Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: RoskillaZ
Hej derude

Er der ikke noget med at det er ulovligt for andre, selv politiet at åbne ens private post?
Ja så tænkte bare at hvis man ville undgå risikoen for at blive nakket med tjald/generelt drugs at man kunne opbevare det i en forseglet kuvert med frimærke og modtager på?
Bare en tanke, nogen der kender til reglerne??

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: A spot within a spot
Jeg tror du har ret i, at det også er ulovligt for politiet at åbne privat post. Men med begrundet mistanke, kan de sikkert få en dommerkendelse eller noget lignende. Det er muligvis noget man kan vinde lidt tid på, men hvis politiet vil have brevet åbnet, bliver det åbnet.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: RoskillaZ
Hmm, spørgsmålet er så vel bare om de kan beslaglægge brevet eller anholde en for at få en dommerkendelse til at åbne brevet. De kan vel godt anholde en for at få en dommerkendelse til at åbne brevet, men de kan vel ikke beslaglægge brevet medmindre de har en dommerkendelse.
fandt også lige denne her http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_j ... emmelighed
Der står at politiet kan gøre indgreb i brevhemmelighed under alvorlig kriminalitet, ved ikke hvor meget man kan stole på den side, men i så fald skal de da have en helvedes god undskyldning for at få brevet åbnet??

Medlem
Brugeravatar

Hvad hvis du har brevet med i en visitationszone?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er virkelig godt tænkt, trådstarter. Det er meget brugbart, hvis man bare går på gaden. Dog skal det ikke være en tyk klump hash, da det ikke ville tage lang tid eller kræve en specielt god lugtesans, at finde ud af brevets indhold. Men en mast klump, noget pulver el. lignende ville være perfekt.

Insane psychedelia user!

Jeg tror ikke det vil ha' nogen som helst effekt i en evt visitationssituation...

Politiet må heller ikke øddelægge dit inventar i din bolig når de er på ransagning. De gør det alligevel, helt uden konsekvenser....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Politiet må heller ikke øddelægge dit inventar i din bolig når de er på ransagning. De gør det alligevel, helt uden konsekvenser....

Hvor ved du det fra?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: A spot within a spot
hvis politiet ødelægger møbler osv for at tjekke bag forret, får man jo erstatning efterfølgende.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
det der er egentligt en pisse god idé.

Junior medlem

Geografisk sted: Kanin Ø (Ønskeøen)
Dansk politi har mulighed for at få en dommerkendelse senere, så pas på med de ikke bare åbner brevet og søge om dommerkendelse senere - hvis de finder noget.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
men hvad er chancen for at de mistænker en for at fragte sit shit i et brev?

Junior medlem
Brugeravatar

Herre smart. Bare gaa rundt med noget der ligner et foedselsdagskort! Hvis man er heldig er der en postkasse man kan smide det i ;) ved ikke hvordan det ville fungere, men har da hoert om folk der flaekker en pind efter de er stoppet af osten, og har smidt mikset ud paa jorden. Saa kan de jo ikke bare samle en lille nol op og give dig en boede. Eller hvad? (sorry for at gaa offtopic)

Insane psychedelia user!

Hvor ved du det fra?

Hvor jeg ved hvad fra? At de ikke må ødelægge dit inventar, eller at det ingen konsekvenser får for politiet?

Jeg har oplevet det med mit eget shit. De bogstavligatalt rykkede min reol fra hinanden, fordi de mente at der gemte sig sjove ting i reolen. Det gjorde der så ikke. Og jeg så ingen erstatning for det ramponerede trods jeg forsøgte...Påstanden fra fætterhaps og kollega var at det så sådan ud allerede inden de gik igang. 2 betjente mod 1 - i deres øjne misbruger, det giver jo sig selv, hvem der har det lange strå. :/

Og at de ikke må smadre dit inventar siger sgu da sig selv.

Derfor film dem med din mobil, når de snuser i dine ting. Har du ikke en mobil der kan filme flere timer, så fake den. Det får dem til at gå meget mere forsigtigt til værks.

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Politiet kan altid bruge den der "Begundet mistanke" .. Altså vil du ike lade dem se brevet så har de en begrundet mistanke også kan de sku næsten gøre hvad de vil

Samme hvis de vil kikke bagi i din bil og du siger nej så har de begrundet mistanke og kan kikke... Life SUCKS
Har selv prøvet den med bilen hvor jeg ikke ville lade dem kikke.. Det blev så til en tur på stationen (Kan de jo altid gøre når man er tideligere straffet desværre) og bilen blev gennemrodet. De fandt dog ikk en skid

Medlem
Brugeravatar

Om undersøgelse af breve, telegrammer og lignende under forsendelse gælder reglerne i kapitel 71. §794:Ransagning af husrum, andre lokaliteter eller genstande, som en mistænkt har rådighed over, må kun foretages, såfremt 1) den pågældende med rimelig grund er mistænkt for en lovovertrædelse, der er undergivet offentlig påtale, og 2) ransagningen må antages at være af væsentlig betydning for efterforskningen. Stk. 2. Ved ransagning af de i § 793, stk. 1, nr. 1, nævnte arter kræves tillige, enten at sagen angår en lovovertrædelse, der efter loven kan medføre fængselsstraf, eller at der er bestemte grunde til at antage, at bevis i sagen eller genstande, der kan beslaglægges

Medlem

Gem 1231kg op i numsen !.. Det ville være crazy !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]