Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 dec 2011 21:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2011 21:33
Indlæg: 87
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Hey derude. Jeg undskylder først og fremmest for jeg er ny og ikke kender sitet, så bær over med mig:)

Men jeg har gået i noget tid og tænkt på at prøve svampe, jeg har læst en masse oplevelses historier inde på http://www.erowid.org/experiences/exp_list.shtml
Og bad trips og alt det der, og det ser jo meget fristende ud, men er det i bund og grund det?

Jeg har kun prøvet hash og det er det eneste, og så alkohol. Er det for stort et skridt at tage? Fra hash til svampe?

Og hvad er bedst at starte med doserings mæssigt?

Og har det nogle side effects? Har man det dårligt dagen efter, eller hvordan?:)

Hilsen Mark :rocking:


Senest rettet af Optimus Crime 03 dec 2011 21:21, rettet i alt 1 gang.
Ingen pris diskussion


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2011 21:24 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Jeg har kun prøvet hash og det er det eneste, og så alkohol. Er det for stort et skridt at tage? Fra hash til svampe?

Og hvad er bedst at starte med doserings mæssigt?


Det er et voldsomt stort skridt. Psilocybin svampe kan være en ekstrem oplevelse, også ved lave doser.

Nøjes med et halvt gram mexicanske første gang. Tager du for meget kan du ikke lave om på det, tager du for lidt kan du altid trippe igen en anden gang.

Du kan læse danske triprapporter om svampe her:
viewforum.php?f=54

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2011 21:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2011 21:33
Indlæg: 87
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Jaa, det er nok klogt at vente lidt med det. Men hvad kan du foreslå hvis det skal være noget andet end hash? Noget lidt mere spændende?:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2011 21:43 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Hvor gammel er du?

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2011 21:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
MDMA kunne være et godt skridt nærmere de psykedeliske stoffer, men må jeg spørge hvorfor du godt kunne tænke dig at prøve svampe? Og ja, hvr gammel er du?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2011 22:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2011 21:33
Indlæg: 87
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Jeg er 16 gammel. Ved godt det er en tidlig alder. Men det er enligt kun for at prøve noget spændende en bare hash. Men jeg tager rådet til mig Peter Pan!:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2011 22:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Jeg ville ikke selv anbefale nogen at bruge psykedeliske stoffer i så tidlig en alder, faktisk så vil jeg slet ikke anbefale det hellere vejlede i brugen, om det er noget man så vil må man gøre op med sig selv. Hvis din begrundelse er "for at prøve noget spændende" synes jeg bestemt ikke det er noget du skal begive dig ud i, jeg tror ikke du får hvad du håber på, derimod tror jeg at MDMA ville give dig en langt bedre oplevelse. Psykedeliske stoffer er ikke legetøj og skal bestemt tages med omtanke, ikke bare af kedsomhed eller for at prøve noget vildt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2011 00:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Tag den med ro, både hvad angår Hash, svampe og især MDMA. Du har brug for at udvikle dig færdig. Du har hele livet foran dig, lad være med at fucke det op allerede.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2011 00:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2009 01:14
Indlæg: 186
Synes som udgangspunkt endda at du er for ung til urten, men skal jo ikke kunne sige hvor moden du er sind. Hvad går psychedeliske stoffer vil jeg stærkt fraråde det indtil du er mere bevist om hvem du er som person. Mange brugere opsøger det psychedeliske for at få en indsigt i sit sind, og vil langt fra mene at dette er optimalt at begynde på i en alder af 16.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2011 16:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2011 21:33
Indlæg: 87
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Det forstået! Mange tak for de mange gode råd:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2011 16:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2007 16:21
Indlæg: 1071
Vent til du i hvert fald er 18. Brug tiden indtil til at ligeså stille læse om det og følge med fx i dette forum. Du vil derved få meget mere styr på svampene, som hvordan rusen virker, risici osv. Så er du meget mere klar til dit første trip, og det bliver meget, meget bedre, hvis du har "forberedt" dig i et par år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2011 15:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Jeg vil ikke sige at skridtet fra hash til svampe er for stort. Dog med den undtagelse, som andre nævner, hvis det bare er for at opleve noget nyt og spændende. Gik selv fra hash til svampetrip (dog med et mdma trip i mellem) og syntes det var meget passende, på en typisk 1 grams(tørrede) dosis. Det skal dog siges at inden jeg smed svampe i kroppen, havde jeg brugt mindst 1 år her på psychedelia, læse op på en masse triprapporter, kemisk sammensætning, gode og negative virkninger og den slags. Var dog også 21 og havde godt styr på mit eget hovede, hvad jeg var bange for og hvad jeg var sikker på.

HVIS du vælger at prøve svampe, så vil jeg anbefale MAX 1 gram tørrede, men så husk lige en tripsitter. Selv efter nogle gode ture på 1-1.5 gram tørrede, har jeg haft et par gode ture på ned til 0.6 gram tørrede (her er der tale om spids nøgenhat). Fik ikke noget særlig visuel effekt, men den effekt af fascination af ret ligegyldige ting samt interesse i spøjse samtaler, var meget god og underholdende.

Vil dog helst anbefale dig at vente noget tid, indtil du har læst godt op på det og spurgt dig flere gange, hvad du forventer at få ud af det og om du føler dig klar til at opleve noget som du faktisk ikke fatter noget af de første par gange. Igen, handler det meget om hvor åben man er omkring forskellige ting og situationer, men også hvor godt man selv forstår sig selv og anderledes tankegang.

Held og lykke med det - følger med i tråden, og husk ikke at kaste dig hovedløst ud i noget fremmed ;)

Mvh.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team