Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey Folkens.

I forbindelse med mit grow har jeg et par underlige planter.

Vil lige advare, har ladet billederne være i fuld størrelse for at gøre det så let som muligt at se hvad jeg prøver at vise :)

Her er lige den ene, den startede ud med at vokse med bladende nedaf, og jeg skulle selv rette den op, bladende twistede så de var vent op af, selvom hovedet egentlig var rettet ned af.

Det har været svært at tage billeder af det, så jeg håber de 2 jeg har er gode nok :)
Kan oplyse at det er en Seedsman Skunk #1 :)

Billede
Billede

Og her har jeg en som har nogle MEGET underlige blade.
Kan oplyse at det er en DCF Skunk :)

Billede
Billede

Nu er mit spørgsmål, hvad skyldes det ? bare dårlige frø ? og er det noget jeg skal tænkte videre over ? :)

Tak på forhånd :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Den første ser fin ud, den skal nok rette sig helt ud af sig selv. Den anden ser ud som om den beskytter sig mod udtørring, har den fået skadede rødder eller får den meget stærk blæst?

Sikke nogle store billeder, selv high res skærm kan ikke følge med. Please resize en smule :)

Medlem

ehm, jeg vil ikke gætte den er blevet skadet, den er blevet behandlet på presis samme måde som alle de andre. men er helt blank, hvilket også er grunden til jeg poster den her inde :D

Og sry for ikke at recize, ville ikke "skade" billederne ^^

Moderator
Brugeravatar

Mit bud er overophedning, det basere sig på cf-guiden (altid rar til sådan noget).
http://dcfonline.dk/cf/problemer.htm#5.3%20Overophedning%20-%20Varme%20stress.
Citat:
Helt unge planter (Kim-planter), er ekstra overfølsomme overfor for megen varme, og her vil det ofte være hele planten der reagerer ved dels at krølle og begynde at vokse underligt...

Især dette billede ligner meget godt den nederste
Billede

Medlem

hvis det er varme stress så har den plante en ekstrem lav tolerance, for alle de andre har samme forhold, og vi taler om max 25-26 celcius.

Moderator
Brugeravatar

Forskellige strains og selv phenoer har forskellig følsomhed overfor forskellige faktorer, og store planter oplever problemer ved 28+, derfor kan jeg godt få det til at give mening at små kim-planter skulle kunne opleve problemer ved deromkring og lidt under.

Ellers kan det selvfølgelig også bare være en pheno, jeg har godt nok set mange forskelligartede kim-planter.

Medlem

Lige 2 friske billeder fra den som ser så underlig ud.

Billederne er blevet taget idag

Billede

Billede

Medlem

Varmestressssssss.. bladene steger sig krøllede som bacon på en pande....
Har tit problemer lige nøjagtig som på billederne..
Ligesom guiden siger, ved jeg, det er ISÆR som små er de følsomme, men med tiden bliver de "raske" igen, du vil dog altid kunne "se noget" der på de blade der har været udsat for den kraftig varme.

3 trick
1 Hæv luftfugtigheden så fordampningen bliver svagere fra bladene, det gør også at planten tåler 2-3 grader højere grader.

2 Tænd en blæser og blæs den varme luft væk..

3 lad den være og se tiden and..

Min nabo prøvede engang de der skunkmix fra DCF, han synes de var ok, bortset fra den store variation i mixet.
Nogle blev næsten 2 meter andre kun en enkelt, og han havde lidt problemer med udtøring i sit ebbe flod system.
Så om en af dine, såfremt det er det der mix, skulle vise tegn på noget, og de andre ikke, så skal man bare huske på ikke mix til næste gang..

Noget jeg simpelthen ikke fatter er mix til indendørssalg.. det skidt hører hjemme i guerrillagrow, udenfor.. men det bare min mening..

Godnat imorgen skal der ryddes endnu mere sne...

Medlem

Chas, hvis du ikke gider at læse tråden igennem før du svarer, vil jeg bede dig om slet ikke at svare.

Det irriterer mig grusomt når folk gør det, specielt når du ikke kender de faktorer der spiller ind i mit vege telt. og havde du brugt lidt tid ville du vide at det er den eneste der vokser sådan, og at den faktisk vokser og ikke er i stampe eller lign.

nu vil jeg ikke være efter dig, men din personlige mening må du gerne holde for dig selv, med mindre jeg decideret har bedt om dem, jeg fortæller dig heller ikke min livs historie i dine tråde vel ? :)

@Topic.

Kan oplyse at den vokser fint, men at ALLE nye blade ligner dem på billedet og at den vokser sådan hele vejen igennem. Størrelsen på den er heller ikke imponerende, omkring ½ af hvad de andre har opnået, højde er den samme dog.

Mit vege telt kommer max op på 28-29, og det er hvis jeg ikke lige har holdt en smule vand i bunden osv. eller ligger den omkring de 26 sent i lys perioden, og omkring de 10 om natten. så lidt udsvingning i temperaturen, men de vokser alle fint så det er bare en særling :)

Imo er den faktisk fin, lidt anderledes og speciel skader jo ikke :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]