Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 17:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Ok fooks :-)

Et ryge instrument der slår som en spand, men er så "mild" som en vaporizer lyder næsten for godt til at være sandt, men sådan er det ikke længere! (Hehe - total reklamesprog xD)

Ej chek http://www.gravityvortex.com/ (Vær venlig ikke at slette linket da dette ikke er et salgslink, kun link til at læse om produktet på "fabrikkens" hjemmeside "
Kan ikke selv rigtig se hvordan den fungere, men der står hvertfald i bunden af siden
"The Gravity VORTEX is the world’s first portable gravity smoking device that hits like a gravity bong and is smooth like a vaporizer. Winner of the gold medal at the 2006 High Times Cannabis Cup, the VORTEX is quickly taking the smoking world by storm. Criticaly acclaimed as , the Gravity Vortex has been featured in High Times, Skunk magaine as well as Showtime's WEEDS.

The Gravity VORTEX is very easy to use and fun to watch in action. As the water drains from the top chamber to the bottom, smoke is filtered by water. Clean, cool and smooth hits that wont hurt your lungs. It is made of high quality polycarbonate, so its virtually indestructible and safe to smoke from.

Perfect for dorm rooms, outdoor adventures, and small enough to put in your backpack. It is very easy-to-use and fun for parties. A small amount of product gets you the same effect as a vaporizer. Everyone will have a fun time watching the he water drain, while at the same time pulling a 2-liter bottle size gravity hit. The days of messy bottles and buckets are over.

In addition to being a fun and social way to smoke, the VORTEX is endorsed by the medical smoking community for the therapeutic benefits it provides. Patients now have new relief and comfort for their illnesses. There are many options when it comes to smoking, but the Gravity Vortex is an essential addition to any serious smokers collection."

Da jeg syntes dette lyder fantastisk er jeg stærk besluttet på at finde ud af hvordan man bygger dette vidunder selv. Den behøver ikke at være så fancy at se på og alt det der, bare den virker som denne :-)

Nogle ide'ër ?

God Ryger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sådan her måske?:
Billede

Man kunne også sno røret rundt inde i vandet...

Billede

(Baudelaire 1860).

Senest rettet af Hodja 19 feb 2010 00:02, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Dit billede virker ikke :-)

Medlem
Brugeravatar

Der er en film inde på siden med hvordna den fungere ;)
gennem gang:
1. fyld øverste beholder med vand.
2. put dit weed (eller hvad du nu vil ryge på den) i et hoved og sæt så hovdet fast på toppen.
3. åben for vandet så det begynder at sive ned i det nederste kammer.
4. fyr op for dit tjald.
5. af med hovdet og sug :D

Medlem
Brugeravatar

Nej, nej nej ... :-)

Jeg mente faktisk om her er nogen der faktisk ved hvordan man kan bygge den selv? Evt. en guide med materialer osv :-)

Min fejl :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Well.. den er da fint promoveret på siden! Svært at sige nej til...
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er det ikke ca. samme princip som Erik Spandmands spand v.2?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Tjaaa, ca. Det er en transportabel spand..

En nem metode der virker ligeså godt er at bruge en plastflaske med hul i bunden, fylde vand i og sætte hovede med mix i halsen. Der holdes for hullet og slippes når der tændes så vandet løber ud (fx. i en vask). Når vandet er væk, fjernes hovedet og der ryges.
Kaldes vandfald og virker fint hvis man ikke har andet at ryge på. Ovenstående Gvortex er dog smartere med lukket beholder, men samme metode.

Medlem
Brugeravatar

thisisright skrev:
Nej, nej nej ... :-)

Jeg mente faktisk om her er nogen der faktisk ved hvordan man kan bygge den selv? Evt. en guide med materialer osv :-)

Min fejl :-)

nååh :P
jeg var os lidt stonned da jeg læste det :P
det har nok ikk hjulpet på det xD

Junior medlem

Som Xpert siger, så er det bare en vandfaldsbong med indbygget beholder til vandfald. Det er en sindsygt tyk røg der kommer ud af det, og jeg synes personligt ikke det var helt vildt behageligt at ryge på. Men det ramte sgu meget godt :P

Junior medlem
Brugeravatar

de siger den er blid at ryge på, det tror jeg ikk helt på tror det er ligeså skrapt som at ryge på spand

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]