Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 18:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Fantastisk forum i har her. Har fulgt med i mange tråde.

Jeg vil kort fortælle lidt om min historie, siden det er min første post, og det er relevant ...

I min tidlige pubertet udviklede jeg enorme sociale og psykiske problemer,
der endte med at jeg isolerede mig og udviklede en psykose som 13 - 14 årig.

Jeg kom til psykolog, som vagt diagnosticerede mig med en personlighedsforstyrrelse,
henad noget skizoid.

Vagt, fordi jeg på det tidspunkt ikke kunne se, at der var noget galt med mig selv,
og ikke ønskede at andre skulle bestemme at jeg var "syg". Så jeg var derfor
ikke så interesseret i "behandlingen".

Nå, men blev alligevel lidt mere normal i bolden :), blev anbragt i en aflastningsfamilie,
og kom på efterskole, da jeg fyldte 16.

Den blev jeg så smidt ud af, pga. jeg åbenbart var hash pusher ! Ellers ikke noget jeg kendte til...
Havde da røget en pind en gang i mellem. Men pusher???

Jeg kom så hjem, fyldte 17, og kommunen ordnede det, så jeg fik min egen lejlighed. Derefter
kontaktede de mig én gang, før jeg fyldte 18. For at høre, hvordan det gik, sagde de.

Jeg fortalte dem, at det gik fint (jeg er som regel meget beskeden), men jeg var droppet ud af
gymnasiet. Det blev de ret sure over. Truede mig med at tage min lejlighed fra mig.
Men jeg kan ikke klare at sidde i et klasseværelse, når jeg har det som om folk kan høre mine tanker,
fortalte jeg.
Det virkede de ret ligeglade med, åbenbart, for hvis jeg ikke kom i gang med noget, skulle
jeg i hvert fald finde en måde at betale tilbage, hvad jeg havde fået udbetalt.

Fint. Jeg kom så på produktionsskole.

Fast forward. Jeg er nu 18. På kontanthjælp. Den sidste måned har været psykotisk. Og jeg har
ikke kunnet gå ud, uden at folks negative tanker om mig forstyrrer mig.

Det skulle selvfølgelig have været nede på jobcenteret, men i min tilstand, og uden penge til mad og smøger,
kan jeg sku ikke se, hvordan de kan forvente det af mig..

Altså, har jeg ikke fået nogen penge udbetalt her den 1.

Det betyder, at jeg bliver hjemløs, og kommer til at sulte, for jeg har ingen steder at tage hen.

Jeg tager så ned på kommunen for at tale med min sagsbehandler. Med det samme jeg møder hende,
kan jeg se der ikke er noget at komme efter. Hun virker pisse arrogant. Vil dårligt nok kigge mig i øjnene.
Jeg fatter ikke, man lader magtsyge mennesker som hende blive sagsbehandler. For fanden jeg kunne jo se hun nød det.

Jeg spørger om vi i det mindste ikke kan komme ind på hendes kontor, så jeg kan vise sagen fra min side.

Prøver så at fortælle hende, at jeg er psykisk syg, og har haft det psykotisk den sidste måned, og at min terapeut
ville kunne stå inde for, at jeg ikke har kunnet gå ud af døren........

Men ingenting. Det samme pis igen. Den Fucking møgkælling siger bare, at jeg skulle have været til lægen med en lægeerklæring. MEN NÅR JEG NU IKKE KAN GÅ UD AF DØREN SHIT. Hun fatter åbenbart intet oppe i sin lille perfekte virkelighed.

Prøver at forholde mig i ro, være værdig. Kan ikke klare at skulle tigge og be. Men jeg giver hende alligevel
fingeren før jeg går, og siger noget med sikke en velfærd..... Sparker så en rude i stykker på vej væk,
kan simpelthen ikke holde min vrede impuls inde, og nyder at se de forargede menneskers ansigter.......

Jeg føler mig vildt uretfærdigt behandlet. Og har det elendigt. Og desuden har jeg tvivlen, om det virkelig er mig,
den er gal med, om det er min psykiske anderledeshed der fucker mig op.

Har i nogen idéer til, hvordan jeg kan tackle situationen? Hvordan kan jeg undgå, at jeg nu skal være hjemløs??

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvad det er du gerne vil have de skal gøre for dig.

Junior medlem

Måske var det bare rart at fortælle om min situation til nogen.

Men hvad mener du med "de"? Jer på psychedelia - eller min sagsbehandler?

Kunne godt tænke mig at vide, om folk har været ude i en lignende situation, og hvordan de handlede på det..

Kunne også godt tænke mig at vide, om det bare er mig med min mærkelige psyke, der føler sig uretfærdigt behandlet

Eller om andre ville kunne sætte sig ind i mit sted.

Og hvis så, om jeg kan handle på denne uretfærdighed, på en måde så min liv måske kan blive lidt lysere? .

Medlem
Brugeravatar

Med de mener jeg sagsbehandleren/kommunen.

Jeg har ingen førstehåndserfaring med skizoide personlighedsforstyrrelser. Men kunne det måske være en mulighed at få en du stoler på og er tryg ved, til at ledsage dig til lægen, så du kan få den lægeerklæring.

Som sagt kan jeg ikke rigtig sætte mig ind i din situation, men jeg ønsker dig god vind fremover og håber at det går iorden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
kender godt de der sagsbehandlere der er så magtliderlige og trætte af deres lorte job at de ik er til nogen som helst hjælp overhovedet

der er os så stor forskelsbehandling af folk at det er til at brække sig over. hvis du kommer i stor bmw med kæmpe guldkæde og siger du er med i bandekrigen skal du da ik generes af dem og der vælter bare penge ind på kontoen uden at de skal stå til ansvar for noget, men hvis man er psykisk syg og virkelig har brug for hjælp så får man nada og skal hele turen igennem

mit bedste råd er at snakke dem så meget efter munden som muligt. samtidig med du overdriver det negative helt vildt og får det til at lyde værre end det er. tit er en meget sørgelig historie ik nok før det er på kanten til selvmord eller andre langt ude ting

hvis du har en kropumulig spasser behandler så be om at få en anden. der er faktisk nogle af dem som virkelig gerne vil hjælpe en. og forskellen på hjælpen du får kan være sindsyg stor selvom man skulle tro at der var samme regler for alle. men det har sku meget at gøre med hvilket svin man snakker med.

håber du får styr på tingene og noget ordenligt hjælp

Junior medlem

Tusind tak til jer begge.

Vil helt sikkert bede om en ny sagsbehandler. Har været i systemet i 10 år nu, og efter jeg er blevet ældre har jeg, med få undtagelser, altid oplevet at blive set ned på, og at de (meget bevidst) ligger forhindringer for en.

Min mor blev også fuldstændigt brudt ned af at skulle kæmpe mod de fisser.

Kunne være rart at finde en, der bare kan række lidt ud.

Mener også der er noget der hedder efterværn, men kan ikke forstå, hvorfor jeg ikke er blevet tilbudt det.

Medlem

Hej med dig :-)

Jeg har faktisk selv prøvet næsten samme historie. Jeg var fysisk syg, det job jeg havde fået stillet i udsigt var kikset og jeg måtte en tur ned på kommunen. Blev behandlet virkelig grimt og fik at vide at hvis jeg var sulten kunne jeg gå hen på Frelsens Hærs varmestue. Da jeg et par måneder senere havde fået job - i selvsamme kommune og med noget højere rang end den lille lede sæk af en sagsbehandler - gik jeg direkte til hendes chef. Problemet er bare at man åbenbart skal have job og være helt rask, før ens ord betyder noget.

Mit forslag til dig er faktisk at tage på psykiatrisk hospital. En lægeerklæring kan måske løse dit problem lige nu, men hvad så i næste måned og måneden efter. Du er ikke ret gammel og din sygdom skal behandles, så du har en chance for at klare dig.

Jeg har to veninder med kræft, som begge fik taget deres sygedagpenge fordi de ikke kunne møde op på kommunen og til det træningscenter hvor de skulle aktiveres. De er begge raske nu og i arbejde igen. Men i følge din historie, har du ikke nogen langsigtet plan om arbejde eller uddannelse. Det er du for syg til. Så jeg vil inderligt håbe at du lader dig indlægge og udredt, så du kan komme videre. 18 år er alt for ungt til at give op. Nå ja og så får du også både kost og logi på sygehuset...

Pas på dig !!! Knus

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
susannemoller skrev:
Jeg var fysisk syg, det job jeg havde fået stillet i udsigt var kikset og jeg måtte en tur ned på kommunen.

Hvad er et kikset arbejde?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
ecstasy-leverandør ?

Medlem

Hæhæhæ det skal jeg så lade være usagt om det er kikset at være ecstasy leverandør. Der er i hvert fald kunder nok...

Men hvis andre har svært ved at forstå meningen, så betyder det blot at det job jeg skulle være startet på, ikke blev til noget alligevel. Set i bakspejlet nok godt nok. Det var på et forsorgshjem... Og alt andet lige, vil jeg nu hellere være hvor jeg er i dag, end at være blevet sådan en skrivebordsbureaukrat som skulle sidde og stemple folk og nægte dem hjælp.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

susannemoller skrev:
Hæhæhæ det skal jeg så lade være usagt om det er kikset at være ecstasy leverandør. Der er i hvert fald kunder nok...

Men hvis andre har svært ved at forstå meningen, så betyder det blot at det job jeg skulle være startet på, ikke blev til noget alligevel. Set i bakspejlet nok godt nok. Det var på et forsorgshjem... Og alt andet lige, vil jeg nu hellere være hvor jeg er i dag, end at være blevet sådan en skrivebordsbureaukrat som skulle sidde og stemple folk og nægte dem hjælp.

Så du afviste et job, fordi du syntes det ikke "var lige var dig"/"det fedeste arbejde"?
Og derefter klager du over at kommunen ikke vil give dig penge, når du ikke vil udføre det arbejde, de beder dig om?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Blob!

Senest rettet af Snoezel 03 okt 2011 19:37, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Nej jeg afviste sgu ingenting... jobbet blev ikke til noget. Afdelingen blev nedlagt...

Medlem

Og nu forstår hvor misforståelsen er - du definerer kikset som noget der er dårligt. Jeg definerer det som noget der gik i stykker. Så med helt andre ord "det lovede job blev desværre ikke til noget, for afdelingen var blevet nedlagt og så stod jeg der med håret i postkassen". Jeg ville hellere end gerne have haft det job på det tidspunkt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
susannemoller skrev:
Og nu forstår hvor misforståelsen er - du definerer kikset som noget der er dårligt. Jeg definerer det som noget der gik i stykker. Så med helt andre ord "det lovede job blev desværre ikke til noget, for afdelingen var blevet nedlagt og så stod jeg der med håret i postkassen". Jeg ville hellere end gerne have haft det job på det tidspunkt.

Så khazim lige kan få den helt skåret ud i pap:
Jobbet kiksede*! :peace:

Medlem
Brugeravatar

Min eneste erfaring med systemet, er en overgang på 4-5 måneder hvor jeg var på kontanthjælp. Den periode var så forbandet forfærdelig og nedværdigende, at jeg har lovet mig selv aldrig at komme i den situation igen. Intet er for mit vedkommende værre. Så hellere være hjemløs, kriminel eller død. Kan ikke rigtig give dig nogen brugbare råd udover at prøve at finde en vej udenom systemet. Læg alle dine kræfter i en uddannelse. Måske et fjernstudie? Noget computer nørderi?

Junior medlem

Hey homie!

Har lige læst dit indlæg og det overrasker mig hvordan din tilstand er.
Føler med dig, og håber du ved at der ikke er en af dine venner som ikke vil give dig alt de har.
Du ved måske ikke hvem jeg er, men jeg ved hvem du er.
Har gået og tænk over hvad jeg skulle gøre, hvad jeg skulle sige til dig, og ærlig talt, så ved jeg det ikke..

Har svært ved at udtrykke mine følelser lige nu og her, men vil have du skal vide, at uanset hvad, så er vi her for dig - Os allesammen!

Medlem

PowerStranger skrev:
susannemoller skrev:

:D TAK !!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

PowerStranger skrev:
susannemoller skrev:

Wauw, tak Powerstranger. Jeg havde ikke lige fattet det, men det er skønt at du lige kan skære det ud.
Hvad betyder skåret ud i pap en'li'? :roll:

Junior medlem

Hvordan kan du være overrasket over, at sagsbehandleren reagerer negativt imod dig på forhånd, når det viser sig, at du giver hende ret ved at opføre dig tåbeligt og begå hærværk? Det kaldes screening.

Sagsbehandleren er jo også bare en almindelig person, der passer sit job, og forsøger at hjælpe andre. Tror du, hun gør det for pengene? Det er næppe noget, man bliver rig af.

Du skal virkelig være glad for, at du er født i Danmark og ikke USA, hvor der nærmest ikke er nogen hjælp at hente. Se fx 'Winter's Bone', hvor hårdt de har det og må skyde egern bare for at få mad på bordet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]