Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 18:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

At det bliver solgt i flashly indpakninger viser blot du køber fra en eller anden legalhighshop / herbal-ecstasyshop som er useriøse vendorer.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Hurtigt spørgsmål.

vil importering af:

Phenazepam
Etizolam
4-Ethylaminorex.
Alt sammen i pulverform?

Være ulovligt?

Admin
Brugeravatar

https://www.retsinformation.dk/forms/R0 ... ?id=137169

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg har lige læst tråden igennem, og sporadisk tjekket linksene omkring lovgivningen.

Første spørgsmål: Er det endelig vedtaget den omtalte analog lovgivning? Og i så fald træder den i kraft, i sommerferien, juni/juli?

Dernæst, som jeg forstår det omhandler analog lovgivningen kun stoffer der strukturmæssigt minder om tryptaminer og phenetylaminer.
Eftersom jeg ikke er den helt store kemi nørd, er mit spørgsmål om det relativt nye RC, MXE, methoxetamine, en analog af ketamin, bliver ulovligt under denne lov?

Venlig hilsen/

Medlem
Brugeravatar

Kæmpe had til verdensfjerne politikere, der fejlagtigt tror man kan lovgivende sig ud af alting. Bandekrigen er et problem? Hårdere straffe. Cannabis er et problem? Nultolerance politik. Terrorisme er på dagsorden? Registrer og overvåg samtlige borgere i landet.....(indsæt eksempel) De parasitter der sidder på borgen, burde fatte at problemerne skal tages ved roden, og at man IKKE løser en skid, ved at gøre noget ulovligt, så længe der stadigvæk er et reelt udbud efter varen. Med denne nye lovgivning, sender de et signal til deres lorte vælgere, om at de er handlekraftige, og gør noget ved de problemer der findes i samfundet. De tager bare fejl. De gør ikke en skid, andet end at sørge for, at de igen kan få en stol efter næste valg.
Jeg gør mig ikke i RCs, men shit hvor har jeg ringe tiltro til de fjolser der styrer vores land. Jeg må nok holde alt mit had inde, ellers kommer PET bare og banker på min dør indenfor et par timer..... Tror jeg flytter ud i skoven og starter mit eget anarkistiske samfund. Alt narko er lovligt. Max 60 personer i mit land, ingen skatter og INGEN politikere der vil "rede" verden.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Narkotika lovgivningen er ikke optimal, men som en tidligere i denne tråd var inde på, så er signal politikken i at gøre RC's ulovlige måske ikke helt ved siden af. Deres virkningsmekanismer er utestede, ligesom deres potentielle skadesvirkning er det.
At ulovliggøre stofferne, betyder i det mindste at gaderne ikke bliver oversvømmet med billige, potentielt skadelige alternativer til de nuværende stoffer.
Den lille hårde kerne som gerne vil prøve alt, skal nok få fat i det stof de ønsker, men var alle RC's lovlige, kunne man frygte at gud og hvermand ville blive tilbudt "fuldstændig harmløse" stoffer på ethvert gadehjørne.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er sådan set enig med dig Karma, det gør mig bare sur/ked af det/frustreret, at den lovgivende magt åbenbart tror at lovgiving = løsning på et samfundsproblem. Virkeligheden er ofte stik modsat, og i hvert fald langt mere nuanceret. Buuh til Politikerne :!:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har ikke helt forstået hvordan lovgivningen kommer til at ramme, bliver stofklasserne: Tryptaminer, phenylaminer, cathions og cannabioder ulovlige ELLER er det alle stoffer som har en euforiserende virkning eller i teorien har der bliver ulovlige?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^tænker også om alle urter (lsa, planter, der indeholder dmt osv) bliver ulovlige?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sådan her kom loven til at se ud https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=140430 Og det andet https://www.retsinformation.dk/forms/R0 ... 0356&exp=1

Det er vel ikke helt sikkert hvilke grupper de vil forbyde, men det bliver nok dem du nævner

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Citat:
Stk. 2. Ind- og udførsel, salg, køb, udlevering, modtagelse, fremstilling, forarbejdning og besiddelse af disse stoffer er tilladt for apotekere og for personer eller firmaer, som af ministeren for sundhed og forebyggelse har fået særlig tilladelse dertil.

Så apotekere må gerne håndtere stofferne uden særlig tilladelse?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]