Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej psychedeliabrugere

Jeg ved ikke om syntetiske stoffer er det rigtige sted at poste tråden? Hvis ikke det er, bliver den vel flyttet til der hvor den hører hjemme....

Jeg har søgt og læst en del på nettet omkring emnet men for mit vedkommende ville det være rart med en dansk tråd om emnet..

Nu til spørgsmålet...
Er der nogen der har erfaringer med Ibogain HCL og TA? Hvad bør man vælge og hvorfor?

Dedikeret medlem

Hvad er TA? Tartrat?

Medlem
Brugeravatar

Jeg må indrømme jeg ikke ved hvad TA står for...!?

Jeg står og kan vælge mellem et hvidt pulver - HCL og et brunligt pulver - TA..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
total alkaloid extract?

Medlem
Brugeravatar

TA = total alkaloid extract...! Tak BehindMind

Det ser ud til at man skal tage 1g HCL eller 4,5g TA for et dybt spirituelt trip... Jeg er 175cm og vejer 85kg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sørg for at læse godt op på Ibogaine før du begiver dig ud i et trip. Det er et seriøst stof, som kræver respekt.

Senest rettet af BehindMind 05 jan 2011 11:25, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

...Og et stærkt hjerte

Medlem
Brugeravatar

se nogen af de dokumentarer der ligger på youtube. husk et par tripsitter der ikke skal noget de næste to dage.

Insane psychedelia user!

Du har sikkert læst denne her Ibogain trip
Hvis ikke så gør det, det er spændende læsning.

Du kunne jo evt PMe Bøh og spørge lidt til råds?

:)

Medlem
Brugeravatar

Luftkaptajnen skrev:
...Og et stærkt hjerte

Jeg tager til lægen i næste uge for at få taget blodprøver for at se om leveren er Ok og håber på også at kunne få lavet et hjertekardiogram også..

Medlem
Brugeravatar

1RB The best skrev:
se nogen af de dokumentarer der ligger på youtube. husk et par tripsitter der ikke skal noget de næste to dage.

Jeg har læst samtlige triprapporter på erowid og har også været igennem meget af materialet på bluelight..

Mit problem er, at jeg ikke helt ved hvem jeg kunne spørge mht tripsitter..?. Ville det være helt uforsvarligt at lave seancen alene??

Junior medlem

Har ingen personlige erfaringer med Ibo, men efter hvad jeg har hørt, så vil jeg mene at det vil være klogt at have en...eller et par stykker der på skift kan være i nærheden.

Har du ikke et par venner der måske 4-8 timer ad gangen på skift kan være i nærheden for at holde øje med alt går planmæssigt?

Ville foretrække sitteren pga bivirkningerne hvor du jo kan være uheldig og rende ind i nogen af de forskellige fysiske "bivirkninger", som i sidste ende kan kræve professionel assistance...Desuden kan du jo også støde på perioder med angst eller forskellige depresive tanker, hvor en erfaren sitter kan være guld værd.

Ved ikke om det virker på Ibo overhovedet, men opdagede engang ved tilfælde at 2-3 sug heroin kan få en person på LSD øjeblikkelig ned på jorden og har siden haft for 100kr liggende under trip, hvilket et par af mine trip m8s har været lykkelig over.
Det virker ihvertfald på LSD og svampe...Ved ikke med andre former for trip.

Skal self ikke bruges uden grund eller ved det mindste ubehag...har givet det til 2 personer ud af midst 100 trip, ved overdreven tab af kontrol (psykisk, lange angst perioder o.lign) siden jeg opdagede effekten tilbage i 90erne.

Tænkte det kunne være godt for dig at vide, ved så lang en rejse som du planlægger og kan muligvis bruges som en form for "sikkerhedsnet" i tilfælde af du pga den lange periode trippet strækker over, af den ene eller anden grund, får behov for at komme bare lidt tilbage til virkeligheden.
(Det ødelægger trippet lidt, så brug det kun hvis du virkelig ikke vil mere)

Medlem
Brugeravatar

Gode råd er guld værd, så mange tak for svar Eek the Cat...!

Er der nogen som kan be- eller afkræfte om heroin kan få en tilbage under et ibo-trip.? Nu er det ikke fordi jeg vælter i heroin, så jeg tror at det ville være svært for mig at skaffe hvis jeg bestemmer mig for trippet..

Måske skal jeg fortælle lidt om hvorfor jeg egentlig overvejer et ibogain-trip..?

Goes something like this.... Tilbage i slut 2008 var vi tre gutter som startede dagen ud med joints, masser af joints ;) Vi chillede rundt på nogle fede steder i byen og røg flere joints, endnu flere joints :p De to knægte havde tidlige prøvet katamin og som dagen skred frem blev vi enige om at vi ville prøve at skaffe det til om aftenen. Sms'erne piskede afsted og det lod til at vi endelig havde fundet en kontakt så vi var naturligvis glade...

En halv time før vi skulle afsted for at hentede stoffet dumpede der en sms i indbakken og kataminen var gone - vi kunne ikke få det trip som vi havde glædet os til og snakket om hele dagen... I stedet havde den rare mand noget LSD..! En halv time på nettet og vi sagde "JA tak"

Vi fik hentet LSD'en og lagt det på tungen ........ Og et lille år senere var jeg indlagt på psykiatrisk med en psykose....(true story)

Det skal siges at fra den aften vi tog LSD og indtil jeg blev indlagt, gik det ned af bakke og jeg røg joints og bong til en punkt hvor jeg ikke kunne kende mig selv...

Jeg kom i medicinsk behandling og var indlagt i 2 måneder.. Jeg brød mig ikke om atmosfæren derinde, og jeg erkendte at psykiatrien ikke kunne rode bod på rodet i hovedet så jeg valgte at spille rask.. Efter jeg kom ud begyndte jeg at eksperimentere med forskellige rc's - og jeg vil give dem æren for at jeg har rejst mig til det punkt jeg er idag. :) Pt er jeg i jobtræning og alt går nogenlunde som det kan..

For nylig har jeg eksperimenteret med LSD igen men uden nogen som helst effekt..? Om jeg er blevet bollet i LSD-butikken eller om min hjerne er resistent ved jeg ikke? Dog havde jeg et okay trip med det sidste mærke og lidt amt...

KERNEN i hele min historie er at jeg godt gad vide hvad der trickede min psykose..! Traumer eller en dårlig ven.? Jeg kan ikke huske meget fra TRIPPET men brudstykker dukker op... Drama på drama og jalouxi på jalouxi... Mig og min daværende bedste ven battlede vel på livet og på ikke at falde i søvn? Den 3 makker var passiv tilskuer til vores fight. Men om jeg lagde mig til at dø af egen fri vilje, om det var medlidenhedsmord eller om det var en straight up henrettelse ved jeg ikke...

BTW har jeg ikke besluttet om Ibogain er løsningen eller om jeg skal lære at leve i uvisheden.. Det er også derfor jeg spørger til råds herinde.

Alle input, bemærkninger og råd er mere end velkomne! Både på boardet og i PM

Tak fordi du gad læse med og undskyld for de fejl der helt sikkert er i mit indlæg..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du tidligere har haft en psykose, så burde jeg nok fraråde dig at tage Ibogain...

Ibogain er blevet/bliver brugt til at afvænne heroinmisbrugere, i den forbindelse læste jeg noget om en kvinde som døde under et ibogain-trip, mens hun var påvirket af heroin. Så noget kunne tyde på at det er et farligt mix.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil på ingen måde anbefale dig at begive dig ud i et ibogain trip uden kyndig vejledning. Jeg tror næppe at du vil få den ønskede virkning uden en eller anden form for professionel hjælp, hvilket ikke virker til at være tilfældet her.

Jeg ville tværtimod råde dig til at opsøge en eller anden form for hjælp istedet for at eksperimentere med forskellige RC's og andre entheogener. Du siger selv, at du er på rette vej den dag idag. Fasthold denne tanke, og fokuser på dette i stedet for at bruge alle kræfterne på ende i samme hul igen.

Det lyder meget pædagogisk, men stoffer er aldrig en udvej, og bestemt ikke i din situation.

Held og lykke...og masser af god karma herfra!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har været igennem en heftig Ibogain tur.Det var ikke syntetisk,men alkaloider fra roden.Det var (hun er der muligvis stadig),en kvinde der bor i Holland.Det var i 2003 og det hjalp mig da over en Opiat vane,og det var fedt.Men hvis du tænker på at gøre det fordi du godt kunne tænke dig at lamme dig,vil jeg råde dig til at finde noget andet.Ibo er et meget flippet stof,og det er en god ide(som en skrev) at have en "sitter".Der er nogen der bliver meget påvirkede af Ibogain,og der vil en "sitter" være en meget god ide.
Hvis du er hooked på Opiater,eller Koke og skal afgiftes,vil jeg anbefale det "brune pulver".Det er det "rigtige" Ibo hvor samtlige plantens alkaloider er tilstede.Kloriden er god til opfølgende trips til at holde stemningen fast.
Jeg holdt også op med at ryge over 4 mdr. :shock:
Det varer ca 3 dage,så sæt tid af.
Held og lykke.

edit: Du skal regne med ca 25 mg pr kilo du vejer.Jeg fik næsten 35,men det gik okay.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Du skal på INGEN måder overhovedet tænke på at røre nogen form for opiater/opioider hverken under eller i et godt stykke tid efter trippet. Der har været rapporteret flere dødsfald pga kombinationen af heroin indtaget flere døgn efter et Ibogain trip.
Mht. tripsitter så vil jeg helt klart anbefale det, hele trippet er MEGET drømmeagtigt og det kan til tider være svært at skelne mellem virkelighed og trip. Jeg har ikke selv oplevet særligt kraftige visuals, men trippet er også meget anderledes end alt andet jeg har prøvet.
Den med at der ikke er megen hjælp at hente i psykiatrien kan jeg godt nikke genkendene til desværre :(
Lige her på falderebet vil jeg så gerne sige at hvis det er fordi du ønsker at lave noget terapeutisk/selvudforskende arbejde tror jeg ikke Ibogain nødvændigvis er det bedste valg. Ibogain bliver primært brugt til at stoppe misbrug af forskellige stoffer, og ikke til at lave dybere psykoterapeutisk arbejde...selv om man sikkert godt kan bruge det til det.

For mig lyder det også som om at du måske hellere burde forsøge dig med nogle af de mere stoffri alternativer som at gå til en psykolog, begynde at meditere, motionere og afholdenhed i en længere periode indtil du føler du er kommet ovenpå. Hvis det er et kraftigt hash misbrug der er problemet og du ikke kan se anden udvej kan Iboga godt være din redning. Men det er et kraftigt stof du bør overveje rigtig grundigt om du vil eksperimentere med. Held og lykke

Mvh Bøh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]