Jeg synes det dumt ikke at riste tobakken - specielt når det skal ryges på en pibe hvor det virkelig gør en stor forskel.
Ristet tobak er bare så meget bedre at suge på, især hvis man skal have en god lunge ned - så gider man ikke alt den nikotin som gør en svimmel.
Når jeg ryger pibe så rister jeg altid tobakken først (i en lille gryde på blusset eller i en sølvpapirs-gryde over ligther) og tilsætter derefter det smuldrede hash til tobakken hvorefter jeg giver det 10 sekunders ristning til så hashen bliver opvarmet og helt blød.
Derefter nulrer jeg det hele sammen (imens det er varmt!) så det bliver mixet virkelig fint til det fineste "pulver" muligt.
Når det er lavet på den måde SÅ ryger det hurtigt igennem piben, det er dog ikke velegnet til joints da det er nulret så fint sammen at det typisk stopper en joint til - og så laver jeg det også betydeligt mere potent når det er til en pibe da meningen jo er at det gerne skal ryges hurtigt hvor at en joint mere er en hygge-sag.
Fordelen ved at mikse det på denne måde er at man får så fint et miks (med så stor overflade-areal som muligt) at det utrolig hurtigt bliver opslugt af gløden og at der ikke er nogle klumper af hash tilbage i mikset som man ikke får røget optimalt - og så naturligvis at det er ristet solidt så der ikke er nogen seriøse mængder nikotin tilbage som hurtigt giver en dårlig ryge-oplevelse.
Der er forresten lavet adskillige emner om hvordan man laver det bedste pibemiks, prøv at søge lidt på det så får du en guide med billeder - men ærlig talt, hvor svært er det lige at gøre.