Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey der..
Jeg har for 10 dage siden sat nogen kager i en plastik kasse m. låg (gennemsigtig)..
De første 6 dage lagde jeg en arbejds lampe med 30 blå dioder i, i 8 til 10 timer om dagen men intet skete..
Så jeg satte dem ind i min stue og her har de stået i 4 dage, og har fået lys fra vinduet men stadig intet.
Og her har hele tiden været en temperatur på 26,5-30'c, Og luftfugtigheden er ca. på 95 - 100 %, da hele bunden er belagt med vermiculite.
Det eneste jeg har kunne se er, at den første kage er blevet lidt blå.
hvor lang tid skal jeg forvente at der går..? eller er her gået noget galt.?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
den blå kage kunne være blevet inficeret, hvis ikke du har stødt den på nogen måde. ellers ved jeg ikke hvad der er galt. var de helt koloniserede.

Junior medlem

Ja de er helt koloniseret. og det var de osse da jeg tog dem ud af glasene.
Kan det være fordi jeg har rørt dem at de bliver blå.?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5000
Den sidste portion jeg satte igang, tog lidt over 14 dage før de begyndte at pinne, så en smule mere tålmodighed.
Ud med den blå.

Junior medlem

oki så må jeg jo vente lidt i nu.. øv øv..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Nej nej nej!!! Smid ikke den blå kage ud, det er sandsynligvis ikke mug. Tag en ren serviet eller lokumspapir, gør det lidt vådt og så dup forsigtigt på det blålige område. Kommer der farver på papiret/servietten er det sporer, og det er mug, og den skal ud. Er der ingen afsmitning er det bare _helt naturlig_ blåning af myceliet, som forekommer ved en meget stor del af alle psilocybinholdige svampe. Den kan blive blå fordi den er blevet stresset, fx efter du har dunket den, eller hvis den er tør, eller hvis du har stødt til den eller tæsket den som H.lampe nævner, eller bare fordi den har lyst til at blive blå. En bekendt fik farvet sin plastikkasse med copelandia cyanescens mycelie i bunden blå på et par sekunder efter han viftede lidt med en avis for at lufte ud. Normalt tager det lidt længere tid.

Hvis der ikke sker noget i løbet af 5 dage eller lignende så ville jeg dunke kagerne i 12 timer i køleskabet og sætte dem tilbage i kassen derefter, men der skal nok komme pins snart. Husk også at lufte ud et par gange dagligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Temp. er for høj. Sænk den til omkring 22 C.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5000
Beklager den fejlagtige udmelding. Hermed noteret i tilfælde af jeg selv skulle støde på en af de blå smølfer.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Nå, så er det da heller ikke værre, Bæst. Ooodurocello overlever nok, og uden dybere ar i sjælen, hvis han kom til at droppe den selvom den var ok. Beklager at jeg udtrykte mig lidt dramatisk. :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]