Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 00:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle

Det er nu 5 dage siden jeg tog mdma og jeg har det lidt underligt... Har jeg fucket mig selv op for life, eller skal jeg bare tage det stille og roligt? Evt nogen der har prøvet det samme?
.....................

Jeg var til et lille house event i parken i lørdags, hvor mig og et par venner tog MDMA. Vi fik det i krystaller (+ plus lidt pulver), og selvom jeg kun har set mdma i pilleform før, lod den til at være god nok. Vi puttede det i gelatinekapsler og spiste en inden vi kom ind. Efter ca. 30 - 40 min var jeg ret overbevist om at det var mdma, (jeg har kun prøvet mdma to gange før) men det var helt vildt fedt og ligesom jeg huskede det. (Det er efterhånden 1,5 års tid siden).

Vi tog vores forholdsregler, drak vand men ikke for meget. Jeg havde kun drukket en meget tynd rumogcola ca. 30 inden jeg indtog første pille. Vi tog pauser, kom ud og fik luft og hele aftenen gik faktisk rigtig godt og uden problemer.

Til gengæld indtog jeg nok lidt for meget: Jeg følte hele tiden jeg havde kontrol over det og mig selv, men da jeg kom hjem kunne jeg se at jeg havde spist 5 kapsler (omkring 700 mg :roll: , over ca. 7 timer) ) Jeg er overbevist om at det var blandet lidt op, så det svarer nok ikke helt til 700mg ren mdma, men alligevel,...

Dagen efter havde jeg det faktisk fint, lidt træt og lidt groggy / halv svimmel til tider, egentlig bare hvad man kan forvente efter sådan en omgang. Jeg drak en liter appelsinjuice i løbet af morgenen / eftermiddagen, spiste bananer og kylling.
....................................

Mit problem er at jeg stadig ikke føler mig 'normal' igen, her 5 dage senere. Det er lidt svært at forklare. Det er lidt som om jeg er halvfuld: mit balance-center virker ikke helt optimalt, og jeg går og svejer lidt. Mit syn har det heller ikke for smart, jeg kan sagtens se og fokuserer, men det er som om alting er bare en smule forsinket.. Det føles måske lidt som at være på mdma, bare uden happy-feel og den der blæsthed, men mere med balancen og sådan.

Jeg vil ikke sige det er så slemt så jeg er helt invalideret eller noget, det er bare lidt irriterende at det ikke går væk.

Det er jo et selvfølge at man roder godt med kemien i hjernen efter sådan et trip, men kan man permanent skade hjernen? Og hvor lang tid kan jeg regne med det tager før det bliver normalt igen? evt. noget jeg kan indtage for at hjælpe det lidt på vej?

er der evt. nogen her der har haft det på samme måde? :hm:

Håber nogen har nogle kloge ord...

- Btw. har kigget forummet igennem efter svar, efter side 50 gav jeg op - :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Nu er det slet ikke det samme, men samme symptomer du beskriver havde jeg efter et dxm-trip (mit første) var faktisk ved at blive lidt små nervøs efter 1 uge hvor det ikke gik væk men lykkes til sidst. Jeg tror ikke du skal være bekymret, er du nedtrykt? Kvalme?

Har selv haft nedtur af mdma for faktisk intet ud af det stof udover nedturen og tog ja - indtil i dag tror jeg at komme mig over, er i hvertfald glad i dag:) Men min nedtur er slet ikke det du beskriver, jeg var følelses-forstyrret og følelsesmæssigt forstyrret (forholdsvis deprimeret)

Har gjort mig de forholdsregler som er beskrevet her på siden om hvad man kan gøre bagefter et trip. Tror du skal give det lidt tid endnu, og tage det som en oplevelse.

Junior medlem

tak for svar,

Jeg har ikke haft depri på, kan selvfølgelig godt mærke en lille smule, men slet ikke noget man ikke kan forvente. Det jeg har mest neder over er svimmelheden,..

Mandag gik jeg 2 timer tidligere hjem fra arbejde fordi jeg ikke havde det så godt, men det var måske meget naturligt (var træt og havde hovedpine). Jeg har stadig lidt hovedpine ind imellem - det gør ikke så ondt, men kan bare at mit hjerne har det underligt..

Er efterhånden træt af det.. Skal jeg suge et par joints eller æde nogle panodil? maybe both?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
TheCoon skrev:
Er efterhånden træt af det.. Skal jeg suge et par joints eller æde nogle panodil? maybe both?

Det havde jeg gjort, så længe der ikke var angst eller noget, og altså kun de symptomer du nævner.

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Som Halose skriver, så længe du ikk er angst, deprimeret eller lignende så er et par panodil, en joint, ordentlig mad og godt med søvn vejen frem :)

Ellers så lad vær med at være for bekymret, har oplevet det samme, også i værre grad, og jeg er da "næsten" helt normal endnu ;)
Din krop og hjerne har haft det hårdt og det tager et stykke tid før du er helt ovenpå igen :)

...- men for fremtidige mdma oplevelser så er det en god ting kun at have det på sig man synes er en god ide at ta FØR man blir fucked... Du er ikke den første der var i posen for mange gange på sådan en aften, og ja 700 er sq for meget...

Junior medlem

helt sikkert, tak for svarene.. Jeg sover det væk 8)

CiNNiA haha ja du har helt ret, det var ikke så smart at tage mere med end nødvendigt. og ja, kan godt forstår hvis mit hoved lige skal komme sig oven på den aften,. Men her 5 dage senene bliver jeg sku bare lidt fucked over at det bliver ved..

jeg skal bare slappe lidt af tror jeg...

Insane psychedelia user!

Sund mad - masser af frugt og grønt, motion og nok søvn. Så skal du nok 6blive ok igen. Jeg ser ingen grund til at ryge joint - hvad skulle meningen med at fjerne sig endnu mere fra baseline være, når det er den man prøver på at nå?

Medlem
Brugeravatar

Mange stoffer påvirker (op- eller nedregulerer) div. receptorer i knolden i længere tid, og det er oftest dosis, der afgør i hvilken omfang.
Lad være med at være bekymret efter kun fem dage. Vent et par uger og alt bliver garanteret meget mere normalt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fjas skrev:
Sund mad - masser af frugt og grønt, motion og nok søvn. Så skal du nok 6blive ok igen. Jeg ser ingen grund til at ryge joint - hvad skulle meningen med at fjerne sig endnu mere fra baseline være, når det er den man prøver på at nå?

For at slappe lidt af, og komme lidt på andre tanker.
Det har virket for mig hvor jeg har været smadret efter en tur på et andet rusmiddel, og jeg tror ikke at jeg udskød at komme tilbage på basislinjen synderligt + Det gjorde ventetiden mere udholdelig.

Hver sin smag.

Insane psychedelia user!

Selvfølgelig, hver sin smag. Cannabis kan dog også have stik modsat effekt: Når man i forvejen går og bekymrer sig om en ting, kan det forstærke bekymringen yderligere og ende ud i decideret angst..

Medlem
Brugeravatar

Ved ikke om du har adgang til truxal eller om det overhovedet er en god ide?!, men det plejer at give en god søvn og får det mindste hjerne til at slappe så meget af, at man dagen efter er frisk. Men tror "bare" du skal som andre siger slappe af, tit kan det at man tænker "ihh gå nu væk, bliver jeg normal igen ect" bare forstærke de negative bivirkninger.

Den sætning har jeg i hvert fald fået smidt i hovedet en del gange og der er noget om snakken:P

Tog mig forresten lidt over 2 uger at blive normal efter mit trip på dxm med lidt a la de bivirkninger du beskriver, forstår du er frustreret men ja - sov det væk, du skal nok blive normal igen og forhåbentlig har du så bare lært noget af din oplevelse, brug den erfaringen næste gang du tager til et lille uskyldigt arrangement ;)

Senest rettet af FrkFin 18 nov 2010 22:51, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Hold for guds skyld Truxal og andre antipsyk tabletter uden for. Det er noget djævlen har skabt. :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fjas skrev:
Cannabis kan dog også have stik modsat effekt: Når man i forvejen går og bekymrer sig om en ting, kan det forstærke bekymringen yderligere og ende ud i decideret angst..

Helt sikkert, og det skal man også huske på!

FrkFin skrev:
Ved ikke om du har adgang til truxal eller om det overhovedet er en god ide?!, men det plejer at give en god søvn og får det mindste hjerne til at slappe så meget af, at man dagen efter er frisk.

Pas på med at selvmedicinere på den måde, selvom jeg selv har gjort det.

Det er dog ikke sikkert at vedkommende vil være frisk dagen efter som du siger. Ved Truxal kan jeg ikke ret meget dagen efter, føler mig meget sløv, selvom jeg har sovet igennem.
Folk er forskellige. Til gengæld bliver jeg ikke ret smadret dagen derpå af MDMA.

Medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:
Hold for guds skyld Truxal og andre antipsyk tabletter uden for. Det er noget djævlen har skabt. :wink:

Godt så har jeg fået den på det rene, tit er det ellers brugt meget i min omgangskreds til at tage alt med. Bliver brugt lige så meget som den joint der hele tiden bliver omtalt, så ville jeg klart heller klare det naturligt eller tage en truxal...men ok aner ikke om det går med mdma, går med så meget andet.

Min fejl så, og godt det bliver rettet.

Medlem
Brugeravatar

[/quote]

Pas på med at selvmedicinere på den måde, selvom jeg selv har gjort det.

Det er dog ikke sikkert at vedkommende vil være frisk dagen efter som du siger. Ved Truxal kan jeg ikke ret meget dagen efter, føler mig meget sløv, selvom jeg har sovet igennem.
Folk er forskellige. Til gengæld bliver jeg ikke ret smadret dagen derpå af MDMA.[/quote]

Selvfølgelig er der forskel på hvordan reagere, jeg bruger sjældent truxal men det er mere fordi jeg oplever et mindre ædeflip dagen efter haha. Normalt skal den klares helt naturligt med at sove, men hvis der er lidt angst kan truxal eller hvis man er vant til lidt benzo hjælpe på det. Men igen er ikke vedkommens problem, så evt jeg slet ikke skulle ha bragt den på banen.

Junior medlem

Jeg prøvede for nogle år siden at have nogle ret ubehagelige symptomer i en uges tid, før det gik væk igen. Så prøv at tage det roligt, og se, om det ikke går over.

Anyways, som nævnt kom jeg for nogle år siden til i en brandert til at tage alt, alt for meget mdma til en technofest, med det resultat at jeg blev så blæst, at jeg ikke kunne fortsætte festen, men måtte slæbe mig selv hjem, hvor jeg gik direkte i dørken. Da jeg vågnede næste dag, følte jeg mig godt nok temmelig træt, men mine symptomer mindede om almindelige tømmermænd og dagen derpå-træthed, så jeg tænkte ikke videre over det.

Det gjorde jeg så til gengæld næste dag efter at have været på arbejde et par timer. Det er lidt svært at forklare, men da fik jeg det langsomt, som om jeg befandt mig inden i en klokke, som nogen havde slået på. Eller som om mit hoved på en eller anden måde sov, næsten som når ens ben eller arm sover. Bare uden den fysiske summende fornemmelse. Derfor var det også temmelig ubehageligt fx at gå på gaden, fordi det virkede, som om der var en slags filter mellem især lydindtryk og min opfattelse af lydindtrykkene, hvilket selvsagt påvirkede min evne til at fokusere og koncentrere mig. Jeg ved ikke, om det giver mening, men jeg kan ikke rigtigt forklare det på andre måder.

Uanset hvad var det pisseubehageligt for at sige det mildt, og jeg må sige, at jeg blev ret bange, som dagene gik, og der ingen bedring kunne spores. Jeg besluttede derfor at tage forbi min læge, som på en mærkværdig tør facon beroligede mig og sagde, at han ikke havde hørt om nogen med en lignende historie, hvor de fysiske symptomer ikke var gået væk igen. Og ganske rigtigt - efter en syv til otte dage kunne jeg mærke, at det aftog for siden helt at forsvinde.

Nu kan jeg selvfølgelig ikke sige, hvor længe det tager, før dine symptomer forsvinder, men det tror jeg bestemt de gør. Ellers så hiv fat i din læge, og tag en snak med ham eller hende.

Håber det bedste for dig - hold fanen højt - det skal nok gå.

Anders

Junior medlem

Jeg har røget to joints med en ven. Lidt som jeg havde forventet fik det ikke svimmelheden til at forsvinde men omvendt gjorde det, som Halose siger, situationen lidt mere udholdelig og jeg chiller okay nu..

Anders, det er en rigtig god beskrivelse du kommer med der, og det er præcis sådan jeg har det.. Jeg har også overvejet om jeg sku gå til læge, men omvendt tror jeg heller ikke de kan gøre så meget..

Men det er meget rart at høre at det er 'normalt' at have det sådan og at det højst sandsynlig snart går væk.. Er ved at blive ret træt af det nu. Det er som om der en en svag, men konstant, trykkende over i mit hoved og det gør næsten alt hvad man laver ubehageligt..

og tak for opmuntringen :) :mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
// Flyttet til medaljens bagside

Junior medlem

Jeg har lige selv haft den samme tur, som du beskriver.
Havde været til et kæmpe rave på Østerbro, og havde indtaget 500-700 mg MDMA.
Var rimelig blæst, men havde en super fed aften.

Dagen efter var jeg træt og lå bare på sofaen det meste af dagen. På 2. dagen startede de ubehagelige bivirkninger. Det startede med, at min balance blev underlig, og jeg følte at mit syn ikke rigtig kunne følge med, når jeg drejede hovedet.
Det blev værre og værre de efterfølgende 3 dage, hvor jeg udover at være "dizzy" også fik voldsomme angstanfald, en slags summen i hovedet, og jeg kunne slet ikke koncentrere mig om noget som helst.

Nu er jeg blevet normal igen, men de ubehagelige symptomer stod på i 9-10 dage, før det var helt væk.

Så bare rolig, spis sundt, slap af, og sov så meget du kan. Du skal nok også blive normal igen om ik så længe.

Har i øvrigt prøvet to gange nu (én gang efter mdma og én gang efter nogle mærkelige party-pills fra Bulgarien), at få en slags summen i min arm, hvor mine fingrer "sitrer". Ligesom når der sidder en nerve i klemme. Andre der har oplevet det samme?

Medlem
Brugeravatar

Prøv i øvrigt at spise den stærke B-vitamin blanding (B kompleks eller hvad det hedder), det skulle have mange gavnlige effekter på kroppen og knolden.
Og så gerne også noget C vitamin. Især i denne her tid hvor folk har det med at blive ramt af forkølelse mm.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]