Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hey Psy, jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle ligge den her tråd, men nu blev det altså her.

For ca. 4 måneder siden startede jeg med en alkohol pause, da jeg synes døds druk hver weekend var for skadeligt for min træning.
Jeg fandt hurtigt ud af, at jeg skulle bruge en substitut for alkoholen når jeg var i byen, da det ellers blev for kedeligt. Jeg begyndte derfor at spise benzoer i stedet for (ja hvad kunne dog gå galt?), jeg fortræk Clonazepam og i starten spiste jeg bare 4-6 mg på en aften/nat.
Det var en rigtig god erstatning for alkohol da rusen var mere kontrolleret og som et plus havde jeg det ikke elendigt dagen efter. Det udviklede sig dog efterhånden til et misbrug, jeg kom op på heroiske doser i weekenderne og begyndte efter et par måneder at spise i hverdagene.

Den sidste halvanden måneds tid har jeg ikke haft en eneste dag uden at jeg har spist benzoer. Det er har hovedsageligt været Bromazepam og Clonazepam (eller hvad jeg nu kunne få fat i).
Den seneste tid har jeg tænkt over at stoppe, jeg skal starte på skole her den 9 Januar hvor jeg skal bo på skolen og ville der for tage evt. abstinenser før dette. Desuden fik jeg ikke rigtig nogen virkning af benzoerne til sidst. I torsdags åd jeg f.eks. 60 mg bromazepam over ca. 6-7 timer uden at mærke den vilde rus.
Jeg besluttede mig derfor at stoppe, da det var lidt hovedløst at smide penge efter det, når jeg nu alligevel ikke fik den ønskede virkning. Jeg tog de sidste 6 mg bromazepam i søndags (tidlig morgen) og gjorde mig klar til en kold tyrker. Det er nu 3 dage siden og jeg har stadig intet mærket til abstinenser.

Er det fordi en binge på et par måneder ikke er nok til at gøre en fysiks afhængig?

Eller skal svaret findes i at jeg stadig har bromazepam i blodet og derfor kan forvente abstinenser på et senere tidspunkt?
Jeg ved at man som tommelfinger regel skal gange halveringstiden med fire, før alt stoffet er ude af kroppen. Bromazepam har en halveringstid på 10-20 timer, det vil sige at det skulle være ude af kroppen efter maks. 3-4 dage, hvilket jo er det punkt jeg er på nu.

På forhånd tak.

Mvh den nervøse Alt Ædende Ateist.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Der er nok desværre en ret høj risiko for at abstinenserne stadig kan ramme dig. Et par måneders binge er alt rigeligt til at langt de fleste vil få abstinenssymptomer ved pludseligt stop. Alligevel burde du nok have mærket noget til det når der er gået så lang tid siden sidste dosis, måske er du heldig helt at slippe - hold os orienteret om hvordan det går.

Medlem
Brugeravatar

Måske tager jeg fejl, men har du ikke været igennem opiat-abstinenser? Jeg synes benzo-abstinenser på mange måder er værre, så vær glad for at du ikke har mærket noget endnu. Synes dog det virker lidt underligt da selv efter et måned vil man kunne mærke dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for det hurtige svar, selv om det er lidt nedslående. Jeg må jo bare spændt vente videre.

Er der meget stor forskel på hvor meget der skal til før folk får abstinenser?

Senest rettet af Alt Ædende Ateist 22 dec 2011 13:58, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske tager jeg fejl, men har du ikke været igennem opiat-abstinenser? Jeg synes benzo-abstinenser på mange måder er værre, så vær glad for at du ikke har mærket noget endnu. Synes dog det virker lidt underligt da selv efter et måned vil man kunne mærke dem.

Jeg har været igennem milde opiat-absti, men ikke noget slemt.

Jeg tog for et par år siden en kold tyrker fra en anden depressant, nemlig GHB. Her havde bingen dog været meget længere end med denne benzo binge og med fuldstændig sindsyge doser. Jeg var sikker på at få det ad helved til, men jeg fik aldrig de frygtede abstinenser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Uanset hvor slemt du får det, og hvor grimt det bliver, tager jeg hatten af for at du går igennem det, og ikke bare køre videre
på tågesporret som så mange andre, ønsker dig alt held og lykke, det kræver sgu rygrad, thumps up herfra !!

Medlem

Jeg tror desværre du skal regne med, at dine abstinenser kommer til at vare ligeså lang tid som du har taget dem. Jeg tror ikke bare du kan stoppe fra dag til dag.. Det kan faktisk være direkte livsfarligt..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kender udmærket til faren ved et tage en kold tyrker fra benzoer og har taget mine forholdsregler. Jeg overvejede at gemme et par bromamer til nødstilfælde, men dem ville jeg sikkert komme til at æde, i stedet købte jeg en flaske sprut og nogen øl og jeg håber det vil dulme evt. ubehag eller et uventet delirium.
Lige nu har jeg det dog glimrende og regner/håber på at klare mig igennem, helt uden gener.

Jeg vil vel få andre symptomer (muskelspændinger, ledsmerter, rastløshed, rysten, kvalme, kuldegysninger, sveden.), før et evt. delirium sætter ind?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Kan kun tale for mig selv, så den er direkte.

Det tager 2 dage før abstinenserne er slemme "nok" til jeg overvejer - arghh ikke den kold tyrker. Men er stædig forsætter 1 dage til altså dag 3, ryster (indre) karmper, uro, angsten er steget, Kold/svede ture - jeg giver ikke meget for mine såkaldte med mennesker på det tidpunkt. 4 dag - kaos. kramper tager så hårdt til ( at eg kan dø af det - ingen joke man kan faktisk) og går i psykose-tilstand.

Det skal siges jeg alle dage har diarre, opkastninger, minus sult, feber/koldsved, irritation på alt og alle osv.

Jeg kan ikke tåle en kold tyrker om jeg vil det eller ej. Men hvis der kommer noget så kommer det fra nu- til senest om en uge ca vil jeg regne med - og så kan det forsætte et stykke tid:(
Du skriver selv halveringstiden er ved at være nu. Vil altid fraråde andre om at udtrappe alene, helst med hjælpe fra folk der aner noget om det og kan hjælpe hvis det går galt. Har du nogen tæt på der kan "holde lidt" øje med dig de næste dage?

Men hey måske slipper du med forskrækkelsen af alt det vi andre sidder og skriver og glider stille igennem? Nogen skal jo være heldige, men sådan en benzo-tur sætter sine mærker, alkohol vil forresten har jeg ladet mig fortælle kun øge din "lyst/trang" til at tage dem igen. Har jeg fået afvide ved ikke om det kan be-eller afkræftes? Tænker bare hvis det var sandt så ville det lidt lige som at hælde benzin på et bål:/

forresten pisse sejt du stopper! Ved det kan komme til at blive hårdt, og hvis det sker så skriv endelig. Sikker på mange vil støtte op!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Følger spændt med. Håber du klarer den uden de store problemer. ;)

Dedikeret medlem

Jeg håber sku du klare den igennem uden alt for meget bøvl AÆA - jeg ville være meget opmærksom på paranoiaen og vrangforestillingerne som kan løbe af med en.

Mvh

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: A spot within a spot
Du får også al held og lykke her fra. Hold on and be strong, og som Fso skriver, vær opmærksom på at din hjerne kan lave numre med dig og vær ikke bange for at søge hjælp hvis pisset brænder på(ikke at jeg tror du er det). Gl

Medlem
Brugeravatar

Hvordan har du det i dag?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det vidst på tide at komme med en lille update.

De sidste par dage har jeg mærket en lille smule til abstinenserne. Jeg har haft svært ved at falde i søvn og kun fået 4-5 timer 2 dage i træk. I nat havde jeg dog intet problem og fik indhentet det forsømte med en bjørnesøvn på 13 timer i streg :D . De sidste 2-3 dage har jeg haft nogen muskelspændinger i kæben, det giver sig udslag i, at jeg går og bider hårdt sammen uden at tænke over det.
Det er dog det eneste jeg har bemærket af negative ting og jeg er virkelig overrasket over hvor let det har været.

Efterhånden som benzoerne har forladt min krop, er det gået op for mig hvor langt ude jeg har været. De sidste 3-4 fire måneder er meget tåget og forvirrende for mig. Især den sidste måned har jeg svært ved at huske og det hele virker lidt som en drøm, hvor jeg kun kan huske enkelte brudstykker. Desuden er tiden gået meget hurtig og det føles ikke som mere end et par uger siden jeg poppede den første pille. Lidt skræmmende.

Det mest positive ved mit stop (ud over ikke at rende rundt i en tåge) er, at min seksuelle drift er tilbage med 200 procent. I benzo perioden har fisse været uinteressant for mig, nu er det det eneste jeg kan tænke på :D .

Jeg går ikke ud fra at der kommer værre/andre abstinenser på et senere tidspunkt, men hvis der gør vil jeg lige smide et indlæg i den her tråd.

Mvh Den Liderlige Alt Ædende Ateist og tak for jeres støtte :D

Btw, god jul.

Dedikeret medlem

Dejligt at læse god jul LAÆA.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Det et rigtig godt at høre, jeg har ventet på en update fra dig.. Dejligt at du er sluppet godt fra abstinenserne. Kan du have en rigtig god jul med en masse fisse :p

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem

Det er desværre alt for tidligt at afskrive evt. abstinenser endnu. Rivotril er først ude af kroppen efter 5 eller 6 døgn mener jeg. Du er meget heldig hvis du slipper med ovenstående :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]