Jeg synes ikke, study drugs holder af følgende årsager:
-Det er usundt at tage narko meget ofte (koffein og lign. undtaget)
-Hvad du laver under dit studie kommer i nogen grad til at afspejle det, du kommer til at lave i erhvervslivet. Medmindre du skal være gymnasielærer eller noget i den dur, så kan du godt regne med en arbejdsuge på 50-70 timer. Det er normalt, især indenfor naturvidenskab. Ihvertfald hvis man vil have et spændende job, som ikke er meget rutinepræget.
-Det holder ikke, at bruge narko for at komme gennem den almindelige studieplan. Kan du ikke godt se, at det ikke er holdbart at tage narko min. 5 år i træk hele tiden? Nu ved jeg ikke, hvad du læser. Men langt størstedelen af alle studier i dk er normeret til max 50 timer om ugen. Ihvertfald hvis du tager 30 ECTS pr semester. Medicin, kemi, fysik og andre tidskrævende fag kommer ikke over 50 timer om ugen og de ligger i toppen mht timer om ugen. Det kommer selvf an på, hvor langsom en læser, man er. Men sådan gennemsnitligt.
Hvis du skal bruge narko for at komme gennem dit studie, burde du overveje, om det er det rigtige for dig. Hvis du ikke kan have et socialliv ved siden af skolen, uden du lever op til dine egne forventninger, presser du dig selv for meget. Du skal finde en fornuftig balance, for at klare dig gennem de 5 år