Mange tak for al den respons - super fedt med lidt hjælp
For det første - akkurat som der også nævnes, så skal jeg læse matematik. Der er generelt ingen penge i matematik, medmindre man læser anvendt matematik, og bliver ansat som tørvetriller i en bank og forudsiger aktiekurser (no offence)

jeg skal læse "ren matematik" (også kaldet ubrugeligt matematik .. hehe), og det er matematik for matetikkens skyld. Det bruges ikke til så meget - det er typisk sådan nogle ting, som man studerer og opfinder nu, og så finder de anvendelse om 50-70 år, når den private sektor følger med hehe. Det er typisk akademisk ansættelse, og der er der sgu ingen penge i
Jeg vil så sige, at når det er så vigtigt for mig, har jeg bare ikke lyst til at gøre ting, der kan nedsætte chancen for at nå mit mål - derfor har jeg tænkt mig at holde op med at drikke. Det kan selvfølgelig godt være at jeg måske drikker en enkelt gang, måske hver 2-3. måned. Jeg gider bare ikke det der med at drikke sig stiv 4 gange om måneden, som jeg praktiserede hele 9. klasse .. Skal sgu ikke opløse min hjerne i alkohol
Jeg tror også i har ret i, at min lidt dårlige oplevelse med cannabis kan skyldes, at det var min debut. Mange af mine venner (som ryger en del .. 1-2-3 gange om ugen) siger også, at det nok skyldes første gang. Jeg har sat mig en grænse på, at hvis jeg nu beslutter mig for at tage en pind i ny og næ, så bliver det højst 1 gang om måneden. Der går altså lige lidt tid til jeg kan få efterprøvet min og jeres hypotese, vedr. første gang osv. Det var dog dejligt at høre, fordi jeg forstod da heller ikke hvordan nogle personer kunne synes min oplevelse var fed, og endda blive afhængig af følelsen
Derudover vil jeg også sige, at gymnasiet ikke rigtig handler om dannelse mere .. Det hjælper måske lidt på at lære at tage ansvar og udvikle sin konsekvenssans (som mange unge mangler nu til dags), men denne er rimeligt udviklet hos mig allerede - hvorfor tror i jeg har startet denne tråd hehe

Og jeg gider ikke sidde og trille tommelfingre, når jeg har lært mig selv 75% af alt gymnasier-stof for matematik på A-niveau (har Mat A og fysik A linjen) på ca. 2,5 måned .. Det sgu træls

Lige nu sidder jeg snildt og laver beviser og løser differentialligninger med laplace transformationer og power-series løsninger - noget man oftest lærer på 2. år på universitet. Jeg gider ikke spilde min tid i gymnasiet
Jeg vil også lige pointere, at man altså godt kan være ret så normal og fungere normalt selvom man er god til matematik - det er helt korrekt, at der er en masse stereotyper vedr. matematik og studiet af dette vidunderlige fag. jeg indrømmer også, at der er sgu mange matematikstuderende der går rundt og ligner nogle klovne haha. Der er dog mange mennesker der bliver utroligt overrasket over min intelligens, da jeg slet ikke ligner en intelligent person - det ihvertfald det jeg får at vide. De fleste synes det er underligt at være næsten skaldet, bænke 105 kg som 17-årig, gå på jagt og elske matematik. Men det nu også sådan jeg bedst kan lide det - det er dumt at virke klog eller overlegen, så er det netop man ryger ud i sociale problemer hehe.
Men hvis man nu skulle sammenligne cannabis med alkohol - ryge sig skæv en gang om måneden, eller drikke sig sprit-stiv en gang om måneden? Hvad er bedst intelligens-mæssigt ? Er pænt ligeglad med lever, andre organer osv. haha... Lever utroligt sundt alligevel. Jeg spiser ikke raffinerede produkter (hvid sukker, forarbejdet mel etc.), og jeg spiser ikke animalsk fedt.