Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 03:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/t ... 378313.ece

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
On my way becoming a "digital dealer" dont fuck!

Har du prøvet at høre det?

Edit:
Citat:
Pros: The doses do work, and the ones they give for free with the software are great to start off with

Cons: It is difficult to master, and there are a lot of things said by people not knowing how to do it saying it's a placebo.

Summary: I Doser is a tricky thing to do, but once you get the hang of it, it's fantastic. The GUI comes with two pre-loaded doses. They are there for a reason, so that the user can learn how to get the most out of the effects that I Doser has to offer. We are all wired differently and I Doser will have a stronger effect initially with some than with others. I started with the Alcohol dose. I admit that for the first try nothing happened. But I was resolute, and I found a fantastic guide.

How to use I Doser

1. You need decent, comfortable headphones.
2. You need to be in a dark(ened) room where you are not going to be disturbed for the duration of the dose
3. You need to not expext anything. This is the hardest thing to achieve. You need to focus on NOTHING but the sound. Listen to the sound, try and hear every layer of it.

The alcohol one is very hypnotic and you might fall asleep briefly. That's normal, just relax and go with it, but try and get back to the sound. You will feel a weird sensation in your head as the brain tries to compensate with the binaurul beats. Again, this is normal and try to relax.

In fact in summary, just try to relax as much as you can and FOCUS ON THE SOUND. DON'T EXPECT ANYTHING. THE EFFECTS WILL COME BUT NOT IF YOU EXPECT THEM. It comes easier with practise and the effects become more and more potent after each listen as you get used to it. I hope this helps everyone and it is fantastic and it does work. It's like stereogram optical illusions. Once you've got the knack it's very very easy. Have patience and have fun!!

Jeg tror sgu jeg skal prøve det. Bare for at se om det har en virkning, men er en smule skeptisk stadig.

Senest rettet af Matti von Hatti 17 jul 2010 11:17, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
I-dosing har været oppe at vende før. Det lader ikke til at virke desværre.

"Stoffer der er gratis, og som kan hentes via internettet - Forældre, velkommen til jeres værste mareridt."
Kilde: http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/t ... z0tve4YyMs

Jeg hader journalister.

Medlem
Brugeravatar

Ja jeg prøvede en Coke dosis ;) det var vildt... uden virkning!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Der er to gratis prøver, kan downloades her: http://download.cnet.com/I-Doser/3000-2054_4-10396009.html

Har ikke selv downloadet, men tror jeg gør det senere. Bare for at prøve det 10hi f9z, men regner sgu ikke med det store, men kan da være jeg bliver positivt overrasket :roll:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hvad nu hvis man hørte for mange heroin doser i træk, kan man så overdosere og dø??

FORBYD!!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
I doser i simpelt til grin.
Det virker ikke og dem der påstår det virker har for mange obecalp-celler i deres hjerne ;) hehe
Hvis du har en ordenlig bass eller bare et par sindsyge høretelefoner, er det da måske nok til at få rystet et par hjerneceller ihjel.
Men så kunne du jo ligeså godt smadre dit hoved mod muren ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Jeg har selv haft sådan en "mind-machine" til at putte på hovedet. Til dem der ikke kender den; Den består af et par briller med en masse lysdioder som viser en masse forskellige farver og et par hørebøffer som også spiller disse "binaurale" lyde synkroniseret med lysene.
Det gav såmænd ikke rigtig noget "trip", men det var effektivt til at slappe af med.. Mistede den dog i et fly til spanien i en clonazepam+alkohol brandert.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg har eksperimenteret med at lave binaurale beats selv efter følgende "opskrift":

> 40 Hz Gamma waves Higher mental activity, including perception, problem solving, fear, and consciousness
13–39 Hz Beta waves Active, busy or anxious thinking and active concentration, arousal, cognition
7–13 Hz Alpha waves Relaxation (while awake), pre-sleep and pre-wake drowsiness
4–7 Hz Theta waves Dreams, deep meditation, REM sleep
< 4 Hz Delta waves Deep dreamless sleep, loss of body awareness

Jeg havde læst mig til at den frekvens man gerne ville lave, skulle frembringes v.h.a. en slags ring modulation eller frekvens modulation mellem to andre fremkvenser. Så jeg lavede frekvensen med en FM synthesizer hvor jeg kunne fintune hz'en, da jeg tænkte at det nok ville være det mest oplagte. Jeg sendte så den ene frekvens til det ene øre og det andet til det andet, igennem mine in-ear monitore i ca. 2 min. og jeg kunne helt sikkert mærke at der skete noget.

Spørgsmålet er så bare om det er placebo, eller om hjerne vil reagerer på alle frekvenser en lille smule. Jeg tror også at det er uhyr vigtigt at bruge in-ear, da signalet fra en højtaler vil blive farvet/præget af rummet og den luft den skal bevæge sig igennem før den rammer øret.

Insane psychedelia user!

Citat:
I-dosing' fik så godt tag i de unge high school elever, at de ansatte på skolen valgte at sende breve hjem til forældrene, hvori de advarede mod de eventuelle farer ved det digitale rusmiddel.

Amerikanere er så dumme at de burde aflives. Jorden er bedre tjent uden!

Medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:

"Stoffer der er gratis, og som kan hentes via internettet - Forældre, velkommen til jeres værste mareridt."

Jeg hader journalister.

På nogen virker det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Det er en gang crap... har alle I-doser "drugs" og ingen af dem virker... får bare lidt hovedpine af nogle af dem...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg kan godt se at grundet frygt for afhængighed så må man tage nogle forholdsregler når man eksperimentere med lydbølger i en bestemt Hz. Hver på vagt når du går ude i skoven og fuglende kvidre. Nogle fugle udsender den helt rigtig hz-frekvens og før du ved af det, er du væk fra virkeligheden og måske på vej hen til hårde stoffer som 12'er x 8 Hz kombi, med ørepropperne i hovedet og røven i rendestenen er du dømt til et evigt liv i dyb afhængighed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
TheStar skrev:
the-red-pill skrev:

Jeg hader journalister.

På nogen virker det

Hvem? Ser frem til din argumentation, da du har valgt at poste her i tråden. Det må jo være en indikation at du har noget relevant at sige.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Khazim skrev:
TheStar skrev:
the-red-pill skrev:
Jeg hader journalister.

På nogen virker det

Hvem? Ser frem til din argumentation, da du har valgt at poste her i tråden. Det må jo være en indikation at du har noget relevant at sige.

Citat:
Jeg har eksperimenteret med at lave binaurale beats selv efter følgende "opskrift":

> 40 Hz Gamma waves Higher mental activity, including perception, problem solving, fear, and consciousness
13–39 Hz Beta waves Active, busy or anxious thinking and active concentration, arousal, cognition

Jeg havde læst mig til at den frekvens man gerne ville lave, skulle frembringes v.h.a. en slags ring modulation eller frekvens modulation mellem to andre fremkvenser. Så jeg lavede frekvensen med en FM synthesizer hvor jeg kunne fintune hz'en, da jeg tænkte at det nok ville være det mest oplagte. Jeg sendte så den ene frekvens til det ene øre og det andet til det andet, igennem mine in-ear monitore i ca. 2 min. og jeg kunne helt sikkert mærke at der skete noget.

Spørgsmålet er så bare om det er placebo, eller om hjerne vil reagerer på alle frekvenser en lille smule. Jeg tror også at det er uhyr vigtigt at bruge in-ear, da signalet fra en højtaler vil blive farvet/præget af rummet og den luft den skal bevæge sig igennem før den rammer øret.

Som sagt kan jeg umuligt sige om det virker ikke ej, Men på anden side synes jeg altid jeg få det lidt funky, når jeg er udsat for en dyb bas frekvens. Spørgsmålet er så bare om det er fordi ens hjernebølger synkroniserer med den binaurale frekvensen eller ej.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
eedeolla skrev:
Khazim skrev:
TheStar skrev:
the-red-pill skrev:
Jeg hader journalister.

På nogen virker det

Citat:

Som sagt kan jeg umuligt sige om det virker ikke ej, Men på anden side synes jeg altid jeg få det lidt funky, når jeg er udsat for en dyb bas frekvens. Spørgsmålet er så bare om det er fordi ens hjernebølger synkroniserer med den binaurale frekvensen eller ej.

Jeg kan godt se hvor du vil hen, men jeg er stadig uforstående overfor hvorfor det skulle virke.
Jeg kan selv ændre min sindstilstand ved at høre på musik - noget musik tilfredsstiller min lydsans, hvilket kan give udsving i et generelt løft i humøret.
På den måde kan musik i sig selv virke som en stimulans, hvilket frekvenserne i så fald også kunne, hvis de tilfredsstillede sanserne korrekt.
Er denne midlertidige ændring så også "et stof", eller en form for rusmiddel?

eedeolla skrev:

Jeg synes du mangler en mulighed. hvad med en mulighed der omhandlede at det var simpel musik. frekvenser er trods alt byggestenen til musik :)

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
spændende. Hvis en masse mennesker får et kick ud af noget, er der som regel noget i det. Personligt siger barokmusik ikke mig noget, og det meste techno lyder ens for mig. Men jeg ved, at hvis jeg gav det nok opmærksomhed, vil også jeg kunne lære at have fornøjelse og høre forskel på de enkelte værker indenfor begge genrer.
Glæder mig til selv at gå på opdagelse i i-doser en skønne dag.
Men det blir først når jeg får taget mig sammen til at prøve denne dims, som jeg købte for nogle år siden:

http://www.shaktitechnology.com/shiva/G ... /index.htm

Nogen der har erfaringer med den slags?
Det er den kommercielt tilgængelige udgave af Dr. Michael A. Persinger's såkaldte "Gud-hjelm" (herhjemme vist kun omtalt på P1 og i Weekendavisen).

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ras skrev:
Men det blir først når jeg får taget mig sammen til at prøve denne dims, som jeg købte for nogle år siden:

http://www.shaktitechnology.com/shiva/G ... /index.htm

Nogen der har erfaringer med den slags?
Det er den kommercielt tilgængelige udgave af Dr. Michael A. Persinger's såkaldte "Gud-hjelm" (herhjemme vist kun omtalt på P1 og i Weekendavisen).

Interessant - har aldrig før set noget baseret på den slags teknologi til salg.
Man kan bestemt inducere effekter i hjernen med magnetfelter - f.eks. med transkraniel magnetisk stimulering (TMS). Her benytter man bare virkelig kraftige magnetfelter. Det bruges f.eks. til diagnosticering af centralmotoriske problemer ved refleks-latens ved stimulering af motorcortex. Teknologien kan muligvis anvendes til behandling af depression - men der skal altså heftige magneter til.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Khazim skrev:

eedeolla skrev:

Jeg synes du mangler en mulighed. hvad med en mulighed der omhandlede at det var simpel musik. frekvenser er trods alt byggestenen til musik :)

Musik er helt sikkert et rusmiddel, da det kan frembringe en rus og forskellige følelser :)

Men binurale svingninger vil jeg ikke klassificerer som musik. Så er det hvertfald noget meget eksperimenterende musik.

Teorien bygger på at du har to sinus toner i hver øre, (f.eks 1330 hz og 1315 hz) som så skaber en 3. svingning, også kaldet "beating" inde i hovedet. Det samme sker jo uden for hovedet, to forskellige sinus bølger oven i hinanden laver den effekt vi kalder chorus/detune. Her er der bare tale om at effekten bliver skabt inde i hovedet, da effekten jo ikke kan skabes andre steder. Luften i de to øregange er jo ikke koblet samme, så tonen må opstå i hjernen. Sidst jeg prøvede kunne jeg sagtens høre en dyb bas frekvens, den så kaldte beating, selvom jeg havde cuttet alt bas på de to spor. Det er mystisk nok i sig selv..

Men under alle om stændigheder er de binaurale toner jeg har fremskabt temmelig ubehagelige at lytte til i længden. Og hvis effekten kun opstår når man lytter til tonerne, holder det slet ikke som nydelses middel

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
eedeolla skrev:
Musik er helt sikkert et rusmiddel

Big time!
Det er klart mit yndlings stof.
Det har ingen bivirkninger, det kan skaffes billigt, man kan lave det selv, det er effektivt og fungerer glimrende med alle andre stoffer, jeg har prøvet. Og det blir ved med at imponere mig, hvor lidt tilvending der forekommer med musik. Alle andre rusmidler, synes jeg mister noget af effekten ved hyppig eller fortløbende brug. Altså man blir herre skæv, når man ik har røget længe. Men i de perioder jeg ryger hver dag, er det en meget mindre virkning jeg får, selvom jeg laver stærkere og stærkere joints.
Men selv når jeg har hørt musik hele dagen derhjemme og i walkmanen på cyklen for at tage til en koncert eller ud og spille selv og bagefter går videre i byen og hører DJs spille til den lyse morgen, så når jeg kommer hjem, har jeg alligevel lyst til at høre noget musik, før jeg går i seng. Og jeg synes jeg blir ved med at nyde det lige meget.
Et fantastisk stof.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]