Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opkast.
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Bare lige lidt info til dem der kommer langsvejsfra til siden, for at høre hvordan det kan være nogen kaster op af at ryge.
Her er de mest simple grunde;

1)Du har ikke spist det helt vilde den dag, og så får du fråderen på og æder meget - og blandet med rusen får du kvalme.
2)Du får nikotinshock - det kan også give sortning for øjne, og følelse af at skulle besvime.
3)Du er for skæv. meget simpelt.
4)Du har drukket, blanding af de 2 ting kan meget meget nemt give dig kvalme.
5)Ikke drukket nok vand.

Punkt 1. Så, det kan også tit ske at du kan rive dig selv ud af den følelse af at skulle kaste op. Bare tænk på andre ting, hør noget godt musik, læg dig ned lidt, eller får dig noget frisk loft, kan også hjælpe meget hvis det er koldt udenfor.
- Hvis intet af det her virker, så bare vent på at det kommer. Hvis du helst ikke vil være til grin i blandt dine venner den aften, så kan du 'roligt' sidde indenfor og vente.
For før det kommer, begynder det og krille i halsen, og så skal du ellers bare have fart på ud af døren.

1)Hvis du ikke har spist hele dagen, kan du have lavt blodsukker, og når det flyver op på ingen tid, blandet med rusen - ja, så kaster du op.
- Et godt råd er - Indtag din mad stille og roligt så din mave vender sig til den.

2)Nikotinshock kan skyldes at smøgerne ikke er ristet ordentligt, meget simpelt.

3)Du er for skæv er også meget simpelt, lad vær og ryg, eller prøv det jeg siger i punkt 1.

4)Når du har drukket, og røget på samme tid kan det meget tit give dig kvalme, ved egentlig ikke hvad grunden til dette er, men der er nok en meget videnskabelig forklaring.
- Det du kan gøre er, at drikke lige så stille i starten, og så gå ud og ryge en lille pind, og gå indenfor igen, når du så kan mærke virkning, så drik lidt mere, ryg lidt mere, og fortsæt sådan, så kan du meget nemt klare dig igennem aften uden opkast.
Virkningen af at indtage et par genstande, og så ryge resten af aften kan klart anbefales, du bliver frisk, og kan godt holde dig hele natten, eller aften, og 'grineren' holder meget længe, og fråderen kommer næsten ikke op og vende.

5) Tja, du er simpelthen dehydreret, som altid husk at drikke nok med vand, især hvis du ved du kommer til at ryge den dag, og mens du ryger så indtag noget væske.

Punkt 2. Hvis du har prøvet at kaste op et par gange af at ryge, så skal du ikke tro at du er dømt til ikke at kunne ryge pga det.
Ligesom med så meget andet, fx ikke at føle sig skæv de første gange man ryger, fordi man lige skal prikke hul til boblen.
Lige så snart du får opbygget en tolerance, skulle det gerne ikke ske.

Det var vist det.
Synes bare der kommer mange emner med opkast, så synes lige jeg ville skrive den her, med en meget simpelt overskrift, så den er nem og finde, når de - forhåbentlig - bruger søgefunktion.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl, eller tilføj andre :)

Titel: Re: Opkast.
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I'm a highway child
Kan ik anbefale at gå ud i den kolde luft hvis du har drukket og røget og har fået det skidt.
-Mener at blodet bliver tyndere og passerer hurtigere rundt i kroppen og på den måde intensiveres rusen.(ret mig hvis jeg tager fejl).

Ellers god information til mange frustrede hash-begyndere.
Et godt råd er at ryge lidt og så vente 10-15 minutter og se om der sker noget.
-hvis ikke, ryg lidt mere og vent.
-Hvis ja, få styr på rusen og bedøm om du kan ryge mere. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
For nybegyndere er det en skidt idé at starte ud med bong.

Puf lidt på en joint og lad den gå videre, for så at se om det var nok til at gøre dig skæv for første gang. (:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for positiv respons, og bare tilføj andet infomation i ellers måtte havde :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Los dobbelt postos :D

Junior medlem

Geografisk sted: i himlen
TooL skrev:
Kan ik anbefale at gå ud i den kolde luft hvis du har drukket og røget og har fået det skidt.
-Mener at blodet bliver tyndere og passerer hurtigere rundt i kroppen og på den måde intensiveres rusen.(ret mig hvis jeg tager fejl).

Ellers god information til mange frustrede hash-begyndere.
Et godt råd er at ryge lidt og så vente 10-15 minutter og se om der sker noget.
-hvis ikke, ryg lidt mere og vent.
-Hvis ja, få styr på rusen og bedøm om du kan ryge mere. :)

hvis blodet bliver tyndere og kommer hurtigere igennem kroppen intensiveres russen, men til gengæld overstår den så også hurtigere. så det kan både være godt og skidt :)

skide go info til alle rookies.. kanon

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Gode råd, personligt synes jeg der mangler en af de vigtigste: Aldrig at ryge på tom mave, der er ikke noget værre end at være rigtig sulten og ryge.

Mht. kulde må jeg sige det hjælper på mig, jo varmere jo værre har jeg det. Skal dog siges at hashoverdosis er mange år siden.

Nikotin er mere en fare, der er det hænder og håndled under den kolde hane og evt. noget i hovedet. Derefter er det bare at sidde det ud af kroppen, tager få minutter og det frarådes at lukke øjnene idet det kan give instant opkast.

Junior medlem

Jeg får altid ekstremt kvalme hvis jeg tager store hiv på tom mave. Især hvis jeg samtidig er sulten kan det virkelig lave ravage i maven. Dog kan lidt mad altid hurtigt fikse situationen :).

Hvis jeg først har det dårligt fortrækker jeg et køligt og UDLUFTET rum. Er ikke fedt at sidde og ha' det dårligt i et rum der er fyldt med røg.

Og til sidst hvis du har haft det dårligt i længere tid kan det nogle gange være mere smertefrit bare at gå ud og stikke en finger i halsen og få det overstået. Det fikser ifølge min erfaring 97% al kvalme i forbindelse med hash. For det meste har man det helt fint 5-10 min efter og man kan ryge videre ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
TooL skrev:

Nu kunne jeg godt tænke mig at vide om dette er rigtigt? Jeg spurgte nemlig min biologilærer, for ikke så lang tid siden, hvordan det kunne være at man bliver "fuldere" af at gå udenfor i kulden, hvor han svarede at det er fordi blodkarrene trækker sig sammen og der kommer derfor mere blod til hjernen. (Nu spurgte jeg så ikke lige om det var det samme med THC)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]