Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 maj 2025 23:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 43  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Fed form, men hvor er lænden? ;) Igang med dødløft, kongeøvelsen!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja ved det godt :( stoppede med squat og dødløft sidste år pga. smerter i lænden, og er først lige startet på det igen. Har massive doms i benene og lænden lige PT, fordi jeg ikke er vant til at træne de øvelser :x Men fortsætter selvfølgelig indtil de er klar til at blive belastede

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Halugenlampe skrev:
Zarathustra skrev:
Citat:
Og thumbs op for at uploade! Regner du med at score fisse/pik på det, eller var du lam, da du gjorde det? :D

det var vist bare et momentært anfald af arto-exhibitionisme :oops: ...og længsel efter at se din krop!! :mrgreen: nej ærlig talt, jeg bifalder alle tiltag, der kan skræmme homofobe amf-sniffende håndværkere væk fra sitet, og lokke flere tøser til. nu må i andre gøre jeres del.

Jeg er selv nærmest tilbage på 0 efter 2 weekender i træk med druk, meth, massiv søvn-mangel, massivt kalorie-underskud og mangel på træning.

Det er dog sjovt så omvendt proportionale perioderne med fitness og fisse er for mit vedkommende: Enten lever jeg meget regelmæssigt, har en nogenlunde fast døgnrytme, spiser sundt og på faste tider, og træner en del, MEN får ikke festet nok til at få fisse, ELLER OGSÅ så vælter jeg rundt på druk og stoffer fra opvarmning til fest til efterfest til min seng og tilbage igen, og scorer til gengæld.

... Og i de perioder hvor jeg træner, der lever jeg så "kedeligt", at jeg ikke rigtig kommer nok i kontakt med det andet køn til at jeg kan "bruge" min trænede krop til noget som helst, mens jeg i de perioder hvor jeg fester, må vise en knap så nice krop frem, når jeg smider tøjet og hopper på pigerne.

Det er egentlig ret absurd, når mit primære mål med træningen er (som citeret fra "American Beauty"): "I wanna look good naked".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Uhyggeligt præcis beskrivelse af hvordan jeg selv lever :O Og det er sgu ærgerligt, så hurtigt man mister styrke og muskelmasse, i forhold til hvor lang tid det tager at opbygge det. Men det er vel nok lidt selvforskyldt, når man piner den med gigantiske kalorieunderskud og de ting du nævner. Bliver helt ked af det, hver gang jeg indser hvor meget jeg har skadet min træning efter useriøse perioder, og så ønsker jeg at jeg havde valgt at gå til kampsport, hvor teknikken og mentaliteten altid hænger ved, i stedet for at ''spilde tiden''. Men kører på, skal jo være fræk til sommer ;)

Vil forresten gerne se nogle billeduploads fra nogle af jer der træner crossfit :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Hej Shamb, kører du efter noget bestemt program. Overvejer lidt om jeg skal prøve til med noget træning, der er rettet mere mod hypertrofi end styrke på et tidspunkt, men jeg leder efter noget, der er simpelt nok til at jeg gider at lave det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Zarathustra > Hvis formålet med din træning er at score piger, så kan du ligeså godt lade være... Med squatrøv som mulig undtagelse, så er piger ligeglade med muskler.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
jim fear skrev:
Zarathustra > Hvis formålet med din træning er at score piger, så kan du ligeså godt lade være... Med squatrøv som mulig undtagelse, så er piger ligeglade med muskler.

True... men jeg tror også snarere at det er bevidstheden om at JEG SELV synes at jeg ser lækker ud uden tøj på der gør, at jeg får endnu mere selvtillid og selvværd, og så scorer mere.

Og så giver det mig også et stabilt grund-humør og selvtillid, og dét gør også, at jeg scorer bedre og mere.

Medlem
Brugeravatar

jim fear skrev:

Hvorfor er de det om jeg må spørge ?
Hvad baserer du den udtalelse på ?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
forklaringen, tror jeg, er at jim fear færdes i intellektuelle kredse. der er jo en grund til Connie og Brian passer sammen som pik i Grethe.

Senest rettet af Edward Coke 21 apr 2010 21:09, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyklonen skrev:
Hej Shamb, kører du efter noget bestemt program. Overvejer lidt om jeg skal prøve til med noget træning, der er rettet mere mod hypertrofi end styrke på et tidspunkt, men jeg leder efter noget, der er simpelt nok til at jeg gider at lave det.

Hey psyklonen. Han kører highreps, som han også skrev. Jeg ville dog foreslå dig at gå ind på bodybuilding.dk og spørge lidt til råds. De har nogle rigtig gode artikler til begyndere, som jeg formoder du er, som ikke kræver alverdens tid. Det behøves træning på ingen måde at gøre : )

Overvejer at lægge nogle billeder op snart......

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
forklaringen, tror jeg, er at jim fear færdes i intellektuelle kredse. der er jo en grund til Connie og Brian passer sammen som pik i Grethe.

Aha ja.. Der kan man bare se :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

KeepOnFlyin skrev:
jim fear skrev:

Observationer i felten. Jeg har været meget tynd, og aldrig haft noget problem med at tiltrække piger. Det samme har jeg set for en del af mine venner, ikke kun i "intellektuelle kredse"... Generelt går piger i langt mindre grad efter udseende end man skulle tro, men som Zarathustra skriver, så kan det selvfølgelig hjælpe på ens egen selvtillid (hvilket piger går efter). Conny og Brian er et særtilfælde, så hvis det er den type piger der interesserer dig så køb en kampund og tag nogen roids ;).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
altså, det er sgu ikke fordi jeg er klog på området. det var bare et bud, ok.

Medlem
Brugeravatar

jim fear skrev:
KeepOnFlyin skrev:
jim fear skrev:

Observationer i felten. Jeg har været meget tynd, og aldrig haft noget problem med at tiltrække piger. Det samme har jeg set for en del af mine venner, ikke kun i "intellektuelle kredse"... Generelt går piger i langt mindre grad efter udseende end man skulle tro, men som Zarathustra skriver, så kan det selvfølgelig hjælpe på ens egen selvtillid (hvilket piger går efter). Conny og Brian er et særtilfælde, så hvis det er den type piger der interesserer dig så køb en kampund og tag nogen roids ;).

Arh jeg er en pige .. så lige dét lader jeg knajterne om :)
Okay det var sgu bar det jeg ville vide, tak :)

Halugenlampe skrev:
altså, det er sgu ikke fordi jeg er klog på området. det var bare et bud, ok.

Tak for buddet så.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man kan vel godt have en kamphund selv om man er pige :P

Medlem
Brugeravatar

jim fear skrev:
Man kan vel godt have en kamphund selv om man er pige :P

Det kan man nok godt .. men ikk jeg :)
jeg har en kat, det nok kræ til mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Psyklonen skrev:

Jeg har slet ikke samme imponerende fysik endnu som shamb, men jeg har opnået mere fremgang med min træning end nogensinde før, ved at køre følgende program:

2 split, hvor jeg den ene dag træner mave, triceps, bryst og skulder. Den anden dag træner jeg ben, ryg, lænd og biceps. Jeg plejer at køre basisøvelser til hver muskel, og kombinerer det med nogle isolations muskler i dem som jeg føler godt kan tåle lidt ekstra tæsk. Desuden så varierer jeg mellem 5, 10 og 15 gentagelser, for at få noget progression, så musklerne bliver ved med at vokse, og det er der, hele hemmeligheden ligger. Efter jeg er begyndt på det, har jeg gået sindssygt meget frem. Jeg plejer at køre 2 uger med 15 x 3, 2 uger med 10 x 3 og til sidst 2 uger med 5 x 5. Hvis du har holdt træningen godt ved lige, og været til træning mindst 4 gange hver eneste uge, så skal du herefter holde en uges pause, og så starte cyklussen forfra. Hvis du har slacket lidt, som jeg ihvertfald tit kommer til, så kan du bare fortsætte uden pausen. Jeg laver følgende øvelser:

Dag 1: Bænkpres, Military Press, Skrå Bænkpres, Fly's eller skrå fly's, dips eller skullcrusher, Lateral raises og til sidst nogle mave øvelser. Desuden er det også en god ide engang imellem at bruge håndvægte i stedet for en stang.

Dag 2: Dødløft (Konge øvelse! Den er dog ikke let at udføre korrekt, men det burde ikke være svært at finde nogen til at hjælpe dig. Det vigtigste er at lænden er strakt hele tiden, samt at du løfter med lænden, og ikke særligt meget med benene, da det er en lændeøvelse), Pulldown/Pullups (igen god idé at variere dine greb), En ro øvelse (fx barbell row, eller dumbbell row), en biceps øvelse, og til sidst squat eller benpres. Eventuelt kan du også komme en øvelse til bagskulderen på, her laver jeg selv denne: http://www.exrx.net/WeightExercises/Del ... Raise.html

Med de øvelser, skulle du gerne komme de fleste muskler i kroppen igennem, og have nogenlunde samme belastning overalt på kroppen. Eventuelt kan du kigge http://www.getbig.dk/biblio.php igennem for alternative øvelser. Det vigtigste er at du træner bryst/triceps/mave/skulder sammen og ryg/biceps/ben/lænd sammen, samt at du kører perioder med mange og få gentagelser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeps, det program jeg har er slet ikke nødvendigt for en nybegynder. Det er noget jeg, som morten på 14, gør for at få progression - for at give et boost i fremgangen, så jeg bliver ved med at stige. Når man har trænet i et par måneder bliver det nødvendigt at variere, og måske justere lidt i programmerne, så man ikke stagnerer så hurtigt. Derfor kører jeg nu highreps, altså mange repetioner i sættene frem for få, som jeg plejer, men med færre kilo ofc. Det er lidt hårdt i starten, fordi min krop ikke er konditioneret til at tage så mange reps, og syrer også hurtigt til i musklerne. Men træner det i 6-8 uger, for så at springe tilbage til det gamle program (er lidt konservativ med min træning).

Det skal også lige siges, at det er et utrolig simpelt program jeg kører. Der findes mange super detaljerede programmer, men det har ikke været nødvendigt for mig. Til gengæld træner jeg meget frekvent:
Dag 1: Fullbody (minus ben og dødløft)
Dag 2: Ben og dødløft
Dag 3: Fullbody (--------l l----------)
Dag 4: rest
... og sådan cirkler den rundt, så jeg træner 3 dage i træk, dog kun med en dags bentræning i midten, for at skåne centralnervesystemet. Er selvfølgelig også nødt til at æde en hel del, når jeg træner så ofte, og har i forvejen et giga højt stofskifte. Det er kalorieindtaget der er den hårdeste del af træningen :(

synes det er en fed hobby, man bliver rigtig glad og tilfreds når man kan se ændringer :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
ja ok, det er sådan cirka også det jeg har kunnet forstå ved læse op på HST.
Jeg følger normalt Bill Starrs 5x5 fundament program, så det er ikke øvelserne som sådan jeg har noget problem med. Sagen er at jeg elsker basisøvelser og næsten aldrig bruger tid på isolation, så jeg leder lidt efter en måde at kombinere det simple princip fra Starrs med noget HST så jeg ikke skal spilde tid med at lave Calf-Raisers og alt det andet lort.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan du ikke bare køre højere reps (10-15)? Og så evt. nøjes med 3 set?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 43  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]