Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lorten skrev:
MFS skrev:
Jeg er ikke din præst, men nikotin er en satan!
jeg ville ønske jeg aldrig havde røget min første :-)

så nemt kan det siges. Alle starter lavt ud med at ryge, det starter med én cigaret om dagen og så bygger man ellers bare på. Stop mens du kan, det bliver kun sværere.

Eller hold i hvert fald nogle gode pauser, såsom kun at ryge i weekenden, helst længere pauser, så mindsker du i hvert fald chancen for at blive trængende eller afhængig.

Startede selv som fest-ryger i de gode gamle dage, og så røg man lige en hygge smøg engang imellem, og inden jeg vidste af det, var jeg ryger.

Hvis du synes en smøg hver morgen er rart, så er det kun begyndelsen.

QFT.

Jeg startede også med en smøg hver morgen. Nu kan jeg ikke lade være med at ryge mindst 5-6 stykker :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Hvis i (som jeg) kan lide at ryge, men ikke er glade for nikotin, er der mulighed for at ryge noget andet. Urtetobak eller knaster.

Her er en tråd om jordbærtobak:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=34809

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan stadig ikke finde ud af hvad der vejer mest i "nikotin-afhængighed"; vanen at ryge på noget 'bak, eller selve nikotin-suset. Jeg tænker selv en mellemting mellem de to - altså en blanding mellem den psykiske og fysiske afhængighed. Jeg ryger selv med på min kærestes cigaretter, nu er jeg gået over til at få min egen fordi hun er træt af at jeg bapper med på alle hendes hver gang hun ryger. Men sjovt nok, er det slet ikke mig at tænde min egen - jeg identificerer mig ikke med det at tage en smøg i munden. Jeg har ikke lyst til at "starte seriøst". Jeg tror virkelig jeg stopper nu hvor jeg kan. Jeg har set hvor svært det er for folk at stoppe når først det får taget i dem. Og det gør jo intet godt, det er ikke rart og ikke givende. Jeg er dog glad for snus-tobak; efter jeg var på ferie i Norge i sommers. Det er sgu chilleren at lange sådan en lille tobakssæk i kæften efter morgenmaden og mærke skærpet syn og det lille nikotinboost i kroppen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
extanor skrev:
yodawgyo skrev:
extanor skrev:
starwarsfan1234 skrev:
det er da sundt at ryge???????????

Selvom det forhåbentlig bare er ironi, bør det nok ikke skrives på et HR forum

But this jaunty tune tells me otherwise?!
http://www.youtube.com/watch?v=86lYG1V2-n4

du er sjov hva, ? i burde efter min menning begge Smutte over på et fora for komik, dette har intet med HR råd at gøre

Hvem har pisset på din sukkermad?
Bare fordi det er et HR-forum, betyder det ikke, at komik er banlyst?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem

Det er vel det off-topic er til?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]