Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 16:25


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 feb 2010 02:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 aug 2009 09:48
Indlæg: 10
Substans/er: Skunk
Setting: I naturen
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne
Jeg er ikke sikker her, men vi havde nok til to fuldfede bønner

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Super humør på trods af ømme fødder!

Triprapporten
Hej folkens,
Jeg har længe fulgt livet her på psychedelia.dk fra sidelinien med stor fornøjelse, og her kommer så mit første bidrag til den evigt voksende mængde af gode, sjove og lærerige beretninger fra stofferens verden. Det er ikke så meget en beskrivelse af en rus, snarere er det en sjov anekdote, hvori der indgår tjald. Håber i synes om den. Inden jeg starter, skal det dog lige nævnes, at alle navne i rapporten er fiktive. Jeg synes såmænd bare, at det ville gøre den sjovere og mere autentisk med reelle navne frem for bogstaver, som mange af jer andre bruger. Nå men without ado:

Vi skriver sommeren 2009. Min gode kammerat "Birk" havde igennem det sidste års tid så småt udviklet en stor kærlighed for at vandre, (og her snakker vi ikke en slendretur ned af Strøget, nej lange, hårde traveture i naturen med vandrestøvler, telt, gasbrænder osv), og i løbet af foråret havde han gentagne gange plaget mig om at ta' med ham til Rondane nationalpark i Norge en uges tid i løbet af sommerferien. Jeg var ikke afvisende overfor ideen, dog uden at føle den store entusiasme for projektet, men en dag greb han fat i mig, satte mig ned og fortalte, at han havde planlagt det hele, og at jeg bare skulle finde et par gode støvler, og indbetale en beskeden sum på hans konto, så var vi klar. Dette tilbud kunne jeg ikke sige nej til, på trods af at en 10-dags overlevelsestur i de norske fjelde ikke just er, hvad jeg forbinder med sommerferie. Men som sagt gik jeg med på ideen, og i starten august stod vi så i Kastrup lufthavn med en billet hver til Oslo.
Vi havde rigeligt med udstyr og proviant med, og vores rygsække veje ca 25 kilo hver (av!). Vi havde også længe overvejet at smule et par gram go ryger med, for hvilken fryd det kunne være at tænde en bønne på toppen af et fjeld efter en lang dags vandring, men da vi ikke vidste hvor strikse nordmændene var i tolden, besluttede vi os for at lade ideen falde.
Så tjaldløse fløj vi til Oslo, og selvfølgelig blev vi ikke tjekket i tolden. Tough luck, men vi kunne jo nok få en god tur alligevel. Hele den lange togtur op til Rondane sang vi Bikstok Røgsystems "Penge på græs", hvor det berømte kvæd jo lyder: "Ska' man ta' til Norge med et kilo på sit bryst?" Til det kunne vi nu svare at ja, det skulle man ha' gjort.

Men selv uden røgen havde vi en fantastisk tur. Landskabet deroppe var utroligt smukt, men samtidig meget barskt, og på vores 10-dags færd så vi kun solenskin et par gang.
Vi havde planlagt vores tur således, at vi ville ende det samme sted, vi startede, så vi så og sige gik i en meget stor cirkel (tror vi tilbagelagde 125 km på turen).
Planen blev fulgt til perfektion, og dagen inden vores tog afgik mod Oslo, kom vi spasserende ned fra fjeldene, til byen hvorfra det gik.
Vi slog lejr i udkanten af byen og begyndte at tilberede vores sidste proviant, og pludselig mens jeg sidder og snitter løg, og Birk forsøger at skære flæsk ud, kommer der en jævnaldrende gut forbi, selv slæbende på en stor oppakning. Han henvender sig til os på engelsk, og spørg, om vi ved, hvor man kan købe brød i nærheden. Hverken Birk eller jeg har nogen anelse om det, men vi tilbyder ham at slå sig ned og spise med os, hvilket han takker pænt ja til, og en halv time senere sidder vi alle tre og skovler den lækreste brændte kærlighed indenbords. Gutten, som hedder "Tim" og i øvrigt er super cool, viser sig at være fra Tjekkiet, og han fortæller os, hvorledes han fra Prag har tomlet sig vej gennem Europa for at komme op til Rondane med henblik på at vandre i fjeldene. På 18 dage var han nået til Oslo, og hans rejse dertil inkluderede flere dages stop i bl.a. Paris, Bruxelles og Amsterdam. Stemningen mellem os er rigtig god, og da jeg hører, at han har været et smut forbi Ams, drister jeg mig til at spørge ham: "You wouldn't by any chance have some cannabis on you?"
Straks sniger et lumsk smil sig over hans læber: "Oh it's so funny you should ask". Han roder lidt i sin taske og hiver så et lille rør med låg op og rækker det til Birk. Han åbner det og jubler: "Fuck det er skunk"! Både Birk er jeg er flad af grin, og lykkeligt forklarer vi Tim vores situation. Han synes selv, det er et morsomt tilfælde, og da han ikke selv ryger længere, vil han hellere end gerne forære det til os. En tilfældig forbipasserende kastede det ned i hans hat, mens han spillede guitar på gaden i Amsterdam, men han havde som sagt ikke fået det røget.
Vi pakker vores ting sammen, slår teltene op og sætter os med en fantastisk udsigt til solnedgangen bagved de store Jotunheimenfjelde, mens vi krøller to bønner med skunken. Det vilde tilfælde, det hyggelige selskab og ikke mindst tjaldet hæver vores humør til himmelhøjder, og vi nyder den fantastiske aften i fulde drag. Den fedeste afslutning på meget, meget lang tur.

Jeg har efterhånden røget en hel del joints i mit relativt korte liv, men disse to bønner på fjeldsiden sammen med Birk og Tim, står lysende klart som nogle af de allerbedste. Både Birk og jeg var fuldstændigt kvæstede efter de mange dages vandring, og den skævhed, vi blev velsignet med, gik lindrende gennem vores kroppe. Som en anden deus ex machina kom Tim ud af det blå og gav vores tur den perfekte afslutning; både pga tjaldet men så sandelig også i kraft af hans selskab, og den dag idag snakker jeg stadig med ham.
Så all in all en fantastisk tur! Og skønt at ha' en tjekkisk supplier, så man ikke behøver at ta' til Norge med et kilo på sit bryst.


Senest rettet af Knokkelmanden 24 feb 2010 10:47, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2010 10:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2010 15:19
Indlæg: 0
Rigtig god rapport, og ja følelsen af og indtage THC efter at have været meget aktiv er en fantatisk ting. Og man føler virkelig det virker som medicin :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2010 19:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2005 00:44
Indlæg: 553
Geografisk sted: 2 km under år 2000
Dejlig historie og god læsning!

_________________
(YOUTUBE) HardtsOnFire: http://www.youtube.com/Hardtsonfire
(SOUNDCLOUD) http://www.Soundcloud.com/Hardts
Historien om Kvadroskidamid: http://www.Facebook.com/Kvadroskidamid


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2010 19:12 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2010 22:11
Indlæg: 4
Geografisk sted: Midtjylland
Det lyder jo bare alt for sweet altså. Jeg er selv en stor tilhænger af længere "overlevelsesture", der er ikke noget bedre end at gå og tage hele naturen ind - specielt ikke med et stykke natur i mundvigen. Og seriøst, Deux ex machina er altså bare en fantastisk ting når det sker i det virkelige liv, livet kunne godt lave nogle flere af sådan nogle twists, det ville ikke gøre mig noget...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2010 18:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2010 01:23
Indlæg: 110
Det lyder alt alt for fedt det der. Det er fuldstændig korrekt at det er super skønt med en bønne efter en gang hård aktivitet. Desuden findes der næsten heller ikke noget sjovere end når man støder ind i mennesker der har den samme kærlighed til THC'en som en selv. Fed rapport :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2010 17:57 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2010 16:05
Indlæg: 5
Geografisk sted: KBH SV
Det lyder som om du har fat i den lange ende, hvad angår frihed og natur. Al respekt (og misundelse (selvom det er en dødssynd)) for den entusiasme og gåpå-mod I har til at tage ud og nyde naturen sådan, og så er det jo bare et af kosmos' lækre mirakler, når sådan en tjekker dukker op med noget længe ventet weed, prøvede det selv i Polen med Arbejdskollegaer, vi turde heller ikke tage noget med, men vi støder ind i nogen en dag vi skulle på restaurant :D Det løftede lige humøret endnu mere hehe

Mvh Mikkel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2010 20:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 dec 2010 20:16
Indlæg: 15
Deeejligt at læse din rapport..!
Super godt formuleret og ikke langtrukken "all in all" GO RAPPORT :D 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2010 04:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2010 16:11
Indlæg: 136
Geografisk sted: Danmark
Lyder som en mega nice tur :D

har selv oplevet det samme med Deus Ex Machina, dog på Roskilde, hvor jeg gik rundt med en ven, og havde lige snakket om at vi skulle finde noget mere fed, eftersom vi var løbet tør, og 5 sekunder senere spotter jeg en lille pose med ca 4 gram liggende på jorden lige foran os, det samme skete også da vi manglede smøger til hashen, hvor vi fandt en hel uåbnet pakke :) deus ex machina styrer :D

_________________
Sund kost og motion... og narko!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team