Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: dk
Hej Psy,

Er efter ca. 15 aar endelig blevet ikke ryger af cigaretter...YEAH!!

Derfor ville jeg hoere om det er muligt at ryge hash via en vaporizer?

Har altid roeget joints saa har ikke den store viden om ryge metoder, men da smoegerne er lagt paa hylden, er jeg noedt til at finde nye veje at ryge uden brug af tobak.

Kan rigtig godt lide at ryge joints men er bange for at gaa i nekotin faelden igen.

Haaber i kan hjaelpe,

og

Godt nytaar til jer alle,

Tox

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan du godt, det er da det den er lavet til, samt skunk/pot (:

Edit: Nå den kan også bruges til en masse andet: http://da.wikipedia.org/wiki/Vaporizer
Ser ud til at du bare skal finde en, hvor du kan indstille på temperaturen eller en der bliver 170°C-200°C

Medlem

Kan du uddybe lidt hvordan...er paa helt bar bund her. Evt med link.

Tox

Medlem

Tak for linket.

Den der Volcano vaporizer ser sku nice ud. Men er en anelse dyr.

Er der ikke andre billige modeller der kan bruges til formaalet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad vil du gerne have uddybet?

Altså man tager bare og smuldre sin tjald ned i kammeret. derefter tænder man sin vapo. og så fordamper den tjalden. Det du ryger er ikke røg men hash damp. (?)

Men ellers så prøv at google lidt om det, der står massere på nettet om det. der er sikkert også en masse "how to" videoer på youtube.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

toxtoxtox skrev:
Er der ikke andre billige modeller der kan bruges til formaalet?

Jo det er der skam, de kan findes fra en 20$ og op efter.. Så det kommer helt an på dit budget. Men du kunne prøve at kigge på Easy Vape. Har ikke prøvet den endnu, men overvejer den selv (:

Medlem

Bismann omtaler i tråden ''Flash jeres rygeudstyr'' denne Magic Flight Launch Box. Google it..
Efter hvad jeg kan forstå på debatten omkring den, er den vist helt okay :D

Moderator
Brugeravatar

Magic Flight Launch Box er dog desværre ikke til hash pga kammerets finristede udformning. Den er kun til urt. Det vil være nær umuligt at rengørre den hvis først den er fedtet ind i hash, uden at beskadige risten.

Man kan ryge hash på Eagle Bill vaporizer med nogenlunde resultater, dog ser man lidt crack ud mens man damper på den, og det er bestemt ikke den bedste ryge/dampe-oplevelse. Men pga. den er af glas kan den renses med en relativ hurtig iso vask. En spritbrænder er udemærket tilbehør til en Eagle Bill.

Et andet bud kunne være at købe en spoonpibe, lille bubbler eller lign. rygeudstyr der er til at sætte en rist i, og så ryge rent hash på ved at varme en lille klump op i fingrene, fladtrykke den på risten og så holde en lighter tændt over imens man suger. Ikke helt så sundt som vaporizing, men hvis ellers du ryger en nogenlunde god kvalitets hash, kommer det tæt på.

Medlem

@bisman

Ideen med piben lyder ganske fin. Tror jeg vil proeve naeste gang jeg koeber ind.

Mit nuvaerende stash er blevet omdannet til hashkager som skal afproeves om ganske faa minutter...Yummii

peace

Junior medlem

Har lige fået min Da Buddah vaporizer, og det virker bare rigtig godt med hash. Blev knalder skæv på den i går, og det er meget økonomisk. Har ikke prøvet andre vapo's, så jeg kan ikke samligne med noget, men jeg har de fint med at havde investeret cirka 1200,- kr i den.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Nu ved jeg ikke det store om vaporizers.. men hvis du rigtig godt kan lide at ryge joints, selve det at ryge jointen - så bliver det sku noget andet at ryge på en vaporizer :)
.. Kan godt forstå du ikke gider tobakken mere hvis du lige har lagt den på hylden, men du kan jo bare riste en lav procents nikotin smøg, f.eks gule kings - og så riste den rigtig godt igennem, så du får alt nikotinen ud!
Held og lykke :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

buddax skrev:
Har lige fået min Da Buddah vaporizer, og det virker bare rigtig godt med hash. Blev knalder skæv på den i går, og det er meget økonomisk. Har ikke prøvet andre vapo's, så jeg kan ikke samligne med noget, men jeg har de fint med at havde investeret cirka 1200,- kr i den.

Jeg er helt med dig der. Jeg har selv storebroren, silver surfer, og jeg vaper stort set aldrig på andet end den. Verdens bedste vaporizer.
Man kan sagtens vænne sig af med at ryge sin urt, og udelukkende vape. Det er I høj grad er spørgsmål om at ville det, og ikke hænge for meget fast I sine gamle vaner. Samt at være villig og åben, til at eksperimentere og ligesom lære helt nye metoder og teknikker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]