Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej der.

Er der nogle af de følgemde stoffer der modvirker hinanden: Ketogan, F2 (Flunipam), Metadon og Nitrazepam, Heroin og Lexotan?

Jeg mener det ikke selv men har hørt forskellige svar, bla. Metadonen skulle modvirke flere af stofferne, bla. Heroin og Ketogan, muligvis flere.

Jeg ved at enkelte af dem, bla. Ketogan og F2 forstærker hinanden

Jeg mener som sagt ike at det har noget på sig at flere af stofferne blokkere hinandens virkning, men jeg ville sætte stor pris på et par kvalificerede indlæg som svar på mine spørgsmål, da jeg har fået flere forskellige svar. Her på siden er der jo altid en del der virkeligt ved hvad de taler om, så det vil være fint at høre fra dem.

Et andet spørgsmål som jeg gerne vi have et par kvalificerede svar på er om der er nogle af de omtalte piller der mister virkningen ved at knuse dem og derefter opløses i vand så der er lettere at indtage. Jeg ved at der er nogle piller der ikke må knuses, men skal taget hele.

P.S: Iøvrigt dejligt at Ketogan er kommet på markedet igen efter en lille måneds pause.

Ser frem til jeres indlæg.

På forhånd tak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Vil starte med at sige at det eneste rigtige i dit indlæg er at ketogan og f2'ere forstærker hinanden.
Dog, har alle de nævnte stoffer den fællesnævner at de alle forstærker hinandens virkning.
Ketogan, heroin og metadon er alle stoffer som tilhører gruppen opioider. Alle de andre er benzodiazepiner.
Både opioider og benzo'er tilhører den kategori af stoffer man i daglig tale kalder downers.

Det kan ikke tilrådes folk der ikke ved hvad de laver at blande de to stofgrupper i særlig høje doser. Og på INGEN MÅDE indtage alkohol sammen med de to.

Har du tænkt dig at knuse pillerne for at skyde dem? Nu dit navn hentyder til at du er til IV?

Junior medlem

Hej Obama.

Nej, jeg bruger ikke IV. Mit navn er måske ikke helt korrekt iforhold til at jeg har ekstrem nålefobi.

Jeg ved godt at der ikke skal meget til at blande de to nævnte medicingrupper, for at de går helt galt, men jeg har bare tænkt lidt over om de forskellige ting jeg har fået at vide og læst mht. de forskellige mediciner "ødeligger" hinandens virkning. Specielt Metadon skulle spolere meget af det "gode" medicin. Men det er nok bare en and.

Jeg syntes bare at eks. F2 og Ketoganer er en genial blanding, gerne med lidt nitrazepam eller Lexotan på toppen af "desserten".

Jeg havde are høre at <<metadon sulle have samme e
ffekt som Antabus, dvs.du kan ikke srikke under intagele af dette meddikament.

Tak iøvrigt for dit hurtige svar.

Take care.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Jeg er enig med Obama. Jeg vil også på det kraftigste fraråde dig at blande downers med hinanden (bl.a. benzodiazepiner, opiater/opioider og alkohol).
Metadon bliver jo som bekendt uddelt til narkomaner, bl.a for at undgå abstinenser, men også fordi at netop metadon laver en ''mur'' som andre opioder (f.eks. heroin) ikke kan trænge igennem. Derfor kan narkomanen ikke få noget ud af sit fix når han tager metadon.
Dog vil jeg lige fortælle at jeg har læst et par steder at ketogan kan bryde igennem metadonen, som et af de eneste opioider. (jeg fraråder nu stadig at blande downers)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ud fra mine egne erfaringer med metadon og andre opioider på samme tid, så kan jeg bare bekræfte at oxycodon og metadon sagtens kan fungere sammen.
Man får jo altså stadig en buzz på af metadon, og med lidt oxy ved siden af får man det bare godt. Kender flere der har samme oplevelse med metadon og oxy som jeg lige har beskrevet.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ninja skrev:
Jeg er enig med Obama. Jeg vil også på det kraftigste fraråde dig at blande downers med hinanden (bl.a. benzodiazepiner, opiater/opioider og alkohol).
Metadon bliver jo som bekendt uddelt til narkomaner, bl.a for at undgå abstinenser, men også fordi at netop metadon laver en ''mur'' som andre opioder (f.eks. heroin) ikke kan trænge igennem. Derfor kan narkomanen ikke få noget ud af sit fix når han tager metadon.
Dog vil jeg lige fortælle at jeg har læst et par steder at ketogan kan bryde igennem metadonen, som et af de eneste opioider. (jeg fraråder nu stadig at blande downers)

Det kan jeg ikke få til at passe. Tænker du ikke på Subutex? Metadon er en normal, fuld agonist, og bør derfor ikke hæmme effekten af andre opioider. Subutex er blevet populært til vedligeholdelsesbehandling / afvænning, fordi det er en partiel agonist med høj affinitet som hæmmer receptoradgangen for fulde agonister som brugeren skulle indtage.

Junior medlem

Til Ninja: Du skriver at Metadon laver en "mur" så virkningen af eks. heroin ikke virker. Er det det eneste Metadonen blokkerer for? Jeg tænker på de andre piller som jeg nævner i indlægget, Ketogan, Flunitrazepam, Lexotan osv. Nogle skriver Subutex, men det er vel Metadon du tænker på, ikke? Just to be clear. Prometheus skrev jo at det ikke var Metadonen der er blokkeren.

En anden ting jeg ikke fik svar på i mit første spørgsmål, er om det er et problem at knuse pillerne (dem som jeg nævnte før) og drikke dem med et glas vand? Jeg har læst at nogle pille skal sluges hele ellers virker de ikke.

Take care allesammen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Læs eventuelt indlægssedlen eller tilsvarende på nettet. Piller som ikke må knuses vil højst sandsynligt være medicin som enten bliver ødelagt af mavens indhold eller som bare har bedre virkning længere nede i fordøjelses systemet.
Denne type piller vil være betegnet noget i retning af "delayed release". Ikke at forveksle med depottabletter.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
metadon blokere ikke for noget som helst og bør iøvrigt ikke blandes med nogle andre downers det kan være livsfarligt! især pga af metadons lumske dosis responskurve

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]