Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 08:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Er jeg den eneste som tænker spind?

Medlem
Brugeravatar

...

Senest rettet af Metavinduet 12 nov 2011 17:59, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity

Det kommer vel an på hvordan man definerer spin. Jeg tror bestemt ikke at AS har haft nogen interesse i at historien er kommet til offentlighedens kendskab, men når nu det ikke kunne undgås, kan man lige så godt forsøge at se om man ikke kan score nogen point på hændelsen ved at fremlægge sagen i det lys man selv finder mest hensigtsmæssigt.

Medlem
Brugeravatar

I princippet, om det er en legal vare eller ej, så har sønnen vel også købt en vare som har bør betale hvad han har aftalt for, istedet for at forsøge at undvige ved at søge beskyttelse hos politiet?
Jeg er helt enig i at rockernes inddrivningsmetoder og rentesystemer er helt hen i vejret, men i princippet bør man vel betale sin gæld?

Og hvad med de mange eksempler, hvor de indkræver et konstant voksende beløb, uden offeret har en gæld? De er gemene forbrydere, og det er altså sjældent at gælden kun består af en egentlig gæld.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Metavinduet skrev:
Og hvad med de mange eksempler, hvor de indkræver en gæld, uden den offeret har en gæld? De er gemene forbrydere.

Jeg tror ikke det er blevet anfægtet nogen steder at i denne konkrete sag skyldte AS's søn penge for køb af kokain. Hvad de ellers beskæftiger sig med af kriminalitet finder jeg sagen uvedkommende. Selvfølgelig skal man afbetale en gæld man har opbygget ved køb af varer, uanset om man har købt dem af usympatiske folk.

Insane psychedelia user!

Prometheus skrev:

Det kommer vel an på hvordan man definerer spin. Jeg tror bestemt ikke at AS har haft nogen interesse i at historien er kommet til offentlighedens kendskab, men når nu det ikke kunne undgås, kan man lige så godt forsøge at se om man ikke kan score nogen point på hændelsen ved at fremlægge sagen i det lys man selv finder mest hensigtsmæssigt.

Jeg tror sagtens Anders Samuelsen kunne have en interesse i at denne historie kommer frem i lyset. Han høster meget sympati på det her. Og historien passer godt ind i det image han forsøger at skabe omkring sig selv og LA.

I princippet, om det er en legal vare eller ej, så har sønnen vel også købt en vare som har bør betale hvad han har aftalt for, istedet for at forsøge at undvige ved at søge beskyttelse hos politiet?
Jeg er helt enig i at rockernes inddrivningsmetoder og rentesystemer er helt hen i vejret, men i princippet bør man vel betale sin gæld?

Og hvad med de mange eksempler, hvor de indkræver et konstant voksende beløb, uden offeret har en gæld? De er gemene forbrydere, og det er altså sjældent at gælden kun består af en egentlig gæld.

Hvilke eksempler? Jeg er helt med på at de, rockerne, ikke er rare mennesker at skylde penge. Og også urimelige hvad de angår.
Men de eksempler du skriver om, dem kunne jeg godt tænke mig en kilde på? :mrgreen:

Jeg tvivler på det er almindelig praksis inden for rocker'branchen'. langt størstedelen af de mennesker der kommer galt afsted med rockere er selv skyld i det. At metoderne som bruges er uretfærdige og ude af proportioner, det er jo sandt nok.........

Medlem
Brugeravatar

Hvilke eksempler? Jeg er helt med på at de, rockerne, ikke er rare mennesker at skylde penge. Og også urimelige hvad de angår.
Men de eksempler du skriver om, dem kunne jeg godt tænke mig en kilde på? :mrgreen:

Har du aldrig hørt om dummebøder? Eller absurd voksende gælde (1000 bliver til 10.000, som bliver til 100.000).

Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:

Jeg tror sagtens Anders Samuelsen kunne have en interesse i at denne historie kommer frem i lyset. Han høster meget sympati på det her. Og historien passer godt ind i det image han forsøger at skabe omkring sig selv og LA.

Jeg tvivler på det er almindelig praksis inden for rocker'branchen'. langt størstedelen af de mennesker der kommer galt afsted med rockere er selv skyld i det. At metoderne som bruges er uretfærdige og ude af proportioner, det er jo sandt nok.........

Jeg har lige læst den nyligt udkomne bog "Kronvidnet"... Den beskriver hvad der skete i den her specifikke situation. Anders Samuelsens søn opbyggede en kokain gæld til en pusher der arbejde for HA. Fordi sønnen ikke kunne betale gælden, blev der lagt en kæmpe dummebøde oveni. Anders Samuelsen fik hjælp af en forhenværende bokser, til at snakke HA til ro, og få dem til at forstå at det ikke var særlig smart at afpresse en søn af en politiker; dårlig medie omtale. Dummebøden blev slettet, og Anders Samuelsen betalte via bokseren det oprindelige beløb.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]