Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm programmet starter med med lidt facts:
Citat:
Omkring 11.000 danskere er afhængig af hash og ca 125 unge får hvert år psykoser af at have røget det.
og drager derefter konklusionen
Citat:
Derfor er hash ulovligt!
Det er faktisk lidt interessant - lad os da få oplyst de samme tal (inkl. antal dødsfald) for alkohol og/eller cigaretter... Så burde selv en MF'er fra DF kunne se der er noget der ikke stemmer i den nuværende lovgivning :hm:

Edit, så fik jeg set programmet færdig... Er helt enig med jer andre... manipulerende lortejournalistik som sædvanlig, forstår godt hvorfor jeg droppede tv for nogle år siden snart :?

Det hele er jo set så mange gange før - også i andre brancher som fx i programmet Kontant. Formlen er simpel: man finder en "misbruger" (som Darwin havde afskrevet forlængst), der tør stå frem og fortælle at de altså har været SÅ dumme; men nu er de frelst - og det selvfølgelig er alle de slemme pusheres skyld, ikke at man selv måske var lettere naiv - for nu er man jo frelst!!!... Så finder man et par repræsentanter fra den anden halvdel af sådan en transaktion, som gør sig godt på tv (= reagerer tilpas tumpet med et kamera stukket op under næsen)... og så er konklusionen jo så entydigt klar at selv målgruppen for disse programmer kan drage den næsten uden den store hjælp... Og vores politikere æder det råt og kommer med de forudsigelige reaktioner dagen efter...
I mine øjne er det ikke meget andet end et slet skjult "reklamefremstød", som skal forberede fam. Flæskesteg på et kommende analogi-forbud (tør vædde på det præsenteres inden udgangen af året)

Det man burde ha fokuseret på, er at behovet aldrig forsvinder (det nævnes vist endda af en i løbet af udsendelsen) - og når behovet er der, så vil der også være nogen som tilbyder at opfylde det behov... Længere er den ikke, det er så simpelt :!:
Så kan man reagere ud fra ovenstående og vælge om man vil forsætte med stadig strammere regler og hårdere straffe, som man har gjort forgæves i 70-80 år - eller man kan tage konsekvensen og forsøge at regulere markedet til økonomisk gavn for samfundet og ikke mindst til gavn for folkesundheden...

Nu ryger jeg ikke selv hash; men hvis jeg gjorde ville jeg nok vælge at ryge "statskontrolleret" hash, frem for gødning og røgelse med en stor "not for human consumption" label på - hvis jeg havde valget...

Det er forbuddet der er problemet... ikke de der canabisdioder - de havde sandsynligvis slet ikke eksisteret hvis ikke for det forbud...

Og ja programværten er absolut attraktiv :gud:

Senest rettet af LSDrejø 27 maj 2011 13:53, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det er til grin.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
LSDrejø skrev:
I mine øjne er det ikke meget andet end et slet skjult "reklamefremstød", som skal forberede fam. Flæskesteg på et kommende analogi-forbud (tør vædde på det præsenteres inden udgangen af året)

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/05/27/114248.htm

skal man grine eller græde

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke altid godt at have ret :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og så kom der lidt mere (kilde):
Citat:
Stopper salg af syntetisk cannabis
28. maj 2011 08.49 Randers Opdat.: 28. maj 2011 09.43

Indehaveren af headshoppen i Randers, Flemming Knudsen, stopper nu med at sælge syntetisk cannabis, skriver Randers Amtsavis.

Det sker, efter DR1-programmet "Bag Facaden" i torsdags kunne afsløre, at Flemming Knudsen sælger syntetisk cannabis forklædt som ufarlig gødning eller krydderurter.

- Jeg har det ikke mere, og jeg vil ikke have det inden for dørene igen. Problemet har været, at de leverandører, jeg har benyttet mig af, konstant har gjort stoffet stærkere og stærkere, siger Flemming Knudsen til avisen.

Forbudte stoffer
Syntetisk cannabis er nogle kunstige stoffer, der virker lige som hash og kan give alvorlige bivirkninger.

Sundhedsministeriet har netop forbudt 22 nye variationer af syntetisk cannabis.

På listen er også produkter fra butikken i Randers, men de bliver altså nu, ifølge Flemming Knudsen, fjernet fra hylderne.

Så nu vil han åbenbart ikke sælge dioder mere :lol:

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
han har nok opdaget at hans viden om dioder er meget begrænset, og det har han sikkert hørt en del for! og blevet grinet af!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
eller også siger han sådan for at rense sit rygte, og sælger bagefter videre til de faste kunder.... Det ville jeg have gjort..

Medlem
Brugeravatar

"Det er stofferne der gør det ved mig, det er ikke mig selv" - Camilla fra programmet.

well.. du har lige fortalt at du røg syntetisk cannabis og fik det rigtig dårligt, alligevel vælger du så at fortsætte med at indtage det dagligt i 3 måneder efter :roll:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hold da kæft.. Tag dog ansvar, for helvede!
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at se programmet, men kan se af kommentarerne herinde, at der intet nyt er i det. Det er samme smøre som fra propaganda filmene i 30'erne, bare i en ny forklædning.

Medlem
Brugeravatar

Odden det kan ses på Danmarks radios hjemmeside. Jeg bliver dog nødt til lige at advare dig om at irritation og sure opstød kan opstå hvis du ser udsendelsen :(

Insane psychedelia user!

Se programmet her.

Junior medlem

så 10 min af det og var ved at brække mig af væmmelse...

det kan kraftedeme ikke passe at det er den her slags åbenlyse bullshit af en gang dårligt sammenkogt retardo journalistik der skal "oplyse" hr. og fru Danmark....

ad fy for satan siger jeg bare....

Halugenlampe skrev:
Hun sku bare hade-tæve-kneppes.

^- i second that statement :roll:

Medlem
Brugeravatar

Ham der Flemming Knudsen er for nice! Han er sådan lidt politikeragtig, man ved aldrig, hvad han rigtig mener og snakker bare lort :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Tak for linket. Jeg ved dog ikke om jeg orker at se det.. men giver det lige en chance.. hehe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]