Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hjælp!
Junior medlem
Brugeravatar

Hej har skrevet herinde før, angående om der fandtes noget stof, som man kunne få i håndkøb som havde samme effekt som morfin - grundet er, at min kæreste for nyligt fortalte mig, at hun var i misbrug med morfin.
Jeg har forsøgt at skaffe hende det, men uden held - har vist hende tråden herinde fra jeg skrev, hvor folk kom med råd.. hun sagde ikk rigtig noget til det, udover hun blev ked og græd og skred i nogle timer..
Ok og så talte vi ikk rigtig mere om det.. Igår.. der havde hun åbenbart fået skaffet sig noget morfin, og så hun tog 14 piller på en gang... hun sir det dolol, og det står der oss på pakken.
Hun blev træt og meget fjern.. hun lå i sovet, og faldt sådan.. hen.. men hun havde nogle.. spastiske bevægelser sommetider.. som hun krampede? Og s..... ja, hun sagde nogle mærkelige lyde af og til - plus hun lå med begge arme i vejre i flere timer mens hun sov.. Til sidst vækkede jeg hende og hun anede intet.. hun tog det bare som ingenting..
Idag har hun atter dopet sig totalt med mofin.. suk, ved ærlig talt ikk hvad jeg skal gøre..?
Ved hun er ked og har mange ting at tænke på.. Hun skal se sin far som kommer ud af fængslet efter jul - hun vil ikke se ham, men det mener myndighederne samt hendes mor er bedst.. (Hun er seksuelt misbrugt gennem 5 år fra hun var 10 år) - men de mener det bedst hun bare ser ham - fordi hun har en konstant frygt for hvad han sir og gør når han kommer ud af fængslet... Men.. ja, det bare ikke så fedt at se sin kæreste ødelægge sig selv ved at stoppe morfin piller i kæften.

Titel: Re: Hjælp!
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor gammel er hun? Hun lyder som om hun kunne trænge til noget meget grundigt hjælp, som sikkert kan være svært at opnå via systemet. Bedste bud er noget ordentlig misbrugsbehandling, hvis ikke I har råd til at betale for privat terapi. Og pas på med hvad I roder jer ud i, der er STOR forskel på behandlingssteder.

Du skal også huske at passe på dig selv i denne her situation. Din kæreste lyder som om hun er i gang med at smadre sit liv godt og grundigt, og det tror jeg ikke står i din magt at ændre på, hvis ikke hun selv vil hjælpes. Og hvis du alligevel insisterer, så vid at det meget vel kan være skønne spildte kræfter. Nogle mennesker skal meget langt ud før de vil hjælpes, men man kan altså ikke nå folk der ikke vil nås.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har lige flyttet emnet her ned i bagsiden, hvor det hører hjemme.

Junior medlem
Brugeravatar

Hun er 18 år. Og problemet er jo, hun ikke vil hjælpes :( Har prøvet.. virkelig!
I nat vågnede jeg ved hun direkte var i krampe, i ved... jeg blev fandme bange,. Hun var helt blå i hovedet og bed voldomt sammen om sin tunge så det blødte. det varede... ja et par minutter, og jeg fik vendt hende om på på siden så godt jeg kunne og ringede 112. Så vågnede hun kort efter og hun anede ikke en skid. Og da jeg sagde ambulancen snart kom, så gik hun totalt amok og bad mig ringe afbud. hvilket jeg gjorde. sagde bare det var under kontrold.

Men blev sq bange! hun vil ikke have jeg siger det til hendes forældre, eller noget som helst. Og hendes læge, nej gider hun heller ikke. Har talt med min læge, for kan knap nok fokusere på andet lige pt. Kan ikke lide hun gør det her.. og slet slet ik at hun propper det store antal piller ind i sig. Pakken med 50 styk. den fik hun i forgårs. og den er tom nu!.

Hun har vist ikke et særlig godt forhold til forældrene, også derfor hun ikk vil hjem i julen. Så jeg har sagt til min mor at jeg blir her ved hende. For alene, det skal hun absolut ikke være. Ville bare ønske jeg kunne gøre et eller andet.

Junior medlem

Geografisk sted: The Moon
100% enig med Tom Behnke.. Hun skal helt sikkert have hjælp, og nok helts meget snart.. Morfin er fandme farligt i store doser, har aldrig selv taget det så meget, men har en kammerat der var tæt på at dø engang ved OD.. Morfin svækker hjerterytmen og vejrtrækningen meget.. Godt af dig at ringe 112 vil jeg sige, for man skal aldrig være bange for at gøre det hvis det er fordi man ikk vil have ens forældre ved man tager stoffer osv..

Men tag en seriøs snak med hende ang. noget evt. psykolog/terapi hjælp eller misbrugsbehandling, for det lyder som om hun har en seriøst behov for at være 'fjern'

Vil dog også indskyde, hvis hun ligger og heiner eller kokser ud når hun er påvirket, så lad være med at gå i panik, men vær dog sikker på hun ligger ordenligt og kan trække vejret.. Har sku selv været ved at kvæle mig på den måde, hvor mine kammerater så heldigvis var der til at få mig vækket.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Når din kæreste er 18, kan myndighederne vel ikke tvinge hende til at se sin far? Måske du skal fortælle hende, at hun har ret til at sige fra og sætte grænser, i stedet for at lade verden overskride dem, og så dope sig, så det ikke kan mærkes?
Jeg er ked af at høre hvor galt det står til med hende. Men du må også passe på dig selv. Hvis hun ikke ønsker at skabe bevidsthed omkring alvoren i sin situation, men blot fortsætter sin selvmorderiske adfærd, kommer hun til at trække dig med ned også. Hold fast i dig selv. Så har du mere at give af i sidste ende :wink:

Har du nogle IRL som du snakker med det om? Nogle venner, eller måske dine forældre? Det kan være godt at få nogle andre ind over, som også kender hende. Der er ingen tvivl om at hun har brug for hjælp. Den adfærd hun her er ude i, kan meget vel ende med at blive fatal.

Håber det bedste for jer.
Hilsen Fanny

Medlem

vær en mand . vær den far hun aldrig fik . og den kæreste hun altid har ønsket sig.
tag pillerne fra hende. send hende i behandling, kan godt være hun ikke vil, men DU ved hun vil takke dig senere

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Send hende til et misbrugs-center.

De kan både give hende metadon, hvis hun skal trappes ud af morfin-misbruget, og de har gruppe-terapi, individuelle (GRATIS) psykolog-samtaler, socialrådgivere (omkring økonomi, job osv. osv.) og mange andre tilbud.

Det er gratis og det er et af de eneste steder (i modsætning til f.ex. hospitaler og recept-udskrivende læger) hvor jeg har oplevet, at systemet rent faktisk fungerer.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Arghh.. Metadon til et dololmisbrug? Det er da lige at stramme den.

Site Admin
Brugeravatar

Hej DarkKringleKage. Hvordan går det med din kæreste nu?

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Dolol er tramadol, og hun burde stoppe nu! Hun overdoserer - kramper kommer ved for höje doser af tramadol. Og man kan godt kradse af. Få prof. hjälp er mit råd. Jeg tror du er nödt til at stille krav og väre konsekvent. Kontakt evt. selv et misbrugscenter og spörg om hjälp - måske har de nogle gode råd til dig.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
50 tramadol-piller (jeg regner med at de er på 50 mg som sædvanligt) er ALT for meget at indtage på 2 dage - ligegyldigt hvad ens opiat-tolerance er.
Som Paul Muad Dib påpeger er der stor risiko for seriøse kramper ved de doser.
Få hende overtalt til MAX at indtage 10-12 stykker af dem på en aften hvis hun endelig skal.

Junior medlem

Geografisk sted: i himlen
har arbejdet på en skadestue hvor vi fik en pige en der faktisk havde indtaget lige knap 50 tramadolhydroclorid. det samme som din kæreste. og jeg ved i dag at hun er mærket for livet. det har smadret hendes krop. og hun var tæt på at dø og blev indlagt som intensiv patient. det er livsfarligt! hver forsigtig og sig til hende hun fucking ikk skal æde det lort.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvis hun kramper igen skal du bestille en ambulance med eftertrykkelig virkning, så at sige. Og du skal ikke afbestille den, om du så skal holde hende nede i politigreb. Et anfald af hendes slags kan sagtens have virkninger der ikke lige er til at se uden avanceret udstyr. At hun bliver blå i hovedet = enten ikke nok ilt eller blod til hovedet, hvilket i værste tilfælde kan medføre hjerneskade.
Gør som bolle siger; tag ansvar og følg bl.a. Fannys råd. Du bliver også nød til at fokusere på dig selv. Selv de bedste psykologer er i risiko for at overdrage klienters lidelser.
Tag ansvar ved at sende hende afsted, tag hende i hånden og følg hende, men lad hende ikke trække dig ned hvis hun vælter.

Medlem

Hej.

Må virkelig sige jeg er rørt at den her situation her. Det er virkelig det rene selvmord hun har gang i med så meget tramadol på en gang.

De andre har sagt hvad der skal siges. Vil bare sende en tanke her fra.

Site Admin
Brugeravatar

DarkKringleKage har ikke skrevet nogen indlæg siden den 22 december, så jeg tror ikke han har været oneline siden. Jeg håber det bedste for ham og kæresten.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
PLUR herfra

og de bedste tanker

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]