eedeolla skrev:
Khazim skrev:
TheStar skrev:
the-red-pill skrev:
I-dosing har været oppe at vende før. Det lader ikke til at virke desværre.
"Stoffer der er gratis, og som kan hentes via internettet - Forældre, velkommen til jeres værste mareridt."
Kilde:
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/t ... z0tve4YyMsJeg hader journalister.
På nogen virker det
Hvem? Ser frem til din argumentation, da du har valgt at poste her i tråden. Det må jo være en indikation at du har noget relevant at sige.
Citat:
Jeg har eksperimenteret med at lave binaurale beats selv efter følgende "opskrift":
> 40 Hz Gamma waves Higher mental activity, including perception, problem solving, fear, and consciousness
13–39 Hz Beta waves Active, busy or anxious thinking and active concentration, arousal, cognition
7–13 Hz Alpha waves Relaxation (while awake), pre-sleep and pre-wake drowsiness
4–7 Hz Theta waves Dreams, deep meditation, REM sleep
< 4 Hz Delta waves Deep dreamless sleep, loss of body awareness
Jeg havde læst mig til at den frekvens man gerne ville lave, skulle frembringes v.h.a. en slags ring modulation eller frekvens modulation mellem to andre fremkvenser. Så jeg lavede frekvensen med en FM synthesizer hvor jeg kunne fintune hz'en, da jeg tænkte at det nok ville være det mest oplagte. Jeg sendte så den ene frekvens til det ene øre og det andet til det andet, igennem mine in-ear monitore i ca. 2 min. og jeg kunne helt sikkert mærke at der skete noget.
Spørgsmålet er så bare om det er placebo, eller om hjerne vil reagerer på alle frekvenser en lille smule. Jeg tror også at det er uhyr vigtigt at bruge in-ear, da signalet fra en højtaler vil blive farvet/præget af rummet og den luft den skal bevæge sig igennem før den rammer øret.
Som sagt kan jeg umuligt sige om det virker ikke ej, Men på anden side synes jeg altid jeg få det lidt funky, når jeg er udsat for en dyb bas frekvens. Spørgsmålet er så bare om det er fordi ens hjernebølger synkroniserer med den binaurale frekvensen eller ej.
Jeg kan godt se hvor du vil hen, men jeg er stadig uforstående overfor hvorfor det skulle virke.
Jeg kan selv ændre min sindstilstand ved at høre på musik - noget musik tilfredsstiller min lydsans, hvilket kan give udsving i et generelt løft i humøret.
På den måde kan musik i sig selv virke som en stimulans, hvilket frekvenserne i så fald også kunne, hvis de tilfredsstillede sanserne korrekt.
Er denne midlertidige ændring så også "et stof", eller en form for rusmiddel?
eedeolla skrev:
Spørgsmålet er så bare om det er placebo, eller om hjerne vil reagerer på alle frekvenser en lille smule. Jeg tror også at det er uhyr vigtigt at bruge in-ear, da signalet fra en højtaler vil blive farvet/præget af rummet og den luft den skal bevæge sig igennem før den rammer øret.
Jeg synes du mangler en mulighed. hvad med en mulighed der omhandlede at det var simpel musik. frekvenser er trods alt byggestenen til musik