Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Mindst 15 mennesker har mistet livet på grund af panik, der opstod ved en af indgangene til technofestivalen Love Parade i Duisburg i Tyskland, siger politiet.
Panikken opstod i en folkemængde, der ventede i en tunnel ved en sikkerhedskontrol på at komme ind technofestivalen Love Parade. Blandt de døde er ni kvinder og seks mænd.
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/07/24/180149.htm

Senest rettet af Atna 25 jul 2010 12:12, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dødstallet er hævet til 19, og 342 kvæstede.
Information: Duisburg-techno kostede 19 menneskeliv
Information skrev:
10:45 | 25. juli 2010
Dødstallet fra tragedien ved technofesten i Duisburg er oppe på 19. 16 døde ved festområdet, tre døde af deres sår på et hospital. 342 mennesker er kvæstet.
Kortdata ©2010 - Vilkår for anvendelse
Det er dagen derpå i Duisburg. Den tyske by var rammen om Love Parade, en stor technofest, der lørdag blev forvandlet fra glæde og fest til en tragedie, da der udbrød panik ved en indgang til festivalområdet på en gammel godsbanegård.

Politiet siger søndag, at panikken kostede 19 mennesker livet. 16 af dem omkom i eller ved den tunnel, hvor panikken opstod nær en indgang til festivalområdet.

Endnu tre døde senere på et hospital af deres kvæstelser.

Samtidig er 342 mennesker meldt kvæstet, flere af dem er kommet alvorligt til skade.

Politiet siger, at folk blev trampet ihjel af de store menneskemasser. Vidner fortæller, at stadig flere mennesker forsøgte at komme ind på festivalområdet, der ifølge nogle oplysninger var blevet lukket, da katastrofen indtraf, fordi der var for mange mennesker på området.

Nogle af dem, der maste på for at komme ind, var ifølge vidner berusede eller havde taget narkotika.

Det er ikke helt klart, hvor mange deltagere der var ved festen. Arrangørerne har talt om op til 1,4 millioner, internationale medier taler om fra en halv til lidt over en million unge feststemte mennesker.

Det franske nyhedsbureau AFP skriver, at mange af deltagernes festhumør blev forvandlet til vrede imod myndighederne og arrangører efter katastrofen. Arrangørerne lod festivalen fortsætte til sent lørdag for at undgå mere kaos.

- Det, der er tosset, er, at festen fortsatte. Det er bare ikke rigtigt. Folk fortsatte med at danse, selv om de muligvis havde venner, der var omkommet. Til slut sagde arrangørerne endda “Tak for en god dag”, fortæller en 31-årig mand fra Hannover.

22-årige Patrick Günther har heller ikke meget tilovers for arrangørerne.

- Organiseringen var meget ringe. Hurtigt var der ikke mere at drikke, bortset fra alkohol, og selv om festivalen var fyldt op, fortsatte de med at lukke folk ind, siger han.

/ritzau/dpa

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Alt for sindssygt... det var meningen jeg selv skulle være dernede, men jeg bailede i sidste øjeblik... heldigvis. Men det er også for dumt kun at have plads til 350.000 mennesker, når der år efter år kommer over en million mennesker til love parade. Jeg håber ikke det er paradens endeligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
tja nogle trampere skal jo dø og kvæstes... jeg glæder mig dog over at det er tyskere.. :lol: verdenen er så rar

Men altså.. ja... det er da kun unge trampere på narko samlet tæt sammen der får et chok, og reagere på samme måde som en flok bøfler.
Jeg er bare ikke særlig overrasket.. og min medfølelse har ikke engang sagt hej..

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
^Wow...du er da forholdsvis lam at høre på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

indeed i am my friend nnneugh.. indeed i am :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kun unge trampere? Det skete også under roskilde festival for 10 år siden. Desuden er der folk fra hele verden der er omkommet, love parade er langt fra kun for tyskere. Desuden var der kun en enkelt indgang, en 500 meter lang tunnel, der samtidig fungerede som udgang. Det var jo dømt til at gå galt, selvom alle havde været pinligt ædru.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sad og ventede på at roskilde skulle blive nævnt, men der finder du sjovt nok også mange blæsere, gad vide om de ikke stod forrest på roskilde også ;) haha
ooh nu når jeg høre det er folk fra hele verdenen får jeg pludselig en lille knude i halsen.. men også kun en lille en.

Tja det lyder dumt ?
Det lyder jo næsten som om de helt med vilje gerne ville aflive nogle trampere haha :D

edit : hvis de kom for at mærke andres folks kærlighed og svedige kroppe, som kom de da det rigtige sted hen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil anbefale dig at sove din rus ud, og vende tilbage når du vågner, og se hvor åndssvage dine kommentarer til denne tragedie er. Eventuelt bare forlade psychedelia helt, fy for helvede du forarger mig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det godt tarzan :)
Lad denne tråd og mig være et eksempel, man bliver et fjols af narko hahahaha

Medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Vil anbefale dig at sove din rus ud, og vende tilbage når du vågner, og se hvor åndssvage dine kommentarer til denne tragedie er. Eventuelt bare forlade psychedelia helt, fy for helvede du forarger mig.

:gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

TV2 Nyhederne har lige sagt, at love parade aldrig vil blive afholdt igen... :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Det er næsten ikke engang min opmærksomhed værd, men ved du hvad Eskapisme? Du er fuldstændig forkert afmarcheret. Det er noget af det grimmeste jeg har hørt nogen sige om andre mennesker. Det forarger mig virkelig, at du overhovedet kan få dig selv til at skrive den slags. Den slags kommentarer kan jeg umuligt tage stor nok afstand til, og helt ærligt, så undrer det mig at der overhovedet findes folk som dig. Jeg håber du har været umanerlig påvirket da du skrev det.

On topic, så er det en enorm katastrofe i min optik. Det er næsten tårefremkaldende at noget der er så meget godt i, kan ende så forkert. Jeg håber at det kan være med til at sikre de andre store folkefester i fremtiden, tænk jer at skulle leve uden dem? Den slags tiltag drager så meget positiv opmærksomhed til. Synd og skam.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg elsker at forarge med meninger og holdninger, især når jeg er så påvirket som jheg er nu :)
Dejligt at føle sig fri og sige det man mener.. jeg burde måske nok bare holde det for mig selv,
men nu så jeg en mulighed for at skabe liv i en tråd selv om emnet omhandler død.

Jeg syndes bare det er sjovt, der er folk der dør vær dage, hvorfor er der ikke tråde om alle dem ?
nåå jo.. det var jo en tramper koncert hoho, og det har jo alt med psychedelia at gøre ?

Jeg kan virkelig ikke se tragedien idet..
Nogle mennesker er døde og sådan kan det gå ?

Ville ønske jeg kunne gøre som alle andre og skrive det er forfærdeligt og lave en masse :( :( smiley's men desværre.
Jeg kender jo ingen af de mennesker ? hvis jeg gjorde, kunne vi måske tale om noget jeg følte var en tragedie.
Det er ikkef værre end så mange andre ulykker med tabt menneskeliv, og fortjener ikke mere opmærksomhed, så jeg forstår bare ikke hvorfor den får det herinde.
Jeg er ret sikker på at disse meninger vil jeg have påvirket eller ej, når jeg er ædru har jeg det nok bare med at pakke dem lidt mere fint ind.
DEAL WITH IT :x

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du viser mangel på noget så grundlæggende som empati. Ligger vi det til dit brugernavn, og din tilsyneladende mangel på social adfærd, så kan vi vel kun gisne om hvilke motiver som ligger bag ved dit stof brug (misbrug?)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
@eskapisme - Jeg håber virkeligt at du prøver at være sjov, og at du kommer med en undskyldning når du bliver clean, for de fremmedhadske og empati løse kommentarer ud kommer med hører ikke rigtig hjemme her... :roll:

Medlem
Brugeravatar

R.I.P.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej jeg prøver ikke at være sjov, hvis jeg skulle gå og være ked af det over andre folks smerte havde jeg jo ikke andet at lave.
Som sagt havde det været nogle jeg kendte havde jeg da været død ked af det, og havde nok heller ikke talt sådan her til pårørendes mor eller far,
hvis jeg stod foran dem, eller jeg viste de læste med.
men nu er de her ikke, så jeg gør det.

Behind - du ved kun hvad mit brugernavn betyder fordi du slog det op :P

Jeg har ikke noget misbrug ud over mine cigaretter og mit hash, så det skal du ikke bekymre dig om.
Ej skal du GISNE mere, isn't that great henry ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Grunden til at det bliver nævnt her, er fordi der højst sandsynligt har været flere fra psychedelia der har været med til festen, og set de tragiske begivenheder. Jeg bailede selv, men jeg kender nogen der var dernede. Det er derfor det er interessant for et forum som det her. Ligesom et fodboldforum vil gå mere op i hvis der var sket noget lignende til en fodboldkamp, end de gør ved denne begivenhed.

Men du virker heller ikke så gammel, forhåbentligt bliver du mere moden når du bliver ældre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Se sådan kunne det jo være forklaret fra start så vi der overhoved ikke interesseret os for sådanne festivaller, og er blæste kan forstå hvorfor vi snakker om det.
Udemærket morten på 14 :)

Men stadig, jeg kender ingen af de mennesker, derfor kan jeg ikke rigtig vise min medfølelse..

edit : fint nok at psy bliver brugt som informations side, den er jeg med på.
Men jeg blev faktisk bare i tvivl om tråden var oprettet fordi vi skulle lave :( :( smileys og skrive rip

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]