Nof skrev:
Synes klart man får mest ud af at træne Crossfit. Findes ikke så mange steder i landet (endnu) men det er ekstremt hårdt, man får en lækker "300" krop og frem for alt, funktionel styrke. Fik det umiddelbart dårlig efter træning de første par uger, men efter det vender man sig til det og man oplever hurtig en progression ift. ens styrke. Kan varmt anbefales. Desværre er det meget dyrt de steder hvor det findes...
Det er helt klart også min erfaring. Personligt har jeg haft kørt et hårdt program med 6 gange styrketræning om ugen + svømning og løb, men alligevel er jeg blevet langt mere hakket af at crossfite 2 måneder, end jeg nogensinde ellers har kunne drømme om.. Må ærligt indrømme at jeg er gået hen og blevet direkte hooked på crossfit, den energi jeg har haft fået i hverdagene og de resultater jeg har haft opnået siden jeg er begyndt på det, er way beyond expectations..
Men ellers ser mit MEGET pakkede program ellers sådan her ud:
Mandag: Crossfit + light ryg træning + bodypump
Tirsdag: Crossfit + light ben træning
Onsdag Bryst + skulder + svømning (Svømningen er virkeligt dejligt efter en gang normal styrketræning, man føler man får strakt godt ud i alle ledene, og man nærmest bliver resettet til dagen efter

)
Torsdag: Crossfit + Bodypump
Fredag: Pure guns + mave
Lørdag: DOG kun hver anden weekend står den på Quadlon (Svømning, cykling, løb + ronning, noget vi selv er kommet på)
Søndag: Chill, eller hygge crossfit, alt afhængig af energi, og lyst

Men lige til sidst, så har du helt ret i at der desværre ikke er særligt mange Crossfit centre endnu, men er sikker på at de nok langsomt skal dukke op.
I vores nuværende styrkecenter har vi lige ansøgt til kommunen (Da vi er en forening) om at få nogen større lokaler, så vi kan lave styrkecenter/crossfit center, hvor både crossfitters, og normale styrketrænere kan værre. Håber virkeligt Holbæk kommune rækker hånden frem her, og køber vores forslag om at det vil skabe større aktraktion til holbæk, da der bla. kun er ca. 5 Crossfit centre i DK, og det helt klart er en slags upcomming trendy fitness, som mange vil nyde godt af