Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 19:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej drenge (og piger)

Jeg skal på fredag for første gang prøve svampe, min dealer (Og min gode kammerat) har rådet mig i
at mexicanske er en rigtig fin begynder svamp, det kan jeg også så småt læse mig til herinde. Jeg har
læst en del på emnet, og er klar over de mest gængse ting. Ved der måske er en tråd lignende, men søgte
nu alligevel nogle gode, skrædersyede svar til mig.

Den angivelige dosis er 1 g, tror i det er passende til første trip? Og skal jeg æde alle på samme tid?
Udover det vil jeg gode høre gode fiff's til at undgå et eventuelt badtrip. Vi har allerede aftalt at døren,
skal låses, mobiltelefoner slukket, og fortælle de nærmeste folk at vi ikke kan kontaktes (Så folk ikke vælter ind).
Vi har også aftalt at alt fråder skal være stilt på bordet, sådan vi ikke skal rende efter noget. Spark gerne ind med en masse gode tips.

Iøvrigt vil vi gerne vide om det er en cool idé at ryge joints til dit trip? Har før røget joints til f.eks. MDMA og Keta, hvor det har været fint. Men er klar over svampe og diverse syntetiske stoffer ikke kan sammenligne.
Evt. gerne nogle råd til hvad der kan gøres mod badtrip. (F.eks. som et koldt bad på E)
Vores mål er en visuel, og psykedelisk rejse!

Mvh
Mdmazing :rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Mexicanske er en god begynder svamp som du har fået af vide.

Dosis? hmm. Jeg havde nok taget 2G, måske endda 2.5g (tørrede), effekten af 1g er minimal.
Jeg havde dog ikke valgt pinde til mit første trip. På mit allerførste trip gik det rigtig godt de første 2 timer. så sugede jeg et bonghoved og så var jeg heelt rundt på den, og trippede dårligt resten af tiden.

Læs evt her; viewtopic.php?f=5&t=9540

Junior medlem

Super tak for link. Og vi kvitter bare jointsne, de kan altid ryges en anden dag.
Min kammerat/dealer sagde at 1g, ville være nok til et begynder trip, men tager dit råd til mig, og går i tænke boks.
Mange tak for dit svar!

Hører stadig gerne en masse feedback! ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Mexikanske svampe (P. Cubensis) er et udemærket bud på introduktionen til psykedelika. 1g lyder som en fornuftig startdosis ja, og spis hele grammet samtidigt. Jeres forberedelser lyder meget fornuftige, også mht. forebygning af bad trip. Følg denne gyldne guide, så er i godt på vej: http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Set_og_setting

Mht. at ryge cannabis, kan det altså virkelig sparke trippet ind i en ny dimension, og dette kan både være på godt og ondt. Jeg vil fraråde det på et førstegangstrip, og oplevelsen skulle gerne være så stor, at det sagtens kunne undværes ;)

Ellers lyder det til i har forberedt jer fornuftigt! Thumbs up :)

Jeg vil lige til sidst kommentere på det med dosis. Jeg kan selv trippe godt på 1g, og synes ikke effekten er minimal. Mit første trip var på 1,5g og der oplevede jeg de fleste gængse virkninger af psilocybintrippet :)

Dedikeret medlem

Jeg har nu gode erfaringer med at ryge under et trip, så længe det er et stille og roligt rygeredskab joint, vaporizer, pibe osv., jeg har selv dårlige erfaringer med bong og bang, det slår meget hårdere på svampe.
Hvis du begynder at blive fanget i dit eget tankespind, så rejs dig og vågn lidt op igen og fokuser på noget andet, gå feks ind i et andet rum, eller spis lidt og snak. Jeg synes hurtigt det bliver for mærkeligt hvis jeg sidder og grubler for meget.

Edit: Et sted imellem 1 og 1½ gram synes jeg lyder som en god dosis, det fungerede rigtig godt for mig første gang. :)

Senest rettet af Ubrugtnavn 23 nov 2011 18:39, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Grunden til at jeg siger mere end 1G, er fordi jeg kan tydeligt huske første gang jeg skulle trippe.
Lige så spændt jeg var, lige så nervøs var jeg for badtrip.
Der havde jeg planlagt 1gram, men endte alligevel med 2.5 gram, og 1.5 time inde i trippet kunne jeg slet ikke forstå hvorfor jeg var bange for at badtrippe?
Det var det mest fantastiske jeg havde oplevet i mit liv, energi og lykke, barnlighed og udforskning af alt.
Men, hvis du er meget nervøs, så tag 1gram. der er altid tid til at trippe på et andet tidspunkt

Medlem
Brugeravatar

Hejsa, på mit første svampetrip fik jeg lidt under 1 gram(spids nøgenhat) og det virkede da. Men jeg ville gerne have haft noget mere efter at have hørt mit trip kontra de andres, ikke fordi jeg ikke hyggede mig.
Trippet var vel og mærket mikset godt op med massere af joints, lidt MDMA og lattergas i store mængder!
Jeg ville nok tage lidt mere end 1 gram hvis jeg var dig, og joints? Tag svampene først, alt efter om du finder dig tilpas kan du jo bare fyrre en gren :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Det er jo altså også muligt at redosere, hvis man synes trippet er for svagt. Jeg er oftest på plateau en time efter indtagelse, hvor jeg så vurderer om der skal mere til at opnå hvad jeg ønsker. Det er ikke super tilrådeligt på førstegangstrip, da man ikke ved hvad man får. Sjovt nok er det ofte sådan med psykedelika :P

Medlem
Brugeravatar

Lad for guds skyld være med at ryge joints på dit første svampetrip, det kan sætte en masse trælse tanker igang, og det ødelægger altså bare hele trippet... Ved ikke om det kommer an på, om man er vant til at ryge hash, men hvis du ikke er, er det sgu ikke nogen god idé.. Den fejl har jeg gjort en gang før :D

Jeg sørger altid for at have nogle benzo'er liggende, just in case, man skulle ende ud i et bad trip..
Sørg også for at have lavet en afspilndingsliste med noget sprødt musik, så I ikke skal tænke på det.. Musikken gør virkelig meget ved et trip.. Så find noget lækker.. :)

Ellers, ønsker jeg dig god tur :D

Medlem
Brugeravatar

Er det ikke noget med at en redosering ikke virker så fandens godt på svampe? Eller er det bare noget en eller anden har bildt mig ind?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
(det virker alt for godt) for 1,5 måned siden tog jeg 3G Golden teacher og havde det godt men ville ha det endnu vildere.. Tog så 3G til, og der væltede min virkeligheds opfattelse totalt sammen. :rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er det ikke noget med at en redosering ikke virker så fandens godt på svampe? Eller er det bare noget en eller anden har bildt mig ind?

Det er rigtig nok at det ikke virker så godt.
men hvis du redoserer inden for en time eller 2 kan du godt nå at få effekten.
men at fx trippe, og så vente 6 timer og tage samme mængde igen vil ikke få dig til at trippe lige så meget, langtfra.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
(det virker alt for godt) for 1,5 måned siden tog jeg 3G Golden teacher og havde det godt men ville ha det endnu vildere.. Tog så 3G til, og der væltede min virkeligheds opfattelse totalt sammen. :rocking:

Sådan en redosering virker uden tvivl! Man får bare mere ud svampene, når man rammer plet første gang :)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1gram er en meget lav dosis. Så måske det er en god idé at have thc som backup.

Alternativt kan i gå op til 1.5 eller 2 gram, og så vedtage at i ikke ryger noget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville anbefale du gemmer jointsene til comedown og selvom det er på comedown passer på med at ryge for meget.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg ville anbefale du gemmer jointsene til comedown og selvom det er på comedown passer på med at ryge for meget.

Alle reagerer forskelligt på thc rusen. Jeg bruger personligt hashen til at bryde igennem på lidt lavere doser.

Edit: Men jeg ryger også hver dag..

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Senest rettet af dgs 23 nov 2011 20:37, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig

Sådan en redosering virker uden tvivl! Man får bare mere ud svampene, når man rammer plet første gang :)

Jeg nøjes også bare med 5 g med det samme, på mit næste Golden teacher trip... De sataner kan være virkelig voldsomme... Selvom de ikke rigtig har noget "vildt" ry. Men der skal bare indtages nok :wink:

Junior medlem

Geografisk sted: Tossede steder.
Flot navn :-)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Styrken af 1 g afhænger kraftigt af hvor meget mad du har i systemet... På mit første trip på 1 g cubensis, havde jeg fastet i over 6 timer, dette er selvfølgelig ikke nødvendigt, men det giver trippet en del hurtigere comeup og fordi du optager det hurtigere, vil max koncentrationen af stoffet i blodet også blive højere, jo længere du faster - sidenhen har jeg oplevet at 3 g doser har haft den samme følelse, men over længere tid, netop fordi jeg har haft mere i maven. Én af mine nære venner, oplevede egodød på 2 g i te, jeg trippede selv på 2 g og var ikke i nærheden af hans stadie selvom vi havde spist samme mængde. Nøjes du bare med et enkelt gram, hvis du er bange for at det ikke er nok, så lad være med at spise ca. 4 timer inden eller mere, så skal du nok ramme et godt plateau :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil sige 1-1,5g og så ikke spise 3-4 timer før indtagelse, en god ide er at tykke svampene godt igennem i 5 min. før du synker. Som det kan ses er der delte meninger om det er en god ide at ryge hash under trippet. Personligt nyder jeg et par pinde under et trip det løfter hele oplevelsen, ikke så meget i styrken, men mere min mentale tilstand og giver mig absolut indre fred. Men selvfølgelig, hvis du er tilfreds med trippet er der ingen grund til at ryge din første gang. Mht. redosering synes jeg det kan være svært at få den ønskede virkning, hvis det er for at øge peak skal de indtages umiddelbart hurtigt efter de første(max 1,5 time efter) ellers forlænger det bare trippet uden at øge intensiviteten.

Føler du et bad trip er på vej kan det være overraskende hvor lidt der skal til for at vende skuden igen. Bare det at komme op og gå lidt rundt, skifte musik eller helt slukke det, gå ind i et andet rum eller komme udenfor i det naturlige lys kan være nok. Ellers ser det ud til at du/i har rigtig godt styr på tingende, ønsker jer et godt trip.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]