Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 17:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Lad os nu sige man har taget 200mg MDMA en aften. Eller skal man bolle sin krop med det 10 dage i træk før det sker?
Hvor hurtigt bliver kroppen resistens over for det?
Hvor lang tid går der så før kroppen har mistet sin resistens over for det?

Bare lige et nysgerrigt spørgsmål :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså jeg har en gang taget det to dage i træk med samme effekt begge dage.

Har også prøvet at tage det tre weekender i træk. Tredje weekend varede rusen en halv time i stedet for de normale tre.

For ligesom at "bevare magien" og undgå tolerance anbefaler man normalt 2-3 måneder mellemrum imellem hvert MDMA trip.

Junior medlem

Hmm okay. Så varierer det vel nok fra person til person.
Men tak for svaret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis resistens er din største bekymring for at tage MDMA for ofte, synes jeg at du skal sætte dig ned og læse på lektien før du tager mere.

Junior medlem

Det er det ikke. Jeg var bare nysgerrig.
Har en kammerat der var mega ramt til Winter tam tam, men nu kan han ikke rigtig blive ramt mere..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Hold jeres pauser, det er skam ikke for sjov at de er der. http://www.netstof.dk/drugs_and_the_brain.asp kan sætte et billede på hvordan det fungerer.

Medlem

DiscoPumperen skrev:
Det er det ikke. Jeg var bare nysgerrig.
Har en kammerat der var mega ramt til Winter tam tam, men nu kan han ikke rigtig blive ramt mere..

Det er altid en ven eller en kammerat ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg prøvede 90mg en aften, og 150mg + ~100mg 5-htp 2 timer inden jeg tog MDMA'en, for at blive mere wasted ugen efter de 90mg.
Jeg mærkede det slet, slet ikke på samme måde. Så jeg kan vitterligt kun anbefale at brænde igennem max en gang om måneden.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg tror heller ikke man skal tage sin 5htp inden.. Gem det til comedown :). Set og setting spiller også en stor rolle.. Min bedste mdma tur var med massiv tolerance ( tredje weekend på mdma)
Edit: det skal lige siges at jeg var smaskforelsket i en sød pige

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du ikke har spist ordentligt er det en god idé at tanke op inden, desuden er det teorier om at 5-htp kan modvirke noget af en potentiel neurotoxitet ved MDMA.
Hvis man ikke kan overskue at lande synes jeg at en enkelt øl kan klare sagerne.
Hvis man ikke kan oveskue sit liv dagen efter kan man godt tage 100mg 5-htp inden man går i seng.
Jeg tror dog ikke det gør det vilde hvis man kun har spist 150mg MDMA og så sørger for at få en god nattesøvn samt god, nærende mad dagen efter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Arh Alice er det nu ik nærmere bare en efterfølgende depressiv tilstand 5-htp modvirker, kontra direkte hjerneskade?

Der skal du over i teorierne med antioxidanter såsom C-vitamin i stedet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: A spot within a spot
Jeg har også engang(dumt) taget emma 2 dage i træk. Stort set ingen effekt på anden dagen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ved jeg godt, alpha lipon syre skulle være super. Hvis man tager 5-htp er det ikke det der er hovedhensigten, men har læst rundt omkring at det også skulle have positiv indvirkning på oxitativ stess.

Jeg tror ikke 5-htp kan redde dig fra tømmermænd i en særlig stor grad (jeg har også selv prøvet). Min teori er at serotoninflow nedjusteres når man får tømmermænd/tolerance dagen efter pga. forhøjet ekstracellulær koncentration af serotonin i synapsekløft under rus, det tager lige et par dage for cellerne at komme tilbage til normalen pga. det store "chok". Desuden påvirker MDMA ikke kun serotoninniveau men også andre transmitterstoffer.
Jeg kan give dig ret i at en af grundene til at man får tømmermænd kan skyldes at hjernen har tømt nogle af sine ressourcer, men jeg tror virkelig ikke at det er derfor. Hvis man havde tømt sine ressourcer i sådan en grad at 100mg 5-htp = 88mg serotonin (og det er meget mindre endnu fordi der skal tages højde for udbytte af syntese, optagelse osv.) kan gøre udslaget for en så har man det rigtig RIGTIG skidt. Søvn, mad og motion skulle dog være meget gode til at få pumperne til at køre igen. Det handler altså ikke om at "fylde op på lageret" men at få gang i hjernen igen. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan give dig ret i at en af grundene til at man får tømmermænd kan skyldes at hjernen har tømt nogle af sine ressourcer, men jeg tror virkelig ikke at det er derfor. Hvis man havde tømt sine ressourcer i sådan en grad at 100mg 5-htp = 88mg serotonin (og det er meget mindre endnu fordi der skal tages højde for udbytte af syntese, optagelse osv.) kan gøre udslaget for en så har man det rigtig RIGTIG skidt.

Hvis du ikke har nogen idé om hvor meget serotonin der normalt findes i hjernen, hvor meget af 5-htpen der bliver omdannet til serotonin og hvor meget af dette der finder vej til hjernen, så har du ingen baggrund for at sige hvorvidt 100mg 5-htp vil virke eller ej. Du kan tro, og det kan vi alle, men du har ingen begrundelse for at det skulle forholde sig sådan.

Det handler altså ikke om at "fylde op på lageret" men at få gang i hjernen igen. :)

Igen, hvad bygger du din udtalelse på?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg har en formodning om, at når lagret fyldes op, så er det lettere at få gang i hjernen igen. En formodning, vel at mærke og jeg har ingen personlige erfaringer med MDMA.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener der er omkring 12mg i en menneskekrop (men jeg ved det ikke, fik info fra en læge engang), så enten får du ikke fuld udbytte ellers dør du af serotoninsyndrom, men hvis udbyttet er som det skal være kan vesiklerne fyldes til grænsen.
Jeg tror at faktorer der får gang i udskillelsen af serotonin igen har langt større nyttevirkning.
Mht. hvorfor jeg tror at der sker en nedjustering i aktivitet frem for udtømning af transmitterstof så se f.eks. på SSRI'er ... samme mekanisme gør at der er en 3 uger lang indtrapningsperiode hvor en hel den patienter får det sværere end de havde før.
At MDMA'en ikke virker dagen efter bakker også om omkring det.

Serotonin er rigtig vigtig i mange sammenhænge, og jeg tror at en alvorlig mangeltilstand i vesiklerne ville medføre meget værre symptomer end simpel depression. :)

Arpheus - ja det tror jeg også, det gør i hvert fald ikke skade i den henseende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]