Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 11:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 mar 2011 17:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 nov 2010 17:41
Indlæg: 0
Substans/er: Cannabis
Setting: I naturen
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne
Flere oplevelser - se tekst.

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Flere oplevelser - se tekst.

Triprapporten
Den her triprapport skiller sig lidt ud. Formålet er at beskrive noget jeg har oplevet flere gange, og beskrive hvordan forløbet har set ud. Det er hovedsageligt en beskrivelse af et dårligt trip.

Nogle gange (senere forklaring) når jeg er skæv, har jeg det som om at alt/brudstykker af hvad jeg oplever er noget jeg har drømt for lang tid siden, måske 7-9 år siden. Næsten som om jeg lever i et deja vu. Personer, objekter og handlinger føles som noget der absolut er oplevet før, og jeg synes det er virkelig ubehageligt.
Det skal lige siges at jeg har røget en hel del gange før jeg oplever det første gang.


I udenlandsk by med noget lokal skunk, hvis potens jeg har undervurderet. Det er aften og mig og en ven er indenfor på hotellet, og er lige kommet hjem fra turen, hvorpå det blev købt. Det havde været en lang tur, og vores ben var trætte. Tidligere på dagen havde vi trøstet en grædende veninde, som bare havde for meget at tænke på
Vi ruller en tynd joint (2/3 smøgs joint med ca. 0,4 gr. skunk) og går ud på altanen og ryger den. Vi kommer indenfor igen og der er andre mennesker end os, for nogen har besluttet sig for at tage på diskotek. Vi sætter os trodsigt ned, for vi har ihvertfald ikke tænkt os at tage afsted nu. Vi bliver plaget lidt om at tage afsted, men som sagt havde jeg undervurderet det skunk vi havde. Og vi kunne begge mærke at, det at rejse sig og gå ud at danse ikke er hvad vi har lyst til.
Jeg har kunnet mærke det lidt før nu, men det er nu det begynder at blive ubehageligt. Jeg får virkelig fornemmelsen af at alt omkring mig, er noget jeg har drømt før. Og jeg bliver halvvejs overbevist om at det er rigtigt, da det virkelig føles sådan. Men jeg siger mig stadig til mig selv at det ikke kan passe, og at det sikkert toner ned. Men jeg begynder også at frygte om jeg nu har røget alt alt for meget, om jeg får en hashpsykose, og jeg bliver i det hele taget lidt angst.
Jeg tænker meget over det, og kan umuligt nyde trippet nu, men jeg udholder fordi jeg har bestemt mig for at være sammen med min ven, og tror at det snart ville tone lidt ned. Men der sker ikke så meget, og overalt hvor jeg kigger sker der ting som er sket før: bevægelser, min ven som bevæger på sig, to piger, en der synger falskt. Alt det der sker for mit blik føles som noget jeg har drømt før.
Til sidst går jeg i seng. Jeg tror det tager mig ca. 30 min. at falde i søvn, men min tidsfornemmelse er også ret fucked nu.
Dagen efter (dagen hvor vi rejser hjem) kan jeg stadig mærke det en lillebitte smule og små brudstykker føles som om jeg har oplevet dem før, men ikke ligeså stærkt som dagen før. Og to dage efter er følelsen NÆSTEN væk. Tre dage efter har jeg det fint.

Jeg deler efterfølgende (ca. 5 dage senere) to joints (pot) med to venner og har et behageligt, dejligt trip. Og selvom jeg frygtede lidt om det ville blive det samme, var cannabis ikke noget jeg ville opgive, bare fordi jeg havde haft et enkelt dårligt trip. Det var aften (ca. 21:30), vi sad i en børnehave og stemningen var rigtig god før vi røg.

2-3 uger efter ryger vi (to gode venner og jeg selv) noget hash, og jeg har det fint nok, men jeg kan ane følelsen i det fjerne. På et tidspunkt kommer den meget pludseligt og så toner den ned igen, men det er stadigvæk ikke helt som det skal være.
Vi ryger dagen efter igen samme hash (denne gang to gode venner, en bekendt og jeg selv) og jeg har det fint de første 5 minutter, men jeg får lidt følelsen igen, og der er to tidspunkter hvor det specielt kan mærkes.
Begge dage var et udemærket trip, men jeg har prøvet bedre. Følelsen var langt fra ligeså stærk som første gang, og jeg kunne godt abstrahere fra den, men den var der stadig. Dagen efter kan jeg stadig mærke at jeg har røget, men det er ikke så voldsomt som første gang.

2 uger efter ryger jeg en enkelt pind med samme hash med en god ven, ude på en mark. Vi har masser at spise og drikke og følelsen kommer i små øjeblikke og er virkeligt svag, og jeg kan nemt ryste den af mig. Solen skinner og jeg har det godt.


Det var det! Jeg vil gerne høre alt hvad I har at sige, om nogen har oplevet det samme, om nogen har en teori/forklaring eller noget helt tredje. Og hvis I ikke har, har det været en hjælp at få det skrevet ned! :)


NOTE: De gange det skete, har jeg nemmere kunnet abstrahere fra følelsen, når jeg har snakket med nogen, og det har været værst når jeg bare har siddet og kigget på mine omgivelser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2011 22:17 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2010 02:01
Indlæg: 27
Geografisk sted: Vissenbjerg
Kan du uddybe lidt i forhold til hvordan du oplever dine omgivelser når du sidder og observerer dem?

Jeg ved ikke om du kender til loven om årsag og konsekvens, men ifølge østlig filosofi handler deja-vu om at man bliver bevidst om årsagen, før konsekvensen når at udfolde sig. Så det føles som om det allerede er sket. Inden jeg stoppede med at ryge hash, skete det hele tiden og kunne ikke holde ud at være sammen med andre når jeg røg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2011 15:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 nov 2010 17:41
Indlæg: 0
@MainManMike
Når jeg ser mig omkring, fokuserer jeg på en ting ad gangen. Mit blik er ikke sløret eller noget, og jeg ser generelt som jeg plejer. Det føles som om at det jeg oplever ER en drøm, og at jeg har drømt det før. Ikke bare situationen, men også de steder jeg kigger hen og det jeg kigger på. Alle mine og alle andres bevægelser er PRÆCIS som i den drøm jeg føler jeg har drømt.

Nogle gange føler jeg også at jeg snyder drømmen fordi noget ikke var som det burde (jeg tror det er noget jeg tænker, for at give mig selv håb om at det snart er overstået), og jeg ser den meget som noget jeg kæmper imod.

Jeg har også oplevet følelsen i dagligdagen (der er jeg ikke skæv). I højst op til ca. 10 sekunder ad gangen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2011 23:04 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2010 02:01
Indlæg: 27
Geografisk sted: Vissenbjerg
Det lyder fuldstændig som min egen oplevelse, det du beskriver. For mit eget vedkommende er jeg nået frem til at det er en naturlig konsekvens af øget bevidsthed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2011 22:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jun 2008 13:39
Indlæg: 169
Har oplevet fuldstændig det samme som du beskriver.
Jeg bliver tit panikslagen og forsøger at bryde mønstret... Det er lidt svært at sætte ord på, men det er ihvertfald virkelig virkelig ubehageligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 12:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 dec 2006 22:24
Indlæg: 369
Har hørt det er fordi den ene hjerne halv-del tænker hurtigere end den anden, Så den ene del er bagud og det giver jo meget god mening i mit hoved. Når det drejer sim om 5-10 sek.

Lyder som om det bliver ved i en time for dig, så nok ikke helt det :D men sku underligt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2011 00:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jun 2011 23:43
Indlæg: 0
Hej Turtley,

Da jeg har haft/har stadig det samme oplevelser som dig,
kan jeg fortælle at jeg var til lægen fordi jeg følte mig utryk,
Lægen fortalte jeg havde en "Begyndene Hash psykose",
så hvis du har det sådan, og måske mærker det i din hverdag,
uden du har røget eller indtaget andet så burde du nok gå til lægen og
søge hjælp medmindre du ville have en slem psykose.


Mvh
Macmobwow


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2011 08:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Ved mine mange første eskapader var dette en helt naturlig del af rusen. Alt kørte som var det en drøm / oplevet før. Jeg kunne rigtig godt lide følelsen, jeg får det desværre slet ikke på samme måde mere.

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2011 11:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Jeg har også haft det sådan, dog mest de første gange som Jack Pot beskriver det. Men jeg oplevede det mest i dagene efter - ellers er det bare fordi jeg ikke har kunne huske at jeg også oplevede det under selve rosen, hehe -
men jeg kunne faktisk godt lide førelsen.
Jeg opsøgte gerne følelsen når jeg fik den og synetes, at det var sjovt at se om jeg nu kunne snyde deja-vu'et og ændre på drømmen så, ja så jeg kunne snyde følelsen. Lidt sjovt.
Jeg fik ofte følelsen da jeg var mindre også selvom jeg aldrig havde indtagen nogen form for noget, andet end nogle af de planter der var på skolens område :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2011 22:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
De tror jeg de fleste kender til - ja det er sågar det nogen søger i rusen. En god film kan også pludselig blive 2-3-4-5 gange så god, fordi man føler at man f.eks har gennemskuet hovedpersonens plot og derfor bygger en kæmpe forventning op om, at der skal ske noget bestemt... Bliver man så bekræftet gang på gang, hmm, så er det nok bare rusen...? Hvis du ikke har det godt med, ikke at have kontrollen i rusen, så hold dig fra det, det er mit bedste råd.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2011 18:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 nov 2010 17:41
Indlæg: 0
Følelsen er meget anderledes nu, og det er blevet meget bedre : )
Den er meget, meget i baggrunden NÅR den overhovedet er der. Jeg oplever det næsten ikke, når jeg er skæv, og jeg har lært at forsone mig med det.
Faktisk, har jeg lært at jeg bare skal befinde mig et sted, hvor der er god belysning. Alting slører og er lidt utydeligt i mørket, og derfor ændrer synsindtrykkene sig også og det er der følelsen forekommer.
Jeg har også lært, at jeg slet ikke behøver at have kontrol over rusen, og at jeg har nemmere ved bare at flyde med, og så lade tingene være som de bliver og som de, i stedet for at køre mig selv op i det røde felt, over noget som egentlig ikke har så stor betydning.

Jeg brugte også meget af min tid (dengang det var slemt), på at finde en måde at kurere mig selv for følelsen. Jeg opsøgte tips til, hvordan jeg kom ud af følelsen og ind i det sædvanlige trip, men jeg har også lært at rusmidler er et forløb, med forskellige faser, dvs. jeg kommer ikke til at have de præcis samme trip et halvt år senere, som jeg har nu.

Jeg lærte alt det med tid og så fik jeg også ret meget ud af at sætte mig ned om aftenen med en pibe og lidt pot, og virkelig dvæle i at være alene, og ikke at have nogle sociale aktiviteter, at skulle leve op til, ingen at snakke til og ingen sjov video, jeg simpelthen blev nødt til at se eller noget. Jeg kunne køre alt i eget tempo, og gøre præcis som jeg ville.

Og tak for svarene! Det har været FEDT at jeg ikke er den eneste, der har oplevet det og at I ville dele lidt ud af jeres egne erfaringer og viden har været en vigtig medvirkende faktor til at øge min forståelse.

Thank you :D :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team