Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 14:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
hey psychedelia

jeg ved godt der er rigtig mange tråde om emnet i forvejen ..
men jeg mangler virkelig noget for at holde gejsten oppe har li været på ferie i en uge og er li kommet hjem her i dag og har li til en enkelt joint liggende, og har fucking meget lyst til og ryge det ..
prøver lidt og finde nogle gode ting ved ikk at ryge mere , det eneste jeg li kan se li nu er at man har nogle helt vildt ekstreme drømme som er utroligt livagtige men hvad har i andre brugt til og holde gejsten oppe med ..
og har røget i omkring 2.5 år fast hver dag og er 18

og hvad kan man købe for at sove , for det har ikk været noget problem mens jeg har været på ferie da jeg har været stiv hver dag så kunne sagtens sove..
men skal på arbejde her på onsdag igen så gider ikk ligge og glo op i loftet til kl 3-5 stykker om natten når jeg skal møde halv 7 og være produktiv på arbejdspladsen og gider ikk tage til lægen og få sovepiller for så tror jeg slet ikk jeg kommer op om morgenen, sys altid man blir så bukket dagen efter sovepiller ..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Hej du

Stærkt at du prøver at holde op med at ryge! Når du har vænnet dig til ikke at ryge så ofte, så tror jeg helt klart du vel mærke forskel på nogle forskellige ting, som vil være positive f.eks: Du vil være mere aktiv og have langt mere overskud til forskellige ting; skole, ikke-ryger venner, sport osv. (at leve livet). Jeg ved at det kan være svært at se de positive ting lige nu, men du vil helt klart kunne se en ændring af din adfærd, når du ikke ryger så ofte.

Jeg håber at du holder ud, fordi det er det værd i sidste ende!

P.S jeg synes at du skal lade være med at ryge den joint du har liggende - da du måske bare falder tilbage i den dårlige vane. Smid den evt. ud selvom det kan virke meningsløst, så viser du jo faktisk for dig selv, at du virkelig gerne vil stoppe!

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Jeg har de gange jeg har besluttet mig for at stoppe smidt ALT mit cannabis ud. Det gør det MEGET nemmere at stoppe når man ved at man ikke har noget liggende man bare kan tage af. Du kan prøve ogsa at lave en liste over dårlige ting ved at ryge istedet for kun gode ved ikke at ryge.
Mod søvnløsheden synes jeg det hjælper med en god gang motion en times tid inden sengetid. Jeg plejer at tage en lang tur enten på cyklen eller på skateboard. Og så en kop varm mælk eller lignende med ind i sengen. Prøv at undgå the, kafef, cola, kakao osv. inden sengetid.

Undskylder for den måske lidt roddede tekst + stave/taste-fejl.. Er godt halv stiv, det er jo kun mandag en gang om ugen :cheers:

Edit: Held og lykke med det forresten!

Medlem

tak for tippene men flere modtages gerne ..
skal så oss li siges jeg faktisk kun har venner i ryger "misbruger" miljøet så det er ret svært og ikk snakke med andre end dem ..

Medlem
Brugeravatar

Tænkte det nok, sådan er det også med alle de venner, jeg har som ryger for meget.
Ved ikke om du går på nogen uddannelse, sport eller lig. Men prøv at spørge nogle andre (ikke-rygere), om i ikke skulle lave noget sammen og kom lidt væk fra "miljøet". Ellers hvis du har en nær ryger-ven så snak lidt med ham om det, han har muligvis tænkt det samme? Så kunne i jo f.eks. stoppe sammen.

Synes det bedste du kan gøre er at prøve at komme lidt væk "miljøet", altså at få en omgangskreds som ikke ryger. Start evt. til noget sport, eller begynd at snak med folk på din uddannelse/job. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort.

Håber på det bedste for dig i fremtiden! :)

Medlem

jeg er et år fra at blive færdig med min uddannelse , men det er sku godt nok rimelig meget en NO-GO at snakke med den fra mit arbejde om det da alle fra hele firmaet vil begynde at se ned på mig hvis jeg siger til dem at jeg ryger ..

Medlem
Brugeravatar

Jeg mener ikke på den måde. Hvis du bare gerne vil tale med nogen om det, så snak med en "misbrugskonsulent" eller dine forældre? Mente bare at det ville være en god idé lige så stille at begynde at udvide din omgangskreds, så du begynder at få nogle venner som er ikke rygere/ryger sjældent.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Som jeg skrev til en anden broder i nød, så er kedsomhed det værste når man er ryger..
Hvis jeg ikke havde uddannelsen og arbejdet, ville jeg også gå i stå og ryge hash, så det er helt klart vigtigt ikke bare at stene derhjemme. Motioner, og brug det som dit drug - evt. få en lille tøs der kan bakke dig op, eller nogen nye venner som ikke ryger. Der lyder lidt bizart at "udnytte" dem til din egen fordel, men i mit hoved lyder det rigtigt.. :)
Kæledyr er skidegodt at have - en hund der slikker dig i ansigtet når du vågner og ligger sig i fodenden når du går i seng. Så føler man sig heller ikke så alene og kedsommelig, og begynder at tænke over hvor fedt du kunne være at sidde i en blabber..
Hold ud ven!
-GanjaBus

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Undlod du og ryge i går eller vandt jointen?

Medlem

jointen vandt desværre .. og har faktisk købt 10 g af det bedste inde fra staden af fordi bor langt fra staden så det er sjældent at jeg får så god røg vhor jeg bor ..

men det er mit mål at jeg skal kunne have de liggende uden og ryge..

men har været på apoteket og købe baldrian og har ikk røget siden den joint der sååh .. det går faktisk ganske godt fremad ..

Medlem

Geografisk sted: Århus
Held og lykke med ryge stoppet!

Medlem
Brugeravatar

Et dejligt varmt bad inden sengetid, syntes jeg hjælper helt vildt.
det får de anspændte muskler til at slappe af. de baldrian piller giver jeg ikke meget for..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Køb allergimedicin hvis du skal sove.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]