Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psy.

Har hørt Joe Rogans podcast i et par måneder nu.
Han snakker tit om disse piller der hedder Alpha Brain.
Er blevet lidt intereseret i dem men er lidt usikker på om de er lovlige her i danmark.

Kan ikke rigtig finde noget om det selv.

Nogle der kender til det?

Senest rettet af optomium 01 nov 2011 13:23, rettet i alt 2 gange.
Webshop link slettet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ingridients:

GPC Choline – 100 mg
Derived from lecithin, Glyceryl Phosphoryl Choline is a phospholipid metabolite found concentrated in neuronal membranes. Unlike less expensive forms of Choline such as Choline Bitrartate, GPC choline is well absorbed and easily crosses the blood brain barrier. Once delivered it supports brain function and learning processes by directly increasing the synthesis and secretion of acetylcholine. Strong acetylcholine has been linked to memory, focus, mental drive, REM sleep states, and the prevention of mental degradation such as in Alzheimers.

Huperzia Serrata (.5% Huperzine A) – 50 mg
Commonly known as Northern Firmoss, Huperzia Serrata is one of the most effective natural acetylcholinesterase inhibitors. It contains the well studied alkaloid Huperzine A, which has been tested in a variety of clinical applications and shown to have positive effects on brain function. Acetylcholinesterase (ACE) is responsible for the breakdown of Acetylcholine, and so by inhibiting ACE, more acetylcholine is available to the brain. By using the full spectrum Huperzia Serrata vs. Huperzine A, you also get the benefits of Huperzine B, and other balancing elements of the whole herb.

Vinpocetine — 5mg
Derived from the periwinkle plant, vinpocetine helps deliver oxygen to the brain by increasing circulation and blood flow. Extensively studied in Europe, clinical investigations have found it to provide several advantages for the human brain, including memory enhancement, increased cognitive performance, improved cerebral circulation and higher mental acuity and awareness.

AC-11 – 350mg
AC-11® the proprietary compound licensed under agreement from Optigenex Inc, is derived from Uncaria Tomentosa, a plant indigenous to the South American rainforest. In a series of peer reviewed scientific and clinical studies conducted by third party laboratories and university medical centers, AC-11® has been shown to help the body’s natural ability to repair DNA. Optigenex Inc is the exclusive patent holder for AC-11®. US patent numbers: 6039949, 6238675 B1, 6361805 B2
Although the exact mechanisms of action are being further investigated, the scientists believe that when the body is subjected to stress affecting the integrity of the DNA, AC-11® helps activate enzymes that are instrumental in the repair processes. This goes beyond other nutritional supplement by protecting the body from damage to its fundamental building blocks: The DNA itself.

Bacopa (20% Bacosides) — 500 mg
Bacopa monnieri is an Ayurvedic herb found in the marshlands of India known to enhance clear thinking and support memory function. Ayurvedic masters have touted its cognitive enhancing effects for centuries as Bacopa has been served to Raj’s and peasants alike. Clinical studies show that it has strong antioxidant properties, protects mental function in those with epilepsy who take the drug phenytion, and animal models have shown unequivocally that bacopa improves learning skills.

Bacosides, the active compounds in Bacopa, play a protective role in the synaptic functions of the nerves in the hippocampus, the seat of memory. Inside the hippocampus nerve impulses are transmitted across the synapses and bacopa is believed to help prevent the degeneration that impairs memory and cognition.

Pterostilbene — 250 mcg
One of the hottest extracts in the field of nootropics, pterostilbene is quickly surpassing its cousin resveratrol in popularity. A natural antioxidant abundant in blueberries, anecdotal evidence suggests that this particular antioxidant is effective in eliminating free radicals that contribute to ‘mental fog’. Combined with the other antioxidants in the formula, this adds further well rounded protection and health benefits to AlphaBrain.

Mucuna Pruriens (50% l-Dopa) — 200mg
Mucuna pruriens, commonly known as velvet bean or cowhage is another Aryuvedic herb with a long history of traditional use for treatment of the brain. As science later discovered, mucuna is one of the few plants to contain high quantities of l-Dopa, a precursor to the neurotransmitter dopamine. L-dopa crosses the blood brain barrier and converts into dopamine, an important brain chemical involved in mood, sexuality, and movement. Mucuna pruriens also has antioxidant properties and is currently being studied in conjunction with the prevention/treatment of Parkinson’s disease.

GABA — 300mg
GABA or gamma-aminobutyric acid, discovered in 1950, is the most important and widespread inhibitory neurotransmitter in the brain. Symptoms of unbalanced excitation in the brain includes restlessness, irritability, insomnia, and even seizures. By inhibiting excessive excitability GABA is able to induce relaxation, analgesia, and even aid in sleep. In the Alpha Brain formula, GABA plays an important role in balancing out the brain, and ensuring that the mind stays calm even as the ‘engines’ are roaring.

Oat Straw (10:1) — 300 mg
Oat straw is one of natures most powerful anxiolytics (anti-anxiety treatments) and has been prescribed for of a wide range of nervous conditions. It has also been shown to help with exhaustion related neurological pains and is commonly given as a natural alternative to help combat ADHD or ADD. Our formulation is extremely powerful, in a 10:1 concentration, and like Gaba, serves to make AlphaBrain the completely unique product that it is… A balanced nootropic.

Vitamin B6 – 15 mg
Pyridoxine (Vitamin B6) is one of the body’s busiest vitamins, involved in an estimated 101 chemical reactions. One of its primary tasks is to aid in the manufacturing of amino acids and neurotransmitters. Some of these neurotransmitters are serotonin, norepinephrine, dopamine and GABA. Without Vitamin B6 many of the processes happening with the active ingredients in the formula would not be nearly as effective.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg TROR ikke at nogle af ingridienserne er ulovlige på nogen måde i dk. Men er sgu ikke sikker.
Weirdness!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hørte fra en makker, som havde skrevet til dem, at de IKKE vil sende det til Danmark netop pga. der er nogle af ingredienser, som er ulovlige her i landet. Hvilke det var skal jeg dog ikke kunne sige, men det er vel bare at gå dem igennem.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hyperzine kunne jeg godt forestille mig var et "kontrolleret lægemiddel", eller hvad man kalder det for, og dermed ulovligt at indføre. Findes der en liste over lægemidler, som man ikke må indføre i landet på egen hånd?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Siden hvornår kan GABA krydse BBB?

Medlem

Siden hvornår kan GABA krydse BBB?
Siden aldrig. Det er grunden til at man opfandte phenibut og baclofen :D
Jeg ved ikke om produktet virker nootropisk, men jeg tvivler på at du føler dig klogere efter at æde sådan et par kapsler.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt så, så har jeg ikke slået hovedet. :P

Hvis der er GABA i - så er det nogle dumme, inkompetente mennesker der har lavet det, og så ville jeg ikke indtage produktet, da det virker meget utroværdigt. Ellers er det i for at pynte på etiketten ... og det er heller ikke cool.
Hvis der ikke er GABA i ... ja så ved man ikke hvad der ellers er fup.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Helt sikkert

Joe Rogan :roll: han snakker bare derudaf. Der er jo ingen bremser på den mand :lol:
Men helt seriøst, så skal man generelt have flere kilder end een, før man propper noget ellers ukendt i hovedet

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder vildt interessant. Hvis folk har noget relevant at fortælle om produktet så please do. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Af hvad jeg har kunne læse mig frem til så har det nogen ret markante positive effekter. (personlige reviews)

Mine bekymringer går dog bare på langtidseffekterne af det produkt der...

Tror jeg venter seks måneder, ser om nogen er blevet helt fucked af det, og tager stilling til det derefter.

Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Check neuro1 ud, et andet neutropik som kan skaffes til danmark!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fristende. Men tør sku ik rode rundt med piracetam og choline.

Junior medlem

Hvorfor ikke? Jeg bruger det selv, så er nysgerrig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor ikke? Jeg bruger det selv, så er nysgerrig :)

Godt spørgsmål.

Jeg ved godt at det anses for værende harmløst, og at det har været ude længe, uden man har fundet nogen synlige farlige effekter ved det.
Men stadigvæk..

Det virker simpelthen for godt til at være sandt, at man kan tage det på daglig basis, hvor man ingen negative effekter får, men kun oplever en forbedring af de kognitive funktioner. Jeg har simpelthen for svært ved at sluge det.

Og det faktum at man helst gerne er nød til at supplere med choline for at undgå små bivirkninger (såsom hovedpine svj husker?) siger også lidt om at det ikke er "rene vitaminer".

Derudover, hvor meget reel forskning har vi egentlig i det? Er det ikke mere bare en masse subjektive rapporter fra individer, der melder tilbage om dets effekter?

Jeg synes personligt at det lyder pisse spændende. Er en stor fan af supplementer der booster ens koncentration/immunforsvar osv. Men igen, det virker for godt til at være sandt. Og der hvor filmen knækker for mig, er ved det faktum at det skal indtages på daglig basis.

Edit: Hvis du er uenig så sig endelig til. Kunne være spændende at starte en diskussion om piracetam. :)

Dedikeret medlem

Jeg forstår slet ikke dit argument for, at det er er underligt der ingen negative bivirkninger er, når man skal tage det på daglig basis. Stort set alt hvad der findes af kosttilskud og lægemidler tager du jo netop dagligt.. Hvad er problemet i det? Lidt mærkeligt begrundelse for ikke at ville røre det

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg forstår slet ikke dit argument for, at det er er underligt der ingen negative bivirkninger er, når man skal tage det på daglig basis. Stort set alt hvad der findes af kosttilskud og lægemidler tager du jo netop dagligt.. Hvad er problemet i det? Lidt mærkeligt begrundelse for ikke at ville røre det

Okay så lad mig vende den rundt.

Sammenlignet med stuff som vitaminer og mineraler, hvor meget ved vi så egentlig om piracetam, og dets longterm effects? Samt hvad det egentlig helt præcist gør ved kroppen/hjernen?

Og igen, det at det er en nødvendighed (for mange) at supplere med choline, for at undgå bivirkninger, burde også sende nogen faresignaler i gang, i forhold til at se det som værende et harmløst drug, man bare kan indtage dagligt i 5-10-15 år.

Junior medlem

Sammenlignet med stuff som vitaminer og mineraler, hvor meget ved vi så egentlig om piracetam, og dets longterm effects? Samt hvad det egentlig helt præcist gør ved kroppen/hjernen?

Og igen, det at det er en nødvendighed (for mange) at supplere med choline, for at undgå bivirkninger, burde også sende nogen faresignaler i gang, i forhold til at se det som værende et harmløst drug, man bare kan indtage dagligt i 5-10-15 år.

Så lad vær med at tage det på en daglig basis. :)

Dedikeret medlem

De fleste kosttilskud der indeholder andet end vitaminer og mineraler (og selv disse kan også have) har mulighed for at give bivirkninger. Næsten alle lægemidler har mulighed for bivirkninger, og de fleste giver også i større eller mindre udstrækning

Hvad Resist påpeger er jo netop at selvom 1000 mennesker får den ønskede effekt af dette tilskud, kan nr. 1001 få seriøse bivirkninger, om hvilke man ingen anelse har.

Når man kender alle risici ved at tage et supplement kan man vurderer om de positive effekter opvejer de negative, men når man intet aner om de mulige negative er det svært at træffe en informeret beslutning. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så lad vær med at tage det på en daglig basis. :)

Daglig basis eller ej, min pointe/budskab ændrer sig ikke.

De fleste kosttilskud der indeholder andet end vitaminer og mineraler (og selv disse kan også have) har mulighed for at give bivirkninger. Næsten alle lægemidler har mulighed for bivirkninger, og de fleste giver også i større eller mindre udstrækning

Hvad Resist påpeger er jo netop at selvom 1000 mennesker får den ønskede effekt af dette tilskud, kan nr. 1001 få seriøse bivirkninger, om hvilke man ingen anelse har.

Når man kender alle risici ved at tage et supplement kan man vurderer om de positive effekter opvejer de negative, men når man intet aner om de mulige negative er det svært at træffe en informeret beslutning. :)
Exactly.

Dedikeret medlem

Det er jeg helt klar over, og piracetam er ikke helt bivirkningsfrit heller. Men det lader heldigvis til, at bivirkningerne er forholdsvist milde og at de sjældent forekommer. Piracetam er, så vidt jeg kan læse mig til, et af de mest sikre og afprøvede nootropics, så jeg forstår ikke jeres "frygt".

Jeg har ikke sat mig nok ind i emnet til at kunne tage emnet ordenligt op, men det vil jeg gøre i løbet af de næste par dage.
Derudover har jeg netop fået Nootropil (piracetam), Choline og Hydergine hjem, som jeg planlægger at afprøve inden for den næste måned. Så der kommer nok også en tilbagemelding på hvordan det er gået.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]