Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 00:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: City-X
Når jeg skal drømme, bruger jeg Melatonin, b6 vitamin og Magnesium. Det virker rigtig godt.
Jeg ryger hver dag, så har meget svært ved at drømme, men den kombination får virkelig sat gang i drømmene!

Medlem

Jeg har faktisk en lille sjov historie lige nu, jeg er lige vågnet efter en lille lur;

Jeg drømte at jeg i min drøm, drømte at jeg havde lucid dream :D

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Spændende emne.
Det er lang tid siden at jeg var bevidst om at jeg drømte. Dog lykkes det mig i perioder, at skrive mine drømme ned (mest i mine ferier, hvor jeg vågner naturligt). Det er en god hjælp at have en bog liggende ved sengen, hvor man kan skriver drømmene ned i, lige så snart man vågner. Efter et stykke tid kommer man ind i træningen med at huske drømmene med det samme.

Da jeg læste om Wild teknikken kom jeg til at tænke på, at det minder lidt om den shamanistiske trommerejse. Her bringer man sig også til et drømmelignende plan, hvor man f.eks. først forestiller sig, at man går ned i et hul i jorden, ind til man kommer til underverdenen (som godt kan ligne denne). Efter et stykke tid, bliver ens fantasi-billeder mere og mere drømmeagtige og der kan komme personer/væsener forbi, som du ikke har "planlagt" skulle være der. Det som starter som en viljestyret fantasi, bliver altså til en drøm tilsidst, hvor du er bevidst, og du navigerer ved at fokusere på dit formål (en trommerejse har altid et formål, et spørgsmål som man ønsker besvaret). Dit spørgsmål kan så blive besvaret af diverse væsener (det kan være et kraftdyr, et mytisk væsen, guder elller andre skabninger) eller svaret kan opstå inde i dig, ved at vidne en drømmescene som udspiller sig, eller blot som en stemme der fortæller dig det. Hele rejsen foretages som regel liggende eller siddende (for øvede kan det også gøres under dans), mens en anden person trommer deltagerne på rejse. Trommens lyd skal være ensformig og hurtig som et ophidset hjerte. Dette er bærebølgen man rejser på.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Akira_Dk3 skrev:
nogle der har erfaringer med en urt der bruges til at booste drømmende/lucid dreaming? kan ikke huske hvad den hedder og vil meget gerne have fat i den! er helt vildt opsat på at lærer LD, og er faktisk begyndt at huske mine drømme.

edit; har fundet den Calea zacatechichi, nogle der ved om den virker?

Der er ingen grund til at bruge substanser til at blive lucid, det kræver bare træning og tålmodighed. Jeg tror ikke du vil opleve den samme tilfredshed og fascination, hvis du springer over hvor gærdet er lavest.

Ved et tilfælde har jeg fundet ud af at koffein er en effektiv lucid dreaming katalysator. På grund af mit arbejde havde jeg været vågen i rigtig mange timer, for ikke at falde i søvn på min vagt indtog jeg store mængder kaffe. Da jeg lagde mig til at sove faldt jeg stort set direkte ind i en lucid drøm, problemet med denne metode er, at på grund af koffeinen sover man meget let og man skal der for hele tiden koncentrere sig om ikke at vågne op.

Personligt synes jeg ikke du skal bruge andet end din hjerne til at blive lucid, det meget facinerende hvad der egentlig kan lade sig gøre med lidt intensiv "hjerne træning". Det handler bare om at komme mere i kontakt med sine drømme, det er en god ide at tænke over de forskellige drømme du har haft i løbet af natten, når du venter på bussen, spiser frokost eller sidder på toiletet, så gå drømmene igennem i dine tanker.
Så skulle det gerne komme helt af sig selv :-D

Når du så er blevet øvet i lucid dreaming, kan du begynde at indfører forskellige substancer. Personligt er jeg ved at ekspermitere med Ketamin, da K-hole har ekstrem mange ligheder med lucid dreaming.

BTW: Når man nu sover så meget af sit liv, kan man jo lige så godt få noget sjovt og lærerigt ud af det.

Medlem

Alt Ædende Ateist skrev:
Akira_Dk3 skrev:
nogle der har erfaringer med en urt der bruges til at booste drømmende/lucid dreaming? kan ikke huske hvad den hedder og vil meget gerne have fat i den! er helt vildt opsat på at lærer LD, og er faktisk begyndt at huske mine drømme.

edit; har fundet den Calea zacatechichi, nogle der ved om den virker?

Der er ingen grund til at bruge substanser til at blive lucid, det kræver bare træning og tålmodighed. Jeg tror ikke du vil opleve den samme tilfredshed og fascination, hvis du springer over hvor gærdet er lavest.

Ved et tilfælde har jeg fundet ud af at koffein er en effektiv lucid dreaming katalysator. På grund af mit arbejde havde jeg været vågen i rigtig mange timer, for ikke at falde i søvn på min vagt indtog jeg store mængder kaffe. Da jeg lagde mig til at sove faldt jeg stort set direkte ind i en lucid drøm, problemet med denne metode er, at på grund af koffeinen sover man meget let og man skal der for hele tiden koncentrere sig om ikke at vågne op.

Personligt synes jeg ikke du skal bruge andet end din hjerne til at blive lucid, det meget facinerende hvad der egentlig kan lade sig gøre med lidt intensiv "hjerne træning". Det handler bare om at komme mere i kontakt med sine drømme, det er en god ide at tænke over de forskellige drømme du har haft i løbet af natten, når du venter på bussen, spiser frokost eller sidder på toiletet, så gå drømmene igennem i dine tanker.
Så skulle det gerne komme helt af sig selv :-D

Når du så er blevet øvet i lucid dreaming, kan du begynde at indfører forskellige substancer. Personligt er jeg ved at ekspermitere med Ketamin, da K-hole har ekstrem mange ligheder med lucid dreaming.

BTW: Når man nu sover så meget af sit liv, kan man jo lige så godt få noget sjovt og lærerigt ud af det.

Jeg kan nærmest ikke vente på at sove! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige vågnet op fra en lucid dream og bliver nød til at kradse den ned et eller andet sted. Jeg vil opfordrer alle at skrive deres drømme ned i denne her tråd, lige meget om de er lucid eller ej. Jeg er interesseret i at hører om vi opfatter drømme ens eller det bare er mig der er fucket up :-D, desuden er denne her tråd ved at blive lidt egocentreret, så se forhelvet at komme i kontakt med jeres drømme så jeg har nogen at skrive med.

Nu til min drøm:

Det startede som en normal drøm, jeg møder den smukkeste pige jeg hidtil har set og bliver med det samme forelsket, som det kun kan lade sig gøre i drømme verden. Lige så snart jeg ser denne smukke blonde pige, skriger min krop for at være sammen med hende. Vi er på en smuk strand og efter lidt snak som jeg ikke husker så tydeligt, tager vi vores badetøj af og begynder at dyrke sex i vandkanten. Da vi er færdige ligger vi i en tid i strandkanten og jeg nyder hendes fuldstændig overdrevet bløde læber mod mine. Pludselig tårner der sig en bølge på mindst 30 meter op foran os, den er alt for stor til at være realistisk og på grund af det indser jeg at det må være en drøm (jeg bliver lucid), den store bølge skylder blidt hen over os.

Det er så her hele min verden krakker, jeg finder ud af det er en drøm og at min skønhed derfor må være en illusion, jeg fortæller hende at hun bare er en del af min underbevidsthed, jeg fortæller hende at når jeg vågner igen vil hun aldrig eksisterer mere. Jeg forventer selvfølgelig at hun vil blive bedrøvet over dette, men hun smiler bare til mig og siger: "Det har jeg da hele tiden vidst din dumme dreng", hun kysser mig og fortsætter: Det passer ikke at jeg ikke vil eksisterer efter dette, jeg vil altid være en del af dig. Efter dette er der et hul i min hukommelse som jeg ikke husker, jeg husker der imod tydeligt den nedtrykte og bedrøvede følelse der sad og stadig sidder i min krop.

For den udefrastående kan det måske virke mærkeligt at jeg ved bare synet af en pige straks bliver dybt forelsket, men følelser fungere på en helt anden måde når jeg drømmer, jeg ved ikke om der er andre der har det som mig?
For at tage et eksempel så er det slemmeste ved mareridt ikke det der sker i drømmen, det er nærmere den følelse jeg har i kroppen, en ubeskrivelig frygt som jeg aldrig har oplevet i vågen tilstand, frygten er så ekstrem at det næsten gør fysisk ondt på mig. Sådan er det med alle føelse i drømme-verden, de er ekstreme og voldsomme, kærlighed, frygt, velbehag, smerte, sorg, glæde osv.

Medlem

Geografisk sted: ja
Halose skrev:

Men 'tillykke' med din første LD. Næste gang du er i en, så prøv at se om du kan flyve. Det kan faktisk kræve lidt øvelse, fordi det man ligesom skal overgi sig til det universelle i drømmen.

Spændende! Forklar hvad du mener. Jeg oplever (tror jeg) det samme. Jeg har, i perioder, Lucide drømme hvori jeg ofte lærer at flyve. Og det er faktisk lidt en prøvelse.
Jeg skal tage tilløb, og ligesom kaste mig frem. Nogle gange bliver det til en maveplasker på jorden, men andre gange får jeg fat i "opdriften" lige inden jorden, og kan udnytte den til langsomt at svæve op. Så kommer et peak, hvorefter jeg "styrter", men styrtet udnyttes til yderligere opdrift+ acceleration.
Ved ikke om det giver mening. Kunne bare være skægt hvis det var et fænomen som gik igen.
Jeg har aldrig oplevet at have ukontrolleret magt over flyvningens kunst, mere en form for svævning.

OBS: Ingen dumme drømmetydninger a la "hvis du drømmer at du flyver har du sexmangel etc." Ellers bliver i bannede!

Medlem
Brugeravatar

Jeg har lige læst den her tråd og i starten lød det jo bare mega fedt at kunne styre sine drømme, men så da jeg kom længere og længere i tråden og læste den sidste post AÆA havde skrevet (her i tråden), kom jeg til at tænke på Avatar og alt det som folk siger, med at de er blevet bedrøvet og har fået selvmords tanker af at se filmen, men kan også relatere det til mig selv.

Lige her for tiden er jeg pisse træt og stresset og har brug for al den søvn jeg kan få, men fordi min far han står op lidt før mig, når han skal på arbejde. Så har jeg gjort det til en vane at tvinge mig selv vågen (pisse træls når man trænger til søvn) selv om jeg kan sove ca. en halv time mere før jeg skal op. Så lige så snart jeg høre min far ude i gangen så bliver mine drømme ret ofte lucid, men fordi jeg er stresset på en eller anden måde så er jeg ikke i den tilstand særlig længe, men så tvinger jeg mig i stedet til at vågne. Nogle gange kan jeg dog være heldig at licid dreame i nogle minutter og få skabt noget kaos (håber på at kunne lave mere efter at ha læst den her tråd).
Men her i forgårs fandt jeg ud af jeg drømte fordi, jeg selv sagde at det bare var en drøm og så syntes jeg bare det hele kunne være lige meget. Der undrede jeg mig så over at det bare var en drøm også gik drømmen over til en lucid dream, men kom så desværre til at vægge mig selv, igen... :(
Det er så her, jeg komme til den der skide depri førelse, af både at alt det der skete i drømmen bare var en drøm, lige som Avatar bare er en film. Og så tvinger jeg fanme også mig selv vågen! Sådan noget pis, jeg vil sove for evigt! :D
Fordi jeg har den her ekstra halve time som jeg gerne vil sove i, prøver jeg selvfølgelig at sove igen, men nærmest altid uden held. Så ligger jeg jo bare og bliver mere og mere vågen og skide depri over jeg at jeg ikke er i min drømme drøm mere og det bare var en skide drøm :( Jeg har det bare desværre også med at "drille" mig selv, lige som i siger med fx. ikke at kunne åbne øjne og måske (er ikke helt sikker) det med at SDBC's karameller smagte af peber. det er så her jeg bestemmer mig for at det jeg ikke kan SKAL lykkes fx. hvis jeg har en flaske vand og så jeg vil hælde det ud, men ikke kan fordi den bare bliver ved med at fyldes. Så ved jeg jo godt der er en drøm ik ogs', men der er så jeg jeg prøver (lige som en super helt) med mine tanker at få vandet til at forsvinde, og det virker såmænd også i første omgang, med det bliver ved med at komme igen... Det havde jeg faktisk prøvet en dag jeg havde røget skunk, men ellers så "driller" jeg altid mig selv til at vågne nå jeg er i en lucid dream og "lirker" så øjne op :(

Det skal lige siges jeg tager en kapsel baldrian (Rolin'at) efter jeg har spist til aften og en ca. en ½ time inden jeg skal i seng. Syntes dog ikke det har nogen effekt på noget som helst.

Men måske man skulle få en til at tyde sine drømme en dag? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Alt Ædende Ateist skrev:
For den udefrastående kan det måske virke mærkeligt at jeg ved bare synet af en pige straks bliver dybt forelsket, men følelser fungere på en helt anden måde når jeg drømmer, jeg ved ikke om der er andre der har det som mig?
For at tage et eksempel så er det slemmeste ved mareridt ikke det der sker i drømmen, det er nærmere den følelse jeg har i kroppen, en ubeskrivelig frygt som jeg aldrig har oplevet i vågen tilstand, frygten er så ekstrem at det næsten gør fysisk ondt på mig. Sådan er det med alle føelse i drømme-verden, de er ekstreme og voldsomme, kærlighed, frygt, velbehag, smerte, sorg, glæde osv.

Jeg har det på samme måde. Jeg har aldrig været så forelsket, som jeg har i mine drømme. Følelser kan i det hele taget være ret voldsomme, fordi de fylder hele ens verden. Dog drømmer jeg for det meste meget neutrale drømme. Faktisk næsten altid om helt normale hverdagsting, godt nok med et syret twist, da mærkelige ting kan give fin mening i drømme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rigtig interessant emne - har aldrig vidst det var noget man kunne "praktisere", har ofte gjort det som lille, når jeg vågende af et mareridt, og faktisk også når jeg har vågnet af en nice drøm af min mor eller et eller andet. Så har jeg langt mig til at sove igen, fast besluttet på at jeg ville blive ved med at drømme den drøm. Problemet har bare været - jep, jeg har drømt det jeg ville drømme, men jeg vidste godt det bare var en drøm, og det gjorde at det ikke var ligeså "fedt" som første gang jeg drømte det.

En anden interessant ting ligende er søvnparalyse - Det er en blanding mellem virkelighed og en drøm, som opleves utrolig virkelig, modsætning til LR. http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg fulgte denne tråd og forsögte mig med de nävnte teknikker... jeg mödte min afdöde morfar i et sexorgie fra helvede. Tak for at i har ödelagt ALLE mine positive barndomsminder... MOD, lås denne tråd inden andre kommer til skade!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du har jo tydeligvis ikke opnået målet med teknikkerne (at blive lucid).

Hvis du havde været lucid ville du kunne styrer drømmen væk fra dette sexorgie :-D

Jeg vil ikke analysere din drøm da det nok vil blive for hårdt og pinligt for dig, men bliver nød til at spørge: Er du seksuelt tiltrukket af den morfar? :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Rellek skrev:
En anden interessant ting ligende er søvnparalyse - Det er en blanding mellem virkelighed og en drøm, som opleves utrolig virkelig, modsætning til LR. http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse

Absolut ikke spor interessant at opleve. Kroppen sover men sindet er vågen, der er mørkt og lyde er forstærket. Fik dog hurtigt fremstønnet en nødlidende lyd og min daværende kæreste fik mig så helt vækket, utroligt ubehageligt... Har prøvet det 2 gange, anden gang vidste jeg heldigvis hvad der foregik, så det var ikke nær så ubehageligt, sært fænomen. :hm:

Medlem
Brugeravatar

Jeg bryder mig ikke om de der virkelighedsagtige drømme, havde en forleden dag og når jeg tænker på den giver den mig stadig kvalme.. Uden jeg ved hvorfor - for drømmen var ikke ubehagelig ..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Snoezel skrev:
Absolut ikke spor interessant at opleve. Kroppen sover men sindet er vågen, der er mørkt og lyde er forstærket. Fik dog hurtigt fremstønnet en nødlidende lyd og min daværende kæreste fik mig så helt vækket, utroligt ubehageligt... Har prøvet det 2 gange, anden gang vidste jeg heldigvis hvad der foregik, så det var ikke nær så ubehageligt, sært fænomen. :hm:

Jeg oplever det også engang imellem, når jeg er ved at falde i søvn. Det er skræmmende, selvom jeg egentlig godt ved det ikke er virkeligt, er man i en hel anden sindsstemning. Jeg har i hvert fald ikke oplevet at være andet end skræmt under sådan en paralyse. Jeg er nødt til at vente til jeg vågner af mig selv, kan ikke "vække" mig selv, min krop er lammet. Når jeg så vågner er jeg skræmt, sveder og har vidst oplevet at jeg har tårer i øjnene. Fænomenet forekommer sjældent ved mig, og det ligner ikke det følger et mønster.

Junior medlem

Har været lidt rundt på siden dreamviews.com (der blev linket til tidligere i tråden) i løbet af idag og er da helt overbevist om at jeg bliver nødt til at lege med dette!
Tror dog det er vigtigt at væbne sig med tålmodighed - fremfor at ligge og tænke "lucid lucid lucid - DET SKAL VIRKE FØRSTE GANG!!!" inden man falder i søvn. forestiller mig at det næppe er godt :)

Glæder mig til at skulle i seng i aften :D

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er med. Jeg bliver nødt til at prøve det.
Til folk der har prøvet det: Hvor lang tid virker en lucid dream som? Virker den 2 timer, 20 min, en dag? Det er meget forskelligt fra drøm til drøm. Men er det sådan at man kan 'nå' at lave noget?

Og kan I ikke fortælle hvordan I gør når i gerne vil have en lucid dream? Det lyder rigtig spændende. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

AntiKristian skrev:
Jeg er med. Jeg bliver nødt til at prøve det.
Til folk der har prøvet det: Hvor lang tid virker en lucid dream som? Virker den 2 timer, 20 min, en dag? Det er meget forskelligt fra drøm til drøm. Men er det sådan at man kan 'nå' at lave noget?

Dit spørgsmål er svært at svarer på, da tid er en meget flygtig ting i drømmeuniverset. For mit eget vedkomne varer mine klardrømme sjældent mere end 2-3 minutter, men hvis jeg har øvet rigtigt meget over en længere periode kan jeg være heldig at komme op på 10-15 minutter. Disse tidsintervaller er i virkeligheden ren gæt, da jeg ingen ide har om hvor lange mine drømme er i "real time".

Jeg læste for et stykke tid siden en tråd om netop dette spørgsmål på http://www.dreamviews.com/ (kan desværre ikke lige finde den igen), her blev det gjort klart at ganske få brugere havde klar-drømme som varede længere end 5-10 minutter. En enkelt brugere berettede om en lucide dream der varede over en time. Dette er slet ikke utænkeligt, selv om det virker ret utroligt da et normalt voksent menneske kun har en samlet REM periode på 120 min. ulige fordelt på omkring 5 faser (<håber det gav menning?).

Der ingen tvilv om at længden på klardrømme er afhængig af trænning, samt alder og måske også genetisk disponering.

Citat:
Og kan I ikke fortælle hvordan I gør når i gerne vil have en lucid dream? Det lyder rigtig spændende. :)

Hvis du går ind på http://www.dreamviews.com/ kan du læse om de forskellige teknikker.

Jeg har skrevet et indlæg om mine eksperimenter med ketamin og lucide drømme som kan læses her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... &sk=t&sd=a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Da jeg læste om Wild teknikken kom jeg til at tænke på, at det minder lidt om den shamanistiske trommerejse. Her bringer man sig også til et drømmelignende plan, hvor man f.eks. først forestiller sig, at man går ned i et hul i jorden, ind til man kommer til underverdenen (som godt kan ligne denne). Efter et stykke tid, bliver ens fantasi-billeder mere og mere drømmeagtige og der kan komme personer/væsener forbi, som du ikke har "planlagt" skulle være der. Det som starter som en viljestyret fantasi, bliver altså til en drøm tilsidst, hvor du er bevidst, og du navigerer ved at fokusere på dit formål (en trommerejse har altid et formål, et spørgsmål som man ønsker besvaret). Dit spørgsmål kan så blive besvaret af diverse væsener (det kan være et kraftdyr, et mytisk væsen, guder elller andre skabninger) eller svaret kan opstå inde i dig, ved at vidne en drømmescene som udspiller sig, eller blot som en stemme der fortæller dig det. Hele rejsen foretages som regel liggende eller siddende (for øvede kan det også gøres under dans), mens en anden person trommer deltagerne på rejse. Trommens lyd skal være ensformig og hurtig som et ophidset hjerte. Dette er bærebølgen man rejser på.

Hilsen Fanny

Denne teknik som shamaner har brugt på deres trommerejse, minder mig meget om det jeg gør når jeg er i et k-hole. For mig handler K-hole meget om indlevelse, fantasi og at lade sig rive med. Det som starter som mærkelig tanker, kan med det rigtig mindset udvikle sig til billeder og til sidst en full-blown out of body eksperience. Det samme gør sig gældende i en WILD drøm, her skal man langsomt lade sine tanker blive til billeder og følelser, hvilket kræver ret meget fantasi og øvelse.

Junior medlem
Brugeravatar

Men jeg mener også, hvor lang tid føles drømmen som? Hvis du forstår?
Jeg prøvede i nat, men jeg fik desværre ikke nogen luciddream. Men jeg giver ikke op, jeg bliver ved til det virker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]