Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Vejlby Downtawn!
Hej psychedelia, mig og en kammerat sidder her i en syg grinern skævert, og er begyndt at diskutere et emne, om en gammel myte jeg har hørt fra min gamle moster :peace:

og hun fortalte mig at hvis man "hånd æltede", altså hvis man tog sin klump hash (det ska self være lidt kvali, som dengang :p ) og rullede/ælte-de den i sin hånd, ville THC'en brede sig i hashen, eller på anden vis forstærke effekten af det hash jeg så nollerede af den håndæltede klump hash, hvis man røg det eks. i en joint med det samme.

Kan dette passe ?
eller er det bare en gammel skrøne ?

Håber i forstår os i vores skævert :peace:

Medlem

:stupid:

Junior medlem

Hell yea ! :o
håber på hurtige svar ;)

Moderator
Brugeravatar

Varme og nuldren sprænger trikomerne, ~rysten hashen består af, og frigiver aromatiske olier som både gør at hashen bliver blødere, men kommer også til at dufte stærkere. Desuden bliver effekten lidt mere sofa-agtig. Det er derfor jeg er så glad for god pollum, det er universal hash* alt efter hvordan man behandler det. Ryger man af en ordentlig kvalitet tager det heller ikke mere end nogle minutter at lave en hård pollum til en blød sort hash til en joint.

*Selvfølgelig er der også genetisk forskel, og deraf også forskel i rusen, alt efter hvor hashen er produceret og det hænger også ofte sammen med kulturel behandling og forarbejdning af hashen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
Hvis man presser hashen hårdere sammen end den var da man købte den vil man ende op med mindre klump som vil give den samme effekt som den større klump. Altså mere potent hash per rumfang, men samme potens per gram.

Kan det være det er det din moster har snakket om. Har selv gjordt nogle gangle da det gør det nemmere at lave en stærk joint med meget hash i, uden hashen fylder for meget i mixed.

Junior medlem

tak for svarene.

Men har det så sandt det min moster har sagt eller ej ? :hm:

Medlem

...kan du ikke læse det ud af svarene der er indtil videre?
Nej, hashen bliver ikke magisk stærkere eller bedre. Ja, der frigives olier så den lugter bedre. Ja, den trykkes sammen så der er mere THC per. volumenenhed, men der er stadig samme mængde THC per. vægtenhed.
Det virker dybt forkert at det skulle kunne decideret forstærke virkningen.

Junior medlem

Beast, nej det kan jeg sjovt nok ikke, derfor jeg spørg evt. ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Cionic skrev:

Cionic hvis du nu lige får de små grå, oppe på første sal til at rotere. vil det nok gå op for dig at det skulle være meget underligt hvis hashens THC niveau skulle stige bare fordi man varmer det op i hånden. en bajers alkohol % stiger jo heller ikke fordi du ryster den :lol: ( dårligt eksempel men håber du forstår hvad jeg mener)
Mit bedste gæt ville være at hun har snakket om Charas. Det er en form for hash der laves ved at gnide planten op af hænderne, så tricomerne sætter sig i hånden og man kan skrabe dem af når man har et tilpas tykt lag.

Junior medlem

Kixen skrev:
Cionic skrev:

Cionic hvis du nu lige får de små grå, oppe på første sal til at rotere. vil det nok gå op for dig at det skulle være meget underligt hvis hashens THC niveau skulle stige bare fordi man varmer det op i hånden. en bajers alkohol % stiger jo heller ikke fordi du ryster den :lol: ( dårligt eksempel men håber du forstår hvad jeg mener)
Mit bedste gæt ville være at hun har snakket om Charas. Det er en form for hash der laves ved at gnide planten op af hænderne, så tricomerne sætter sig i hånden og man kan skrabe dem af når man har et tilpas tykt lag.

tror den var der :roll: :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]