Bare lige lidt info til dem der kommer langsvejsfra til siden, for at høre hvordan det kan være nogen kaster op af at ryge.
Her er de mest simple grunde;
1)Du har ikke spist det helt vilde den dag, og så får du fråderen på og æder meget - og blandet med rusen får du kvalme.2)Du får nikotinshock - det kan også give sortning for øjne, og følelse af at skulle besvime.3)Du er for skæv. meget simpelt.4)Du har drukket, blanding af de 2 ting kan meget meget nemt give dig kvalme.5)Ikke drukket nok vand.Punkt 1. Så, det kan også tit ske at du kan rive dig selv ud af den følelse af at skulle kaste op. Bare tænk på andre ting, hør noget godt musik, læg dig ned lidt, eller får dig noget frisk loft, kan også hjælpe meget hvis det er koldt udenfor.
- Hvis intet af det her virker, så bare vent på at det kommer. Hvis du helst ikke vil være til grin i blandt dine venner den aften, så kan du 'roligt' sidde indenfor og vente.
For før det kommer, begynder det og krille i halsen, og så skal du ellers bare have fart på ud af døren.1)Hvis du ikke har spist hele dagen, kan du have lavt blodsukker, og når det flyver op på ingen tid, blandet med rusen - ja, så kaster du op.
-
Et godt råd er - Indtag din mad stille og roligt så din mave vender sig til den.
2)Nikotinshock kan skyldes at smøgerne ikke er ristet ordentligt, meget simpelt.
3)Du er for skæv er også meget simpelt, lad vær og ryg, eller prøv det jeg siger i punkt 1.
4)Når du har drukket, og røget på samme tid kan det meget tit give dig kvalme, ved egentlig ikke hvad grunden til dette er, men der er nok en meget videnskabelig forklaring.
- Det du kan gøre er, at drikke lige så stille i starten, og så gå ud og ryge en lille pind, og gå indenfor igen, når du så kan mærke virkning, så drik lidt mere, ryg lidt mere, og fortsæt sådan, så kan du meget nemt klare dig igennem aften uden opkast.
Virkningen af at indtage et par genstande, og så ryge resten af aften kan klart anbefales, du bliver frisk, og kan godt holde dig hele natten, eller aften, og 'grineren' holder meget længe, og fråderen kommer næsten ikke op og vende.
5) Tja, du er simpelthen dehydreret, som altid husk at drikke nok med vand, især hvis du ved du kommer til at ryge den dag, og mens du ryger så indtag noget væske.
Punkt 2. Hvis du har prøvet at kaste op et par gange af at ryge, så skal du ikke tro at du er dømt til ikke at kunne ryge pga det.
Ligesom med så meget andet, fx ikke at føle sig skæv de første gange man ryger, fordi man lige skal prikke hul til boblen.
Lige så snart du får opbygget en tolerance, skulle det gerne ikke ske.
Det var vist det.
Synes bare der kommer mange emner med opkast, så synes lige jeg ville skrive den her, med en meget simpelt overskrift, så den er nem og finde, når de - forhåbentlig - bruger søgefunktion.
Ret mig gerne hvis jeg tager fejl, eller tilføj andre