Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Jeg syntes nu stadig du skal gå til lægen og få en snak om det. Kan godt være du syntes det er nederen, men altså kan fortælle dig at da jeg var 15 år skulle jeg tjekkes for kønssygedom og min mor var også med. Da var rigtig nederen da min mor hellere ikke viste at jeg var begyndt med at dyrke sex. Altså læger plejer sku altid at være flinke og vil sku gerne hjælpe. Kan godt se det er pisse pinligt, men altså nogle gange bliver man nåd til at kommer ud med sine problemer.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Amphia,
Er det kun når du er sammen med en pige, at du ikke kan komme, eller er det også når du onanerer? Hvis du godt kan komme alene, tyder det på, at dit problem skyldes at du har svært ved at slappe af psykisk, når du er sammen med en anden. Og så er der håb for dig :wink:

Mht til dine antidepressiver, hvad er planen så for fremtiden? Er det noget du skal tage altid, eller er der en nedtrapning i sigte, i følge med terapi behandling? Jeg er en af de mennesker som mener, at der bliver strøet om sig med alt for mange "depressions-diagnoser", og skødesløs SSRI´-udskrivninger. Yes, vi kan alle have ondt i livet og brug for støtte og frikvarterer i perioder, men håber da at du har en plan videre derfra hvor du står :wink: .

Vær stærk, og god vind herfra :)
Hilsen Fanny

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg synes det er helt ude i hampen, at elektrochok bliver hevet ind i den her diskussion. Det bliver kun brugt til meget svære depressioner og psykoser. Visse læger er meget begejstrede for det og har travlt med at underdrive bivirkninger og overdrive effekten. Jeg har selv overværet andre få elektrochok adskillige gange og har kun set det virke ordentligt på meget få, meget syge mennesker, hvor det til gengæld virkede meget overbevisende. De fleste behandlinger jeg overværede resulterede kun i voldsom hovedpine og hukommelsestab. Jeg vil faktisk mene, at når man er i stand til at skrive et indlæg på nettet, så er man ikke syg nok til at udsætte sin hjerne for strøm.

Før nogen indlader sig på sådan en behandling vil jeg også opfordre til, at man læser artikler på nettet, der er kritiske - og dem er der masser af. Hvis det er lykkepiller der påvirker din seksualitet, så er der andre medicinske muligheder til behandling af depression, der ikke påvirker seksualiteten. Mirtazapin er en mulighed, men der er også andre præparater, hvis man har en "vågen" psykiater, der forstår alvoren af sådan en bivirkning og kender alternativerne.

Fortæl din læge om problemet, det er ikke første gang han hører det. Hvis det hjælper på det, så prøv evt. at forestille dig ham som en lille baby med en sut i munden. Han er bare et menneske.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Ja, du skal ikke bekymre dig om at gå til lægen med et problem, uanset problemets art.
De fleste læger er super profesionelle, og har jo alligevel stødt på de samme problemer 1000 gange. Hvis du alligevel oplever ubehag ved oplevelsen, har du jo altid ret til at skifte til en anden læge - Det er vigtigt man stoler på sin læge, og at lægen er istand til at få patienten til at slappe af, og turde snakke åbent om sine problemer.

Dedikeret medlem

Til Amphia:

Bare glem mit indlæg om elektrochok - Jeg har baseret mit indlæg på få positive artikler om emnet, og det er vist rigtigt at det kun er effektivt ved meget svært depressive.

Medlem

det var os før jeg begyndte på SSC .

Medlem

Lækkert :)
fanny skide godt indlæg :)

Takker mange gange alle sammen :)

Dedikeret medlem

Ikke for at være en flueknepper, men det kaldes SSRI. Selektiv serotonin reuptake inhibitor (på dansk-engelsk)

Medlem

haha en flueknepper :P Den var ny :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
I forlængelse af det Fanny skrev, så bemærkede jeg, at du skriver du tænker på alt mulig andet mens du dyrker sex. Det er godt, hvis du kan slappe af og nyde nærværet af din pige. Det kan godt tage lidt tid, for der er nok nogle psykiske barrierer der skal overvindes, som måske kan grunde i angst for at åbne og blotte dig for din partner. Men når de er overvundne vil du ikke fortryde det ;)

Medlem

ja men det er bar hvordan jeg "overvinder" dem :( ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det er selvfølgelig et godt spørgsmål jeg ikke kan give faste svar på, men du kan starte med at tage det stille og roligt i sengen, og give dig tid til at komme nær din partner og lade hende gøre det samme... Så vil du måske blive mere opmærksom på hvad der rører sig i dig og hvornår, og evt. hvad der tænder dig og hvordan i kan "arbejde" sammen... Hmm.. Og er problemerne store er professionel hjælp en god ide til at få det forløst...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg tror det vil være en god idé, at du er sammen med en sød pige du føler dig tryg ved. Nogle kvinder kan se det som en udfordring og tage opgaven meget seriøst :) Prøv ikke at fokusere så meget på sex, men mere på bare at ha det godt sammen, tale sammen og røre ved hinanden. Lad være med at presse på for at få overvundet noget og tag det stille og roligt, så er jeg sikker på det vil komme helt af sig selv.

Most of the physical world is unseen.

Medlem

Håber jeg da :D

Ku være nice :b

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]