Fed tråd! Swt skal sq nok bli godt! Jeg har selv kørt 4 succesfulde grows og skulle mene jeg har læææst og læst. Jeg kører selv et grow med Kabala Autoflowering, 16 dage gamle, ec-1,2 gi'r de mig sq lidt problemer. Til dels en smule misfarvninger/deformaliteter af bladene. De vil hovedsageligt gerne begynde at krænge lidt indad ved kanterne, og jeg har ellers fulgt samme procedure som altid. Og de har en smule af den samme misfarvning man så på dine. Jeg har øget luftcirkulationen og hævet lampen og fugtigheden lidt med mistanke om varmestress.
Har haft en lille anden mistanke. Min gødning har stået på loftet i et år og fået lidt frost osv... Kan gødningen være for gammel??
Nåh, men jeg satser hvertfald på at det retter sig stille og roligt med mine justeringer men man bli'r jo lidt nervøs. Så kan jeg så se der huserer et par myter herinde jeg vil tillade mig at aflive...
En jeg vil mene er vigtig: Tilskæring af planten.
Vi danskere har fået tillagt dianosen "Klippesyge" af dygtige hollandske growers. Det er simpelthen en myte at man ved at klippe de nederste skud får mere "Kraft" mod de resterende. Planten skal derimod bruge en masse kraft på at hele sårene efter klippende, kraft der ku ha været brugt på at blomstre/vokse. Hvis du ENDELIG skal klippe lidt SKAL det foregå i vegetativ fase så planten kan restituere, men selv her risikerer du at tilføje en dag eller 2 til dit grow. klip ALDRIG under blomst.... Just my advice, take it or leave it

Og som reference vil jeg sige jeg plejer at hive 550g tørret topskud ud af mit 120*120*200 telt med 400w vegelys og 600w blomstringslys... UDEN klipninger whatsoever.
Luftcirkulation er vigtig for tilførelse af ny co2:
Adskillige undersøgelser viser at planterne på ingen måde "Tømmer" den indeværende luft for co2 eller "mætter den med ilt" Co2 niveuerne forbliver uændret, og de er indenfor typisk lidt højere end udenfor. (Typisk 400ppm udenfor og ca500 indenfor) Gider ikke komme med referencer, i må selv søge lidt

Man luftcirkulerer for at få luften umiddelbart omkring bladene i bevægelse, det giver rigelig co2 tilførsel under normale forhold, og forhindrer mugdannelse. Vores udskiftning af luft i grorummet gøres udelukkende for at pumpe varmen (Og lugten) væk. (nytteløs info i know for det ændrer jo ikke på at vi stadig skal udskifte luften!

)

"Edit: Svarer lige på mit eget spørgsmål... Selvfølgelig kan uorganisk gødning ikke blive for gammelt eller tage skade af frysning

Doooh!

"
"edit2" Det skal måske nævnes at jeg bruger et hydroponi/bubbler anlæg så 16dage fra frø svarer nok til 21 dage i jord... men udviklingen lader til at være stagneret lidt i forbindelse med curly bladene og misfarvningerne. Jeg begynder at få mistanke til genmodificeringen af planten. Jeg ved at kort tid efter lanceringen af "Kabala autoflowering" Blev den genetiske formel forbedret, og Kabala2 er nu i handlen... Det gør mig jo lidt utryg omkring mine kabala første gen...

nåh, der er ikke andet for end at lade tiden vise det... Det ER jo også lidt et forsøg, fordi jeg blev lidt imponeret/nysgerrig over hele det her Autoflowering koncept."