Hejsa med jer
Jeg havde besøg af min distriktssygeplejerske idag, hun måtte bide i det sure æble og vise mig en rapport som hun nok ikke ønskede at vise mig, men jeg >skulle< godkende den.. Der stod at jeg har følgende diagnoser:
DF845 Aspergers syndrom (H).. DF90 Hyperkinetiske forstyrrelser (B).. OG NU TIL!? DF1926 Afhængighedssyndrom flere/andre stoffer, epiodisk brug (B)
Dem fra psyk havde aldrig fortalt mig at jeg havde den sidste diagnose, og jeg kender intet til den.
Har kun hørt om den en gang før, en tidligere ven der lod sig indlægge og løj ekstremt meget for at få førtidspension..
Men hvad betyder diagnosen for mig - Vil jeg altid være afhængig af at være påvirket, eller kan jeg blive 'clean' engang?
Jeg får ondt i hele kroppen og føler mig fanget i et sort hul hvis jeg ikke er påvirket i bare en halv dag, hvilket har resulteret i at jeg har været påvirket af det ene og det andet, hver dag i cirka 11 år - er altså kun 22 år
Og hvorfor har psyk valgt ikke at fortælle mig om at jeg har diagnosen afhængighedssyndrom?
De har været meget overbærende med mine misbrug, har været ambulant indlagt siden november 2009, og i den tid har jeg været afhængig af valium, alprazolam, lorazepam, nitrazepam. Og så får jeg udskrevet 6mg Rivotril dagligt igennem et år.
Da jeg kom ned på kun at tage 40-50 valium om dagen, valgte jeg at fortælle om mit misbrug, dem på psyk blev meget overrasket for de havde aldrig oplevet mig virke påvirket(selvom jeg tog 20 valler inden jeg tog derover). De tilbød så at jeg kunne blive akut indlagt og få Fenemal til udtrapning, men jeg valgte at trappe ud derhjemme, vil ikke indlægges!
Jeg kom så ud af misbruget i løbet af 3 uger. Men jeg havde det rædselsfuldt. Så jeg begyndte at drikke 9 til 14 genstande hver eneste dag - et problem løst, et nyt opstået. Øv.. Men efter at have drukket hver dag i 2-3 måneder trappede jeg ud. Og igen fik jeg det rædselsfuldt. Valler, speed og kokain(kun kola engang imellem) blev min redning i en lang periode..
Psyk gav mig så valget imellem at droppe valium, ellers måtte de ikke give mig max-dosis Rivotril(krydser) længere.
Derudover valgte de utroligt nok at sætte mig fra 80mg Ritalin Uno op til 140mg Ritalin Uno, da de mente at speed havde haft en meget positiv effekt på mig, jeg havde haft det godt og været mere åben i samtalerne med dem fra psyk..
Det er som om jeg får meget længere snor end venner og bekendte der har misbrugsproblemer. Kan psyk have accepteret at jeg er misbruger og udskrevet medicin derefter. Hvis det havde været min ven, feks, havde de uden tvivl taget Rivotrilen og Ritalinen fra ham. Men istedet holder de mig på max-dosis Rivotril og skruer op for Ritalin Uno'en!?
Nu tager jeg så ikke stoffer fra gadeplan. Men jeg sniffer min Ritalin Uno og Nimadorm hver eneste dag. Og jeg er ikke stolt af at skrive det, men når jeg har det rigtigt slemt, skyder jeg en blanding af 40mg Ritalin, 4mg Rivotril og 10mg Nimadorm.
Er det farligt at sprøjte den blanding direkte ind i blodet? Bliver voldsomt stenet og euforisk, lidt ligesom hvis jeg tager 8 ketoganer, drikker 10 genstande og ryger et par skunkjoints (KAN IKKE ANBEFALES; FRARÅDES KRAFTIGT!!)
Jeg har dog 'kun' skudt piller og speed omkring 20 gange i alt. Men hold jer fra at skyde piller og stoffer, hvis i ikke allerede er begyndt!! Bare et meget godt råd som i burde tage til jer
Sorry, det blev en hel roman, selvom jeg havde meget mere på hjertet
Men hvad betyder DF1926 Afhængighedssyndrom flere/andre stoffer, episodisk brug (B)?
Hvorfor har psyk valgt at skjule netop denne diagnose for mig indtil de BLEV NØDT TIL at vise mig de papirer?
Tror i at psyk har givet mig så lang snor på grund af den diagnose?
-De behandler andre misbrugere mere hårdt og kontant, meget endda
Hvil i fred Chanette Sørensen - Vi mødes Hinsides...