Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 18:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Først lige, er det almindelig viden at man kan trippe på det?!?!

Jeg oplevede i hvert fald noget af en underlig søvn/halvt vågen -/ stadigvæk sikkert lidt påvirket..

Jeg har lige nær læst lidt på engelske sider og fandt frem til folk bruger det som "pro-drugs" og til tripning.

Nu kommer mit spørgsmål nr 2, hvorfor blev jeg så påvirket af 1 pille? 10mg?
Havde fået en pga en allergisk reaktion og havde ikke min normale antihistaminer på mig, så jeg for stukket certirizin i hånden, jeg forklare jeg er pæn skeptisk overfor pillen eftersom mange antihistaminer gør mig døsig/zombi/oplevet "underlige ting"

For at vide, det er helt normalt antihistamin (købes i håndkøb) og eftersom jeg virkelig har behov for noget tager jeg den.
Først føler jeg intet, min hals er ved at snørre sammen så tager astma medicin der går ca 25-35 og så tager søvnen over. Først tænker jeg fuck det her lort virker ikke, hævelsen forsvinder ikke osv... men så ja der omkring de 30-40 min efter indtagelse sker der lidt, men jeg er "helt væk" bliver små puffet til og drømmer ret intenses og da jeg åbner øjne ja så, er det jo lige før der vandre lyserøde kaniner rundt. Tror jeg fik sagt noget ligende, kunne ikke rigtig forstå hvad der blev sagt til mig, "håret" på vedkommen der talte skiftede og gulvet skulle bare ikke kigges på.

Ligger så ca 30min til og bliver så revet op, for at vide jeg skal få gang i mig selv, prøver lidt at forklare "Alt følelses og ser underligt ud" op på bennene kommer jeg, 3 sek senere ligger jeg på jorden mega blodtryksfald. Kommer op 5 min senere vand i hovedet, drukket lidt, tingene er mere normale og skal videre, - Musik i ørerne SKØNT som det lød.

Hvorfor jeg skriver det her, er både for at høre øhh er jeg bare total modtagelig eller kan det have noget med min "daglige" andet medicin at gøre? Har som sagt googlet og ingen steder er der nævnt 10 fucking mg skulle gøre noget? Det var jo kun en pille? Normal dosis?

Vil gerne sige mere om min egen medicin senere hvis det har relevans...

Lige nu er jeg nok stadigvæk lidt små påvirket teksten svømmer lidt, så hvis stavefejl eller helt uforståelig sorry på forhånd. - Tror nok mest jeg er lidt i "chok"/ sur på dem der gav mig medicinen fordi det der "slags trip" tog mig lidt på røven og det ikke hjalp nær så godt som min normale allergi medicin.

Men ja, well vigtigst for mig er lidt at vide hvorfor jeg blev så påvirket? Det er jo fint nok at vide man kan blive i sin fri tid hvor man har planlagt alt, men ikke lige i den situation jeg sad i.

Håber nogen kæmper sig gennem teksten og kan give måske lidt afklaring?

- FrkFin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Det kunne være en ekstrem placebo, hvor du måske har bildt dig selv ind af det ville påvirke dig som et reelt tripper-stof, eller en dybt underlig form for allergisk reaktion.

Jeg har ihvertfald aldrig hørt nogen ligende.

Medlem
Brugeravatar

Hmm tror det ikke for viste ikke hvad det var for en pille (udleveret af sygeplejske) men spurgte hvad det hed - for det nemlig "underligt/bliver total døsig af en del antihistaminer, men hun fejede det væk. Havde jo faktisk også behov for den skide pille fordi jeg fik en allergisk reaktion...
Har aldrig oplevet en allergisk reaktion der gik i den retning, oplevet en enkelt der gik over i panikangst. Men det var slet ikke som det her, den gang mistede jeg bevisthed og lå på hospitalet (alvorlig allergisk reaktion + angst = voldsom panikangst) skulle ha holdt min cool dengang..
Det her var helt anderledes, og kan hilse at sige nørreport station var knap så behagelig bagefter...
Men synes selv det var fucked derfor jeg google lidt rundt og fandt lidt svar, står også som mulig bivirkning, men 10mg???

Tænker også hvordan kan jeg lave en placebo virkning så voldsom? Jeg har et par trips i rygsækken, og vil mene det her var en "blid" form, bortset fra det tog røven på mig... lyde er stadigvæk markant anderledes :?

Senest rettet af FrkFin 14 dec 2011 21:10, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Du siger det selv. Det er en mulig bivirkning af medicinen. Alt er relativt, og 10mg kan sagtens være meget.

Medlem
Brugeravatar

Ok, hmm synes bare det er lidt... ja underligt... men ja der står det kan være en bivirkning. Måske jeg skal lade den ligge der?

Men har folk erfaringer med at tage det for at opnå trip? Eller booste andet medikament?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Jeg har før haft nogle underlige drømme-ligende oplevelser efter at jeg har indtaget cetirizin. Dog slet ikke i samme grad, som det du oplevede.

Medlem
Brugeravatar

Men vel også ved højre dosis ikke?

Det er hvad jeg kan læse mig frem til i hvertfald, tænker om det har sammenfald med min "normale" medicin. Er bare lidt, "rund-forvirret" og nok også lidt irriteret fordi det var højst upassende og ubehageligt når jeg samtidig havde den allergiske reaktion.

Alt i alt har jeg det jo fint nok nu, og et "billigt" trip vel, men vil nu helst selv vælge hvornår, med hvem og hvor det forgår. + Jeg skal ned og ha købt mine normale antihistaminer til en anden gang...

Man kan vende den om og grine af oplevelsen og huske man ikke skal tage imod "piller/slik" fra fremmede selvom de er sygeplejsker :/

Medlem
Brugeravatar

Nej, det var også kun på 10mg. Det skal dog lige siges, at jeg kun har oplevet det én gang, så jeg skal ikke kunne udelukke at det har været noget helt andet der spillede ind.

Det er muligt, at din normale medicin, blandet med cetirizin, har været skyld i dit "trip".
Jeg har før læst, at det kan potentiere opiaters virkning.
Men godt at du er på toppen igen. :) Jeg ville heller ikke bryde mig om, lige pludselig at trippe, uden at være forberedt. :D

Medlem
Brugeravatar

Ja altså, læste bare at det kunne booste opiaters virkning (for oxycontin dog?) Men igen føler mig lidt "grøn" med hvorfor pokker det skete..

Altså kan mærke noget endnu, går vist også nogen timer før det er ude af kroppen, teksten sejler lidt når jeg skriver, men det meste andet er forsvundet.
Overvejer dog jeg mon skal lade være med at tage min sovekombi af imozop/melatonin for at være på en sikker side. Vil nok bare betyde endnu en nat uden søvn for mig, men ved ikke? igen aner ikke hvilken sammenhæng det kunne have og kan slet ikke finde noget f det på nettet. Men er i det mindste hjemme nu, så går det nok ikke helt galt...

Ej at trippe uforberedt er sgu knap så sjovt! Tsk - advarsel stol aldrig på sygeplejsker lige meget hvor søde de ser ud!

Medlem
Brugeravatar

Ja, det virker vist et døgns tid.
Det er svært at sige, men jeg tror i hvert fald ikke at der ville ske noget ved at tage melatonin.
Imozop ved jeg ikke rigtig så meget om. Alligevel kan jeg ikke se hvad der skulle kunne ske, andet end at du ville falde i søvn. :)

Jeg tror alligevel at jeg vil være tilbøjelig til at stole på sygeplejersker, der ser søde ud 8)

Medlem
Brugeravatar

Hehe ville faktisk være skønt med søvn, fik lige den underlige times tid tidligere men eller står den et stort overtræk på min "minus-søvn-konto"
Er bare stadigvæk lidt i "chok-agtig" over 10mg kunne gøre det ved mig, gad vide hvad 100mg så ville? - Men ej skal ikke ud og prøve det af pt, fatter det bare stadigvæk ikke. Må være total overfølsom overfor netop det "stof". Men den der søvn minus afbrydelse var faktisk meget god, problemet lå jo lidt i jeg jo skulle noget/hjem og tog, andre mennesker, bare det at gå og så nørreport lidt for mange indtryk :wink:

Lol - "de sødeste er de værste - du er fortabt 8) "

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror, at det har været et enkeltstående tilfælde, ellers ville det helt sikkert være receptpligtigt, ligesom alt andet medicin der kan bruges rekreationelt.
100mg ville sikkert virke voldsomt sløvende, ikke noget jeg vil anbefale at du roder dig ud i.
Jeg kender udmærket den følelse med at vade rundt offentligt, efter man har "trippet".
Det kan godt være lidt stressende/forvirrende. :)

Medlem
Brugeravatar

Hmm jamen man kan da købe Marzine i 7-11 plus det er billigere end på apoteket:/
Tror min hjerne lidt tænker om det er den form for trip man kan opnå, kan jo læse mig til at i høje doser oplever folk det jeg sikkert fik en mindre bid af?
Tager heller ikke ligefrem 100mg pt, kroppen er lidt stresset vist nok, og har mine forholdsregler, nok også derfor jeg var lidt små irriteret over oplevelsen - mest nørreport station faktisk det var ganske forvirrende!

Men har det jo fint nok nu, bare min nysgerrighed der bliver ved med at grave og undre hehe

Medlem
Brugeravatar

Mon ikke også dit søvnunderskud har spillet en rolle?

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved det ikke?
Jo nok har det lidt, alt spiller jo ind.
Men jeg kan jo også læse mig til andre dog i højre doser oplever det jeg gjorde. Tænker også jeg måske bare er enormt følsom overfor lige det?
- Men altså, jeg når jeg siger "lige før lyserøde kaniner hopper rundt" så tror ikke kun søvnunderskud har skylden. Skulle være første gang nogensinde at mit søvnunderskud forudsagde det :/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]