Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 22:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: AD/HD børn
Junior medlem

Hey der ud, da min ven har dæmp har sniffe sine noget af hans piller.

men kan da ske noget ved at han sniffer hans dæmp piller på 10mg ?

Medlem
Brugeravatar

Ja, hvis hans piller er i depot form, så får han hele dosisen på en gang istede for flere små i løbet af dagen. BTW, hvilke piller er det du har?

Medlem

Både Equasym, Ritalin og Medikinet findes i depot - også som 10 mg.

Junior medlem

Jeg fik diagnotiseret ADHD og OCD for flere år siden, og jeg har været aktiv misbruger I mange år nu og på to døgnbehandlinger.

- så derfor kan jeg ik få ritalin (som er det stof mange bruger for at få en amf virkning) så jeg fik stratea istedet..

så et godt råd hvis din kammerat ikke kan styre det, så er der andre præparater til behandling af ADHD..

Ritalin giver en fed virking de første gange, men får man for mange så banker ens hjerte på fuld knald, så jeg forstår ikke dem der bruger det til at få en virkning,
det er slet ikke noget jeg ville rører selv hvis jeg ik havde ADHD.

dumt at sniffe dem.

Junior medlem

Geografisk sted: Kbh
Hejsa.
Har taget medikinet/ritalin 15 mg de første gange sniffet som tabletter. De virker på mig som mild amf og overtvinger virkningen af benzoer og alkohol. Jer en en pige, der ikke går i byen, men nyder mine forskellige rus når kæreste og barn henholdsvis sover arbejder

Medlem

Skaf dig noget ordentlig narko, i stedet for at taget ADHD medcin, som er beregnet til netop behandling.. Det er dig der er et glimrende eksempel på, hvorfor diagnosen bliver sværre og sværre at blive stillet...

Insane psychedelia user!

Highwaytoheaven skrev:
Skaf dig noget ordentlig narko, i stedet for at taget ADHD medcin, som er beregnet til netop behandling.. Det er dig der er et glimrende eksempel på, hvorfor diagnosen bliver sværre og sværre at blive stillet...

Ordentlig narko? Hvad er det lige som gør, at Methylphenidat ikke er ordentligt narko? Bare fordi det bliver brugt som medicin, gør det det ikke til mindre narko af den grund. I England kan man få heroin som smertestillende medicin. Er det så heller ikke ordentligt narko mere?
Det er imo noget smartere at fylde sig med Metylphenidat, end langt det meste gade amfetamin, som er pisse urent.

At diagnosen bliver sværre at få stillet ser jeg absolut ikke noget dårligt i, tvært imod vil jeg sige. Mange psykiatere har det næsten som standard diagnose for unge mennesker med problemer. Da jeg for ca et år siden søgte behandling hos misbrugscenteret i min by, var det første som konsulenten sagde til mig: "du har nok ADHD" og så kørte den ellers bare der ud af, med fokus på det.
Når man tænker over det er det tragikomisk. Gi' misbrugerne narko for at komme af med noget andet narko. :roll:

Medlem

Fjas skrev:
Highwaytoheaven skrev:

Ordentlig narko? Hvad er det lige som gør, at Methylphenidat ikke er ordentligt narko? Bare fordi det bliver brugt som medicin, gør det det ikke til mindre narko af den grund. I England kan man få heroin som smertestillende medicin. Er det så heller ikke ordentligt narko mere?
Det er imo noget smartere at fylde sig med Metylphenidat, end langt det meste gade amfetamin, som er pisse urent.

At diagnosen bliver sværre at få stillet ser jeg absolut ikke noget dårligt i, tvært imod vil jeg sige. Mange psykiatere har det næsten som standard diagnose for unge mennesker med problemer. Da jeg for ca et år siden søgte behandling hos misbrugscenteret i min by, var det første som konsulenten sagde til mig: "du har nok ADHD" og så kørte den ellers bare der ud af, med fokus på det.
Når man tænker over det er det tragikomisk. Gi' misbrugerne narko for at komme af med noget andet narko. :roll:

Methylphenditat i Danmark er ikke Narko. At det bliver sammenlignet med amfetamin, og ligner ligner kokain kemisk, pga det er en genoptaghæmmer, gør det ikke til narko.

Det er et behandlingspræperat til unge med et psykisk handicap. Jeg kan ikke fordrage små hvalpe på 12-15 år der ikke kann skaffe Amfetamin eller kokain, og så tager ritalin i stedet for, og så gør det medie søgende. Det er meget muligt det er meget sudnere at fylde sig med end amfetamin og kokain, men det ødekægger ryget for os med adhd.

Insane psychedelia user!

@Highwaytoheaven:

Altså, det er vel rigtigt nok at Methylphenidat ikke er narkotika, i ordets oprindelige mening, men det er Amfetamin eller Kokain heller ikke.
Jeg forstår ikke hvad der gør at det, i følge din mening, er helt okay at bruge Kokain eller Amfetamin rekreationelt, men ikke methylphenidat?
Er det ikke bare dine fordomme som spiller dig et puds her?

Jeg synes heller ikke at helt unge mennesker bør indtage rusmidler, lige meget hvad det er af for en slags, eller hvad det hedder. Men det har intet med denne her diskussion at gøre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet Methylphenidat, og det var virkelig ikke det værd.
Det er ikke fedt, så hold dig fra det. Andre kan selvfølgelig godt lide stoffet. Men det er virkelig ikke så spændende (ifølge mig).

Junior medlem

Min holdning: Hvorfor vælge Ritalin over Amfetamin eller Kokain for den sags skyld. Ritalin er ikke noget at råbe hurra for. Jeg plejede at sniffe 30mg Ritalin og hvis jeg skal være ærlig ville jeg langt hellere fortrække Amfetamin. Væsentlig bedre effekt. Selvfølgelig som du siger, er Amfetamin på gadeplan ikke særlig rent. Vil dog stadig fortrække "lorte amf" frem for Ritalin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
TobyCrack - Kigger du på datoen for sidste indlæg? Synes det er nogle gamle tråde du graver frem i øjeblikket :roll:

//blazR

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
:? rimelig arbitrær holdning du har, Highwaytoheaven.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]