Jeg tror at Arpheus og Peter Pan har fat i den lange ende mht. badtrip, at det er noget der kan ske, sådan er det, og det bedste der er at gøre ved det er at vide hvad man skal gøre i situationen.
Nu er jeg ingen haj eller gammel psykedelisk veteran, da jeg kun har et trip (svampe though, dog med en kende for meget joint indover) bag mig. (Udover hash og amfetamin...)
Men jeg vil sige, selvom du sikkert nok har læst det herinde før, at det med at blive ved med at fortælle dig selv at det "bare" er LSD'en, svampene eller whatever, som gør du har ubehagelige tanker eller hvad det nu skulle være.
På mit svampetrip (lige efter jul), endte det med jeg begyndte at badtrippe lidt, troede mine to venner holdte mig uden for / ignorerede mig, "reddede" det mig at jeg blev ved med at sige til mig selv: "Der er ikke noget galt, du snakker en masse mundlort, som dine venner ikke rigtig kan svare på, det er svampene der gør det", hvilket hjalp mig meget.
Og så selvfølgelig også at jeg sagde den af mine venner som kun havde røget joint, at jeg havde det ikke godt, så han ændrede set og setting, ved at tænde lys overalt, sætte musik på, og vi var også ude at gå en tur.
Nu blev det godt nok lige en mindre stil jeg fik skrevet her, og meget om mit første trip, jeg burde måske få skrevet mig en triprapport i stedet for at fylde din tråd med personlige tanker, men det var lige sådan det blev, jeg havde det i hvert fald sådan at jeg hellere ville have for meget at læse, end for lidt, inden mit første trip.

Men den korte af den lange, så er det det råd som man altid får: Vid hvad du skal gøre, hvis det skulle ske du eller din ven begynder at badtrippe, og i skal begge vide hvad i kan gøre for at prøve at ændre situationen.
God tur.