Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 11:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Godaften board!

Nu har jeg været moderat bruger af MDMA i over tre år efterhånden, hvor jeg har taget stoffet med pauser på mellem en og ca. seks måneder. Vil skyde på jeg har taget MDMA små 20 gange efterhånden.

Det er mit drug of choice, men ved også der har været meget debat om MDMAs langtidsvirkninger og neurotoksicitet. Bl.a. at en metabolit kan være neurotoksisk, samt hvorvidt ændringen af hjernens serotoninkoncentration er reversibel eller ej.

Selv føler jeg heller ingen eftervirkninger der kan kædes sammen med mit brug af MDMA, og jeg døjer hverken med slemme comedowns eller "tømmermænd" når jeg tager det. Rusen er stadig som den bør være, dog ikke som de første gange - det er klart. Nu tager jeg 150mg over en aften, med én redosering (100/50mg). Før i tiden har jeg sommetider taget større doser på 300-400mg, men der har produktet heller ikke været topklasse.

Når jeg læser på internationale boards, melder mange brugere om adskillige års (mere eller mindre intens) brug, tilsyneladende uden bivirkninger.

Men jeg vil meget gerne høre andre på boardet med rimelig MDMA erfaring - oplever i konsekvenser af jeres brug?
Også meget gerne fra folk der ikke bruger MDMA mere, eller har holdt meget lange pauser - kan/kunne i mærke positive ændringer efter i stoppede jeres brug?

Selvom jeg (endnu) ikke føler nogen direkte eftervirkninger af mit forbrug, er jeg selvfølgelig ikke interesseret i at påføre min hjerne irreversible skader. Derfor vil jeres inputs betyde meget for mig!

På forhånd tak :)

Senest rettet af OverSoul 07 mar 2012 13:45, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
Altså jeg har taget mdma i over i et år nu, og det første halve år må jeg sige jeg havde et virkeligt stort forbrug. mange gange hver weekend, jeg tager stadig meget mdma. 3-4 ugers pause, og doser ja stadig cirka 700-1000mg (DÅRLIG HR), indtil videre har jeg ingen bivirkninger, tømmermænd er der næsten ingen af og har aldrig fået nogen form for depression, kan godt være jeg bare har været heldig, men det går sku helt fint. har så lidt kort tidshukommelse men det skete sku nok da jeg havde et mindre coke misbrug for et stykke tid siden

det eneste som ikke er så godt, var da jeg havde et virkeligt stort forbrug af mdma. begyndte jeg at have mærkelige, og meget virkelig drømme. så jeg sov meget lidt i en uge, men de drømme er næsten væk, får dem meget sjældent men har vent mig til det, så nu det faktisk meget sjovt at udforske drømme verden ^^

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Ved ikke om jeg er langtidsbruger. Har taget MDMA ca. 10-12 gange nu tror jeg.
En kort periode var det hver anden uge. Og der kunne jeg mærke at det påvirkede min dagligdag. Jeg blev asocial og andre mennesker irriterede mig bare, og jeg gad ikke på arbejde. Men ikke som sådan deprimeret eller nedtur. Men efter en måneds tid gik det stille og roligt over igen. Holder jeg pause på et par måneder imellem synes jeg ikke jeg mærker noget.
Mht. tømmermænd kan jeg blive ret "langsom" rent mentalt i en dags tid eller to afhængig af dosis, så foretrækker så vidt muligt at have en tom kalender en til to dage efterfølgende. I hvert fald ikke noget der kræver at jeg er "på".
Ikke fordi det som sådan er ubehageligt. Bryder mig bare ikke om at skulle være social når jeg har en fornemmelse af at det kan mærkes på mig at jeg ikke er helt skarp.

Medlem

Tja vil heller ikke sige du har taget det nok til og få "bivirkninger"

Jeg har Stortset taget MDMA hver weekend i 1 år og 3 måneder Med den højeste pause på tre uger

Føler ikke det stortbivirninger Udover
Mit humør
Temperament
Sådan en slags trykken oveni hovedet hele tiden
+ at mit comedown tømmermænd er 2-3 gange værrere end de var i starten + At det tydelig kan mærkes i min krop længere tid end i starten

Det har så resulteret i at jeg ikke vil kalde mig selv Immun overfor virkningen af MDMA, men sku tæt på
Kan sige 0,4g 70-80% rent Emma og bliver slet ikke fyret af får bare lidt ondt i maven og det er det hvorimod i starten af dengang jeg tog MDMA startede jeg med en Start dosis på 0,07 og det kunne tydelig mærkes..

Men har endelig fået taget skridtet og så få byttet MDMA'en ud med et eller andet skidt til Weekenderne, så håber lidt at det kan rette op på tingene

Syntes Helt Klart MDMA er et af de farligste stoffer pga. af Glæden

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Af "bivirkninger" oplever jeg et stort positivt boost i humøret i op til 1-2 uger efter et trip.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lol Xazon;

Mit humør
Temperament
+ at mit comedown tømmermænd er 2-3 gange værrere end de var i starten + At det tydelig kan mærkes i min krop længere tid end i starten

Jeg ville godt nok ikke tage MDMA så ofte, hvis jeg kunne mærke det på humøret, temperamentet, trykken i hoved + slemme tømmermænd. Synes du ikke selv det bliver for meget eller hvad?
Men du fortsætter med det? Eller udskifter det med noget andet? Måske skulle du prøve helt at skære ned på dit forbrug.

OP, jeg har taget MDMA nok 6-7 gange siden april og jeg har intet mærket. Tror man er nogenlunde safe, hvis man bare er fornuftig og tager det max en gang om måneden, men kan ikke henvise til nogen kilde.
Jeg tror nu du kan finde rigtig meget information om dette, ved at kigge lidt rundt inde på bluelight.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Admin
Brugeravatar

Den eneste eftervirkning, jeg har mærket, er at jeg ikke kan få den samme oplevelse ved at tage mdma, som jeg kunne engang. For mig er "magien" nok forsvundet for altid. Men på den anden side er jeg også et helt andet sted i mit liv, end jeg var dengang jeg tog mdma ofte. Jeg har nogle andre interesser, og finder ikke oplevelsen så interessant som engang. Har brugt det on/off i 8-9 år efterhånden. Med en pause på omkring 2 år. Nu har jeg taget det to gange i løbet af de to sidste år uden at synes, det var noget specielt

Det korte af det lange er, at jeg ikke føler det har haft nogle negative konsekvenser på lang sigt. Hvis det har, kan jeg ihvertfald ikke lægge mærke til det den dag idag.

Det har sandsynligvis nogle negative konsekvenser på lang sigt. Ligesom alt andet, bliver det en gift, hvis man ikke modererer sit forbrug. Men det er utroligt svært at finde trends i de negative konsekvenser, da der er alt for mange variable at tage højde for i brugernes livsstil. I øvrigt er meget af det baseret på anekdoter fra random mennesker.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg

Jeg har Stortset taget MDMA hver weekend i 1 år og 3 måneder Med den højeste pause på tre uger

Mit humør
Temperament

Det har så resulteret i at jeg ikke vil kalde mig selv Immun overfor virkningen af MDMA, men sku tæt på
Kan sige 0,4g 70-80% rent Emma og bliver slet ikke fyret af får bare lidt ondt i maven og det er det hvorimod i starten af dengang jeg tog MDMA startede jeg med en Start dosis på 0,07 og det kunne tydelig mærkes..

Men har endelig fået taget skridtet og så få byttet MDMA'en ud med et eller andet skidt til Weekenderne, så håber lidt at det kan rette op på tingene

Altså jeg er for blæst til lige at kunne koncentrere mig om at fremhæve den sætning jeg begyndte og grine af helvedes til meget af.. Det er noget ovre i stil med at han selv mener at han er tæt på at være immun over for virkningen af EMMA..
(mod redigeret opfording til salg eller ligende forbudt uanset hensigten..)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Tak for svarene, det er fedt at de fleste grader af forbrug er dækket i jeres svar! Specielt Imps post fandt jeg brugbart, grundet brug over en lang årrække :)

Jeg kan tilslutte mig jeres tanker om fornuftigt brug og skadelighed, og det er godt at høre, at i (/de fleste af jer) ikke umiddelbart oplever negative konsekvenser af jeres forbrug. ZloR og Xazon udviser tegn på stærkt overforbrug, og deres bivirkninger må siges at kunne være forventelige.

Til SWIM: Jeg har været lidt rundt på de større internationale boards, men ville poste her på Psy, da det er det eneste board jeg selv er aktiv bruger på. Herinde føler jeg, at jeg "kender" brugerne bedre, og kan vurdere deres svar ud fra hvad jeg ellers har set dem poste på boardet :)

Medlem

Mit humør
Temperament

Altså jeg er for blæst til lige at kunne koncentrere mig om at fremhæve den sætning jeg begyndte og grine af helvedes til meget af.. Det er noget ovre i stil med at han selv mener at han er tæt på at være immun over for virkningen af EMMA..
Og send en privat meddelse til mig hvis du kan skaffe EMMa tøsen, der er 70-80% rent - For det tvivler jeg meget på at man kan blive resistent overfor.. Og hvordan ved du også hvilken renhed det har? Har du fået det tjekket af din nabo, der har et proffesionelt kemi sæt stående i kælderen?? ..

Du smider 10g emma i et kaffefilter og laver en isopropanylalkohol/petroleum vask og så når der forsvinder 2g af de 10g og der er 8g tilbage ved selvfølgelig ikke den renser 100% derfor jeg siger 70-80%

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kan vel ikke være sikker på, at alle urenheder forsvinder ved en isopropylalkohol-rensning kan man?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kan vel ikke være sikker på, at alle urenheder forsvinder ved en isopropylalkohol-rensning kan man?

Nej, det kan man ikke.
HPLC kan gøre tricket hvis man vil kende renhed ... men det er nok de færreste der har adgang til det - og dem der har ønsker nok ikke at sætte deres job/uddannelse på spil ved at tage narko med i lab.

Man kan dog med fordel rense sin narko - det kan jo ikke ligefrem skade at skære ned på indtagelsen af synteserester. :P

OT: Den "værste" eftervirkning er erkendelsen af hvor lykkelig man egentlig kan være - det kan nok give problemer hvis man ikke bruger det konstruktivt og lærer at mærke/fremprovokere følelserne i ædru tilstand. Jeg er f.eks. blevet meget mere bevidst om min sindstilstand og årsagen til den - det synes jeg er meget positivt.

Medlem

Oplevede en underlig bivirkning som stod på en 3 dage efter min første og eneste gang med MDMA. Der gik intet mindre end 3 dage før jeg kunne sove igen, og det fik mig virkelig langt ud med hensyn til psyken, da 3 nætter uden søvn selvfølgelig aldrig vil være godt for hverken kroppen eller sindet.. Dog har jeg ikke oplevet noget efterfølgende da jeg endelig kunne sove igen, og vil på ingen måde mene at MDMA har sat nogle spor mht. svækkede hukommelse, depression eller lignende - er på toppen :D Og det er helt sikkert ikke sidste gang jeg skal på date med tøsen.. Den lykkefølelses er ubeskrivelig! Husker det tydeligt, selvom det snart er ved at være et år siden jeg tog min jomfrurejse.

- Opiaden

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]