Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har tænkt mig at lave et 1x1 meters indedørs, hvor mange planter kan man ca. ha stående der?..
Og hvilket setup skal jeg bruge? hvad med prisen?.
Hvad med gødning? Er det nødvændigt?..

Håber i har nogle gode råd, til billige pære etc. :)

På forhånd tak & god ryger boyz.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror du har meget godt af at læse CF-guiden, for du giver ikke ligefrem det indtryk af at du har fundet en god informationskilde:-)
http://dcfonline.dk/cf/
Læs den guide, der burde de fleste af dine spørgsmål være besvaret...

Du vil i hvert fald hurtigt finde ud af at udbyttet ikke hænger sammen med antallet af planter, men nok nærmere din erfaring, hvilken teknik du benytter dig af og især hvilket udstyr du bruger.
Gødning er en nødvendighed det kan du ikke slippe udenom.
Hvilket setup du skal bruge må du altså selv rode med, det er vanvittigt individuelt. Læs guiden og forstå hvad hampedyrkning går ud på.

Ang. valg af pære burde du også finde ud af hvad der er noget for dig, i guiden. En HPS giver mest bang-for-the-buck, men trækker mange watt og bliver meget varm. En CFL bliver ikke specielt varm, er prisvenlig, men har ikke en specielt stærk lysgennemtrængning.

Husk, det er super nemt at gro cannabis, men man bliver sgu nød til at lave lidt forarbejde, undersøge nogle ting selv, læse en masse og især planlægge. Ellers bliver det man laver en omgang juks. Tålmodighed og grundig planlægning er nok nøgleordene jeg vægter højest i hobbydyrkerens verden.

Junior medlem

Ariaji skrev:
Jeg tror du har meget godt af at læse CF-guiden, for du giver ikke ligefrem det indtryk af at du har fundet en god informationskilde:-)
http://dcfonline.dk/cf/
Læs den guide, der burde de fleste af dine spørgsmål være besvaret...

Du vil i hvert fald hurtigt finde ud af at udbyttet ikke hænger sammen med antallet af planter, men nok nærmere din erfaring, hvilken teknik du benytter dig af og især hvilket udstyr du bruger.
Gødning er en nødvendighed det kan du ikke slippe udenom.
Hvilket setup du skal bruge må du altså selv rode med, det er vanvittigt individuelt. Læs guiden og forstå hvad hampedyrkning går ud på.

Ang. valg af pære burde du også finde ud af hvad der er noget for dig, i guiden. En HPS giver mest bang-for-the-buck, men trækker mange watt og bliver meget varm. En CFL bliver ikke specielt varm, er prisvenlig, men har ikke en specielt stærk lysgennemtrængning.

Husk, det er super nemt at gro cannabis, men man bliver sgu nød til at lave lidt forarbejde, undersøge nogle ting selv, læse en masse og især planlægge. Ellers bliver det man laver en omgang juks. Tålmodighed og grundig planlægning er nok nøgleordene jeg vægter højest i hobbydyrkerens verden.

Wise man, ville bare høre hvad folk de brugte og hvor de havde købt tingene henne :$

Gider f.eks ikke bestille lortet på nettet hvis man kan finde det i silvan osv, har også growet* før - hvor det nemlig ikke blev til det helt store. Det er mere enkelt med det udendørs :D

Og har læst CF-guiden et par gange, men gør det da lige engang til så. :)
Har også hampdyrkernes håndbog, eller hvad den hedder. men tak Ariaji, var nemlig itvivl om det med pærene.

Medlem

Køb en 400w HPS den passer lige til 1x1, men hvis det er et lille rum skal du huske udsugning!

Junior medlem

hehe okay, hvor mange planter ville der kunne være ca. på 1x1?

Medlem

Weedhunter skrev:
hehe okay, hvor mange planter ville der kunne være ca. på 1x1?

Kommer helt and på sorten og hvad du kunne tænke dig..
Den her fylder hele din lejlighed..
http://www.youtube.com/watch?v=tGOxvg_VOz0
Den her kan du nok have en 3-5 stykker af i et skab på 1x1.
http://www.youtube.com/watch?v=aYPIi-Au ... L&index=50
Bare 2 eks.
Men mærk dig at jo flere du putter ind i skabet jo mere skal de slås om lyset, så i princippet kan du så 50 frø af thai tanic i dit skab, men så kan du også regne ud at skabet bliver totalt vildt ustyrligt, mens 3 El nino's vil få gode lysforhold og give et godt overblik....

Men ellers anbefaler jeg du høvler nogle flere tråde igennem, da rigtig mange af billederne er fra grorum/dyrkeskabe/boxtelte på ret præcist 1x1

Vis din hamp tråden, kan du evt begynde med..

Edit: havde skrevet 500 ved thai tanic :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]