen var at anskaffe mig en vaporizer, men økonomien siger det er et no good lige pt.
Derfor har jeg besluttet mig for at afprøve at ryge med glas og nål. Jeg ved desværre ikke hvad man kalder den ryge metoder, og derfor kan jeg ikke finde noget info om dem. Hvis I vil være så venlige at besvare på et par spørgsmål bliver mine lunger meget glade, håber jeg;

* Hvordan gør man? En forklaring og måske et youtube link ville være super!

* Er det spild i forhold til f.eks. at ryge på en vaporizer?

* Hvor meget skal jeg ryge for at opnå en medium skævert? ( 0.1, 0.2 f.eks.)

Grunden til at jeg vælger denne metode er for sundhedens skyld. Har jeg fat i den lange ende?

På forhånd tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 14:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
Hov ja, kan man forresten lave en vaporizer selv, og hvis ja, guide tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 15:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Man plejer bare at sige man ryger på glas. Jeg har prøvet før med nål, ganske vidst uden glas, faktisk mange gange med succes. Jeg tager ca 0,15 gram på en nål, sætter ild til nolden og venter til flammen går ud. Derefter har jeg munden lige over nolden som er begyndt at ryge, og jeg suger så nænsomt al røgen ned i lungerne, og holder den så længe jeg kan. Man skal suge langsomt og forsigtigt, for hvis man suger hurtigt har man ikke plads til mere røg i lungerne efter få sekunder. Jeg har gjort det hos mine bedsteforældre, når jeg gik i seng, fordi der ikkem må ryges derhjemme. Så lå jeg i sengen og røg hash på nål, imens jeg læste avis :D det var super hyggeligt faktisk. man skal helst bruge god hash til formålet, da dårligere hash typer er meget giftige og kradser af røven til i lungerne. Man skal lige prøve et par gange, før man finder en tilpas nold størrelse, hvor man kan få alt røgen med. Ellers kan du ryge ren klump på hashpipe, de kan fås meget billigt.

Angående vaporizers kan man få nogle meget billige nogle, der ligner glaspiber til måske 100 kr. De fungere ved at man varmer en glaskuppel for enden med nold i, via sådan et flammefilter, hvorefter der begynder at komme hvid damp fra materialet. Hjemmelavede vapers ville ejg passe på, de fleste bruger el-pære og jeg læste noget med at de indeholder kviksølv. Ellers kan man få elektroniske transportable vaporizers til 500-800 kr. ca. jeg ahr selv bestilt en hjem med opladeligt batteri. Det skulle efter sigende være en meget meget økonomisk rygemetode. jeg ahr læst om folk der har sat deres forbrug ned til 1/3 efter de begyndte at vape.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 16:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
Tak for svaret! Jeg vil bestemt prøve mig af med at ryge på nålen alene.

Men først vil jeg afprøve noget lignende det her : http://www.youtube.com/watch?v=0hr2BrB8tIY

Vaporizer bliver helt sikkert anskaffet en gang i næste måned.

Og ja, manden i filmen er idiot, men det var det tætteste jeg kom på den metode jeg leder efter :D

Nogen der kan anbefale at bruge et sugerør til metoden? Eller er det bedre bare at suge direkte med munden?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 21:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 sep 2007 16:27
Indlæg: 198
Det smarte ved en vaporizer er at der næsten intet spild er, jeg har mest erfaring med rygning af nol på en hjemmelavet vaporizer, det virker upåklageligt.
Hver gang jeg har røget på en elektrisk vaporizer har det virkeligt
overrasket mig meget hvor meget man kan få ud af en lille bitte smule skunk(som er det eneste jeg har røget på el vaporizer) så hvis man gider besværet og har pengene er det nok det mest optimale.

Hvis du skal ryge dit hash på glas/nål måden har jeg taget en normal nål stukket den igennem et viske læder, sat en lille nol hash på nålen, tændt ild til nollen og sat glasset over.
Når du skal have inhaleret røgen vil jeg anbefale at bruge et sugerør. Jeg vil anbefale at lave det af sammenrullet a4 papir.

Eller er der også hot knife metoden som jeg med stor succes har brugt til opium også lidt hash.
Det kan foregå sådan her:
http://www.youtube.com/watch?v=afwbEJB7hVs
Sådan her med en halv flaske er nok mest effektivt og er ihvertfald den metode jeg foretrækker:
http://www.youtube.com/watch?v=BOo5rLBM ... re=related


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 22:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2008 20:08
Indlæg: 90
Jeg vil prøve det som han gør i denne viden http://www.youtube.com/watch?v=0hr2BrB8tIY
lige nu :D

det ser sgu nice ud, håber det er godt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 23:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 nov 2008 17:34
Indlæg: 138
Mig og nogle kammerater prøvede en IMO underlig rygemetode, for et års tid siden..
Vi havde noget blødt sort ryger (efter sigende 'sort marok'), som vi lavede to små stænger ud af på ca. 5 cm. hver. Så tog vi et cocacola glas fra Mc. Donalds (De der er brede foroven, og smalle forneden), derefter tog vi en smøg, brækkede filteret af og lavede to huller i den, hvorefter vi satte de to stænger i - Skiftevis stak vi ild til dem, pustede det ud, stak ild til dem og pustede det ud indtil det røg godt - så smed vi smøgen ned i glasset, og holdte et stykke pap hen over, så var det bare at vente til glasset var fyldt med røg, og så løfter du bare pappet og suger røgen ud.
Husk at holde røgen inde længe. :)

God fornøjelse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 13:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jun 2009 18:59
Indlæg: 50
Narkosvin skrev:
Mig og nogle kammerater prøvede en IMO underlig rygemetode, for et års tid siden..
Vi havde noget blødt sort ryger (efter sigende 'sort marok'), som vi lavede to små stænger ud af på ca. 5 cm. hver. Så tog vi et cocacola glas fra Mc. Donalds (De der er brede foroven, og smalle forneden), derefter tog vi en smøg, brækkede filteret af og lavede to huller i den, hvorefter vi satte de to stænger i - Skiftevis stak vi ild til dem, pustede det ud, stak ild til dem og pustede det ud indtil det røg godt - så smed vi smøgen ned i glasset, og holdte et stykke pap hen over, så var det bare at vente til glasset var fyldt med røg, og så løfter du bare pappet og suger røgen ud.
Husk at holde røgen inde længe. :)

God fornøjelse!

Forstår ikke rigtigt om man skal lave to huller i filteret også sætte stængerne ned i eller om man skal gøre det i glasset?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 13:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 apr 2009 11:37
Indlæg: 319
Geografisk sted: Helt væk
Jeg har ikke så gode erfaringer med nolen på nålen metoden, da mit hash de gange jeg har prøvet bare er brændt af uden at efterlade særlig meget røg...
Jeg har dog gode erfaringer med at lægge min nold på en stykke varmt kul (vandpipe kuld er helt fine) eller en glød (eksempelvis fra en cigaret) også sætte et glas over til at fange røgen med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 13:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
Brown skrev:
Jeg har ikke så gode erfaringer med nolen på nålen metoden, da mit hash de gange jeg har prøvet bare er brændt af uden at efterlade særlig meget røg...
Jeg har dog gode erfaringer med at lægge min nold på en stykke varmt kul (vandpipe kuld er helt fine) eller en glød (eksempelvis fra en cigaret) også sætte et glas over til at fange røgen med.


Okay den skal jeg lige se om jeg forstår helt korrekt. Jeg har nemlig også erfaret at hashen ikke efterladte ret meget røg overhovedet! Jeg er også i tvivl om hvor længe man skal lade nolen brande, før man pusten flammen ud og sætter glasset over. Anyways, smider du bare en glød på dit bord og ligger hashen oven på?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 15:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 nov 2008 17:34
Indlæg: 138
Pismis skrev:
Narkosvin skrev:
Mig og nogle kammerater prøvede en IMO underlig rygemetode, for et års tid siden..
Vi havde noget blødt sort ryger (efter sigende 'sort marok'), som vi lavede to små stænger ud af på ca. 5 cm. hver. Så tog vi et cocacola glas fra Mc. Donalds (De der er brede foroven, og smalle forneden), derefter tog vi en smøg, brækkede filteret af og lavede to huller i den, hvorefter vi satte de to stænger i - Skiftevis stak vi ild til dem, pustede det ud, stak ild til dem og pustede det ud indtil det røg godt - så smed vi smøgen ned i glasset, og holdte et stykke pap hen over, så var det bare at vente til glasset var fyldt med røg, og så løfter du bare pappet og suger røgen ud.
Husk at holde røgen inde længe. :)

God fornøjelse!

Forstår ikke rigtigt om man skal lave to huller i filteret også sætte stængerne ned i eller om man skal gøre det i glasset?


Du skal lave to huller i smøgen, sætte hashstængerne ned i smøgen og derefter ligge smøgen ned i glasset, så den 'hviler' på forsnævringen i bunden af glasset.. ;D
(stængerne skal pege opad, så de ikke falder ud af smøgen)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 17:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2008 20:08
Indlæg: 90
Arthur Spooner skrev:

Okay den skal jeg lige se om jeg forstår helt korrekt. Jeg har nemlig også erfaret at hashen ikke efterladte ret meget røg overhovedet! Jeg er også i tvivl om hvor længe man skal lade nolen brande, før man pusten flammen ud og sætter glasset over. Anyways, smider du bare en glød på dit bord og ligger hashen oven på?


Jeg prøvede i går, og fik skam en del røg.
Jeg lod min klump brænde helt ud, helt til den går ud af sig selv.
Så skal du hurtigt sætte glasset over, så kommer der meget røg :D
Resterne af klumpen var helt fin aske..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 18:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
Weedish2 skrev:
Arthur Spooner skrev:

Okay den skal jeg lige se om jeg forstår helt korrekt. Jeg har nemlig også erfaret at hashen ikke efterladte ret meget røg overhovedet! Jeg er også i tvivl om hvor længe man skal lade nolen brande, før man pusten flammen ud og sætter glasset over. Anyways, smider du bare en glød på dit bord og ligger hashen oven på?


Jeg prøvede i går, og fik skam en del røg.
Jeg lod min klump brænde helt ud, helt til den går ud af sig selv.
Så skal du hurtigt sætte glasset over, så kommer der meget røg :D
Resterne af klumpen var helt fin aske..


Ahh :D Indtil videre har jeg nemlig selv pustet flammen ud efter et par sekunder. jeg prøver at lade den brande ud af sig selv næste gang:D

Forresten, betyder det noget om man bruger et højt glas eller et lavt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 18:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Ja undskyld jeg glemte den detalje. Selvfølgelig skal hashen gå ud af sig selv, derefter burde den nu afgive en ret pæn røgmængde :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 18:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
TheRagingPussy skrev:
Ja undskyld jeg glemte den detalje. Selvfølgelig skal hashen gå ud af sig selv, derefter burde den nu afgive en ret pæn røgmængde :)


Damn. Det glæder jeg mig lige frem til at afprøve nu. Det har gået galt et par gange indtil videre. Når jeg prøver at pusten flammen ud vælter nålen med hashen haha... Nå, men jeg synes det virker rigtigt godt ellers. Føler mig dog meget mere træt dage efter, men måske det bare var den ene gang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 19:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
Arthur Spooner skrev:
TheRagingPussy skrev:
Ja undskyld jeg glemte den detalje. Selvfølgelig skal hashen gå ud af sig selv, derefter burde den nu afgive en ret pæn røgmængde :)


Damn. Det glæder jeg mig lige frem til at afprøve nu. Det har gået galt et par gange indtil videre. Når jeg prøver at pusten flammen ud vælter nålen med hashen haha... Nå, men jeg synes det virker rigtigt godt ellers. Føler mig dog meget mere træt dage efter, men måske det bare var den ene gang.


Hvis jeg lader nolen brænder helt ud af sig selv kommer der intet røg over hovedet :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 19:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Det lyder yderst besynderligt i mine øjne. Jeg har lige akkurat suget ca 0,1 gram på en tegnestift, hvor det virkede kanon godt. Masser af røg, og masser af virkning. Jeg gjorde det dog lidt galt, jeg fik kun sat ild til 1/3 af nolden, hvorefter jeg røg det hele i et par sug. Jeg blev selvfølgelig nødt til at skynde mig at suge igen, efter ekshalering, for at få det hele med. Jeg blev overasket over hvor stor en røg mængde, sådan en lille hashklump kan afgive. Jeg afprøvede med en lys kashmir, hvor det fungerede goldt. Hvis du ryger ren nol har jeg ingen erfaringer, men tror ikke der er så stor forskel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 20:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jun 2009 18:59
Indlæg: 50
Jeg ved ikke hvor meget jeg bruger, men det er ihvertfald ikke større end en softgun-kugle. Jeg sætter ild til det og putter glasset over med det samme, venter til det slet ikke ryger mere fra klumpen, også suger jeg. Jeg bliver ikke ligeså påvirket som ved en almindelig joint, men man bruger jo også meget mindre og det er så også sundere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 20:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 mar 2009 21:08
Indlæg: 27
Jeg plejer at tænde ild til nolen vente et par sekunder, så puster jeg den ud og sætter glasset over og så vente til det er godt fyldt med røg og så suge det til sig med sugerør :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 20:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Jeg tror måske også det handler lidt om rygeteknik. Jeg ryger jo røgen direkte, og lader den ikke vente i glasset. Når jeg puster ud, kommer der efter flere sug stadig ret meget røg ved blowout. Angåede det med softgun kuglen, så bruger jeg måske så lidt mere end dig. Jeg vejer heller ikke af, jeg brækker bare et passende stykke af klumpen. tro mig, med lidt teknik kan du sagtens lære at ryge sådan, og du bliver faktisk overraskende skæv af det. Jeg har røget dagligt i 2 år, og det kræver næsten intet tjald at gøre mig pavirket ved denne metode.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team