Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Havde lige lavet en god stor mix så sidder jeg og roder lidt med noget kno3 (kaliumnitrat) og der ryger noget på bordet så ville jeg så skubbe det ned i et papir så skubber jeg det ned i min mix fordi den lå i et stykke papir :/

Spørgsmålet er om jeg stadig kan ryge det uden og blive forgiftet og kan ikke rigtigt læse på bette spand det er i da markaten er godt slidt :) for hørte lige der var Kaliumnitrat i Zendium sensitive :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hmmm, det kommer jo helt an på hvor meget du har tabt i dit mix. Svjv er der kaliumnitrat i plantegødning og vel dermed også i den weed man gror, men det er jo ikke til at sige om du har tabt en giftig mængde i dit mix... Jeg ville under alle omstændigheder vente til en mere kemikyndig har svaret, eller lave et nyt mix :D

Medlem

2-3% er nok kaliumnitrat hvis overhovedet så meget :D, syntes bare det er lidt spild og smide for 200kr mix ud :)

Medlem

laver bare en ny mix og smider det oveni den anden mix i så udligner det nok :D

Medlem
Brugeravatar

Xazon tag den nu lige med ro! Vent til en af keminørderne har sagt god for det.
Hvis du smider et nyt mix oveni, og det viser sig at være noget giftigt stads, så er du jo endnu mere på røven!

Junior medlem
Brugeravatar

Er han da ikke. Så laver han vel bare et nyt mix ?

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor ikke bare vente med det første mix - lave et nyt mix - ryge det - og så måske ryge det andet senere? xD

Medlem
Brugeravatar

jeg ville ikke ryge det, men hvis dit kno3 er et fint pulver hvilket jeg går ud fra, ville jeg bare tage en si og så filtrere det fra rasten af mixet hvis det er muligt.

Men hvor mange mg tror du at der kom i? man kan også vende det om og så sige at det er nytårs aften, og du fyre en røgbombe og kommer til at inhalere lidt af røgen, allerede der tror jeg at du har inhaleret en større mængde kno3 end du har komme i dit mix, så hvis det er så lidt som du hentyder til så vil jeg måske lige rette mig selv og sige at jeg nok godt ville ryge det alligevel :P

men kno3 er jo sådan set også bare et iltningsmiddel og nitrogen udgøre 78,08% af Jordens atmosfære, og kalium ved jeg sku ikke lige hvor sundt det er at ryge.... meen det er jo så lidt :D jeg tror ikke at du tager nogen skade af det over hovedet, men undgå så vidt du kan lige at gøre det igen :)

hvem ved måske brænder den bare bedre, hvad siger i andre er jeg heeelt galt på den? :I

Lige hurtigt, hvorfor har du kno3 til at ligge frit på dit bord?? 10hi f9z :D

Admin
Brugeravatar

Altså, hvis du varmer det nok op blir der dannet kaliumnitrit og ilt, hvilket speeder forbrændingen en del op. Og varmer du endnu mere, dekomponerer kaliumnitrit til nitrogendioxid. Både kaliumnitrit og nitrogendioxid er giftige og kræftfremkaldende. Men spørgsmålet er, om der er så lidt af det, at det er af nogen betydning. Der er ofte kaliumnitrit i pølser som konserveringsmiddel og nitrogendioxid blir dannet i ret store mængder af køretøjer, der bruger fossilt brændsel. Det er nok ikke det sundeste, men hvis det er små mængder er det ikke så meget værre end en masse bilos vil jeg tro. Hæng mig ikke op på noget af det her! Jeg hverken fraråder dig det, eller siger det er okay.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
simohejr skrev:
men kno3 er jo sådan set også bare et iltningsmiddel og nitrogen udgøre 78,08% af Jordens atmosfære, og kalium ved jeg sku ikke lige hvor sundt det er at ryge....

Lad venligst være med at lukke sådan noget vås ud. Du lægger jo op til, at det er ufarligt fordi der er nitrogen i. Hvad med blåsyre (HCN), er det også harmløst fordi kroppen alligevel primært består af hydrogen, kulstof og nitrogen??

Medlem
Brugeravatar

noname skrev:
simohejr skrev:
men kno3 er jo sådan set også bare et iltningsmiddel og nitrogen udgøre 78,08% af Jordens atmosfære, og kalium ved jeg sku ikke lige hvor sundt det er at ryge....

Lad venligst være med at lukke sådan noget vås ud. Du lægger jo op til, at det er ufarligt fordi der er nitrogen i. Hvad med blåsyre (HCN), er det også harmløst fordi kroppen alligevel primært består af hydrogen, kulstof og nitrogen??

True that, det var godt at der var en der rettede mig.. pyha :)

Men jeg tror nu stadig at han kan ryge det, hvis der ikke er kommet ret meget i.
Tobak er i sig selv også ret farligt, men det vidste i vel godt :|

Medlem

Smoked and still breathing :P, tak for svarene lavede bare en en endnu større mix og smed mixen oveni så ratio forholdet var lidt mindre :) kunne se det gnistede lidt i hovedet nogle gange, men kunne ikke rigtigt smage forskel

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]