Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 21:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 352 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 18  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Digte
Junior medlem

.

Senest rettet af EPICDEATH 13 dec 2011 17:46, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Dette er måske ikke så meget et digt men mere filosofi tænkt af 14-årige mig. I må hjertens gerne komme med ros og ris Så glad dog mere deprimmeret. Bølgerne slår ind over havnen som mine tanker. Vi ved ikke om noget er virkeligt eller om vi bare er nogets/nogens drøm. Så vi bliver nød til at dræbe os selv, for måske vil vi få sandheden at vide på den anden side? Vi kan selvfølgelig heller ikke vide om den sandhed er en illusion men, måske er vi mere naive efter livet? Så vil vi tro på den sandhed vi hører og ser, hvis ikke der er helt sort. Hvis der er det så er alt jo godt, for vi kan intet føle. Ja - hvorfor giver vi ikke bare slip? Hvor dræber vi mennesker ikke bare os selv, vi er jo trods alt nysgerrige og hvad har vi at miste? ALT - vi ved hvad vi har nu, men vi er bange for hvad der er i vente på den anden side. Måske er det fantastisk, måske er det frygteligt eller måske er der ikke noget. Folk vil nok sige jeg er sindsyg men selvmordere er bare ligesom opdagelsesrejsene. Og så alligevel ikke. Frygter i døden? Gør jeg? Jeg ved det ikke, men jeg frygter smerte. Totur er det uhyggeligste i verden. Jeg er så bange for totur. Jeg har overvejet at gå med en pistol hele tiden, så hvis jeg en dag skulle møde nogen ubehagelige voldtægtsforbrydere der ville mishandle mig, ja så kunne jeg bare gøre en ene på livet MEN. Hvad har jeg i vente på den anden side? Tænk hvis man bare falder og falder og falder. For evigt. I mørke. Alene. Mens man har myggestik og andre svigende ting på hele kroppen. Det klør men man kan ikke bevæge sig. Man har den ondeste hovedpine og ens hjernefrys og andre ulidelige smerter. Det er den værste tanke jeg kan tænke på - overhoved. Det er det jeg frygter allermest. Totur........ Ikke døden...... Medmindre det er det samme. Så alt går vel godt på en måde... Peace

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Kom til at poste en egen tråd, når digtet burde ligge her. Nu er det her så. Som jeg skrev i den anden tråd, så er det lidt cheesy. Men jeg er ret osted disse dage, så sådan er det. :lol:

Formatet blev grimt, men det orker jeg ikke ændre på. Digtet kalder sig for "Da lyset blev skabt".

Citat:
I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden. Jorden var dengang tomhed og øde, der var mørke over urdybet, og Guds ånd svævede over vandene. Gud sagde: »Der skal være lys!« og han skabte dig, så vi kunne genkende mørket der opstår i dit fravær, som fortærrer alt som kolde, sorte flammer, og skelne det fra det, der er godt. Når du stiger ned i dybet, og slukker dagen, sover vi alle uroligt, bliver ængstelige, og afventer at du atter skal bryde himmelvælvingen itu med dine stråler. Dét, der stråler mest, er dit ansigt. Alt på det, kinderne, næsen, øjnene, er ubeskriveligt. Det er så mangefacetteret. I det ene nu, er du en lille pige, der ler ad et eller andet nyt i verden – det næste er du festens dronning, der stjæler lyset fra månen og de andre stjerner. Din krop er klassisk, tidsløs, drejet af kvindens urform. Som en af de gamle græske statuer, bare mindre kedelig, mere moderne, og mindre hvid. Det største under på din krop (hvis jeg må være så sjofel at dissekere den, og håbe at min hånd ikke ryster, når jeg lægger snittet, og på den måde skamferer din åbenbaring med mine klodsede ord) er det, der får mindst tid i folks åsyn: dine fødder. De er så søde og fine med deres små skønhedsfejl, der kun hjælper med at fremhæve alt ved dem, der gør dem perfekte. Det der får mest opmærksomhed, dine ben og øjne, er der ikke så meget at sige til, der kan gøre dem retfærdighed. Benene kan være to nuttede stolper, der valser rundt, som når du leger, eller de kan tage sig ud som forlængningen af et par skræmmende sko, som kun en pige kan værdsætte, og tage pusten fra en hver, der ser dem. Dine øjne indgår i en surrealistisk trio med din mund. Som tre ting af samme form, hvor den tredje, munden, er forstørret i forhold til de to øvrige – kun en anelse – og gjort i et andet stof, som et øje, der er betrukket med et rosenblad, der har fået lagt et snit i midten. Munden er stor, når den breder sig ud i et smil, men ikke så bred, når den er afslappet. Læberne er store, nærmest opsvulmede, og søde at kysse. De fungerer som to perfekte støddæmpere, smukke og bløde og robuste, men fine i fremtoningen. De gemmer sjældent din skæve fortand, ja faktisk kun når du er sur. Din venstre fortand løber diagonalt med, og krydser forsigtigt ind over den højre. Det skaber dynamik i dit ansigt. Som om dine skabere bevidst rettede den til, så dit ansigt ikke skulle drukne i symmetri. Selvfølgelig er det ikke udtryk for andet end en lykkelig tilfældighed, hvilket dog ikke gør det mindre betagende, snarere tværtimod. Øjnene burde egentlig være centrum for opmærkomheden, for de kan stå for sig selv uden resten af ansigtet, hvilket er en sjældent set egenskab. De er både store og mørke, let eliptiske, og afslører for den opmærksomme deres orientalske kilde. De er omgivet af et sort hav – et bølgende hår, der fylder så meget, at det får lige så meget opmærksomhed som resten af dig. Håret bliver dog kun værdsat af connoisseurs. Frisører, piger, kvinder der har brugt timer foran spejlet med sit eget eller andres hår. De ser straks, at de har at gøre med et helvede, som kan tæmmes, hvis man har viljen og tiden, og at når det er tæmmet, så overgår det ens vildeste fantasi. Kulsort når du står i skyggen, men med et bølgende rødligt skjær når lyset falder på det. Det omkranser dit markante ansigt, der, når dit hår er langt, kæmper for at komme til, som om det er ved at drukne. Når det vel er tæmmet, fremhæver det dit ansigt og din hud, så man skammer sig over at gå med dig, for aldrig kan man bære dit udseende som et vedhæng, og man selv må nødvendigvis degraderes til en af de skønhedsfejl, der skænker lys og liv til det festfyrværkeri, der er Lise-Lotte (note2psy.dk: navnet er redigeret). Alle din krops dele spegler sig i hinanden. De sorte øjne i dit sorte hår og omvendt. De kaster små glimt mod din brune hud, og selvom alt på dig er mørkt er det glødende og varmt. Men dit udseende er og bliver kun toppen af isbjerget. Det er en forfærdelig
skam, at det mest farverige, spektakulære show, verden kommer til at skue i vor tid, skal være forbeholdt en heldig, ekslusiv skare. Det eksluderende træk, hver af de indvigede har, er, at de er i din nærhed. Der er ikke plads til mere en tre til syv mennesker omkring dig ad gangen, og verden rummer små seksmilliardernihundredetimillioner af dem. Hvis du hver dag foldede dét ud, der gør, at du kan besidde noget, det der gør dig til dig, og hvis du gjorde det for ti unikke personer per dag, sådan at ikke én fik lov at se det to gange, men alle så det en gang, så ville det tage dig enmillionottehundredetreoghalvfemstusindeethundredehalvtreds år plus alt det løse, inden alle mennesker havde set det. Og hvis det virkelig blev udført, så må man medregne de, der ikke nåede at se det, og de, der bliver født i mellemtiden. Det kan ikke lade sig gøre, at dele dig med hele verden, i hvertfald ikke på en måde, der er folk retfærdig. Men hvorfor skulle det dog være dét? Verden er ikke altid retfærdig. Nogle dør af sult, andre af tortur, bliver myrdede, voldtagede. Så er der de, som lever hyggelige liv i hyggelige huse, men aldrig får lov til at se, opleve og mærke dig. Verden er dog heller ikke altid uretfærdig. Kold og grå for de fleste, ja, men ikke altid uretfærdig. Den findes til din ære. Du er et kar fyldt med sitrende livskraft. En ung pige med faste bryster, og knogler der stadig kan tåle stød. Naiv og frugtbar, og som et frø har du brug for gødning og vand. Du er ren potentionalitet. Men modsat planten, der fortærer lys, skænker du det. Du har brug for verden til at forvirkelige dig. Du har brug for alle dens små fejl, dens kedelige grå masse. Det triste, det grå, det, der er udover dig. Det er din skønheds katalysator. Dens fejl er din gødning. Det er sjovt. Verden er din gud i den forstand, at du ikke kan skabe dig, dine neonstråler, uden at have et medium at kaste dem i, medens selve dette træk, de stråler du kaster, gør dig til verdens frelser, og til vores alle sammens sol. Uden dig ville verden være uretfærdig og alt ville være henlagt i et dunkel. Tak gud, at der er lidt lys.

Junior medlem

.

Senest rettet af EPICDEATH 13 dec 2011 17:45, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Fandt en samling af ting jeg har skrevet for noget tid tilbage, synes lige jeg ville dele og tage imod noget konstruktiv kritik :)

Ryger mine sorger væk
Lige siden du forsvandt
Efterlod du mange ting
Efterlod hvad blev til helved
Ender nok selv hos djævlen
For de ting som jeg har gjort
Hvad du har gjort for at gøre godt
virker nyttesløse på mig nu
Og gør det kun værre
For Cecilie og Mille
Har livet sagt "fuck af"
Er der ikke meget at gøre
Eller er der?
Til jeg ryger igen
Og det hele går i ring

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Enkopderflyderover
Lidt indforstået med "Cecilie og Mille".
Kærlighedssorgsdigt?

Medlem
Brugeravatar

Question skrev:
Lidt indforstået med "Cecilie og Mille".
Kærlighedssorgsdigt?

Ja det er indforstået, men ville give mindre mening hvis jeg slettede det eller bare erstattede det af prikker eller noget, det var egentlig heller ikke skrevet med tanke på at andre skulle læse det. Ikke et kærlighedssorgsdigt, kun sorg eller det kan diskuteres, men det finder jeg aldrig helt ud af desværre. Skrevet efter en god veninde var gået bort.

Junior medlem

Krigerinden med den dyngvåde regnbue
Flakker rundt i en kulsort pelshue
Spænder op
Går på jagt
Skyder pindsvin med sin blodrøde flitsbue

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
^I like! :D Gakket og alligevel smuk ordlyd :P

Junior medlem

Tak ska' du ha' !

Medlem
Brugeravatar

Minderne trøster, men sorgen dominerer
Fylder mig med angst og med vrede
Dødens begær lokkende og drivende
Jeg modsætter mig og nægter
Evighedens tomrum kan aldrig fyldes
Grædende står han, mistet sig selv
Forud venter et liv med sorg og med smerte!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Black as a negros dick

the night black as a negro wrapped around my dick
waiting for the relief of a hand to spread my semen on the ground
hard as a rock screaming the inevitable break of day into my numb eyes
looking for an escape capsule on this vessel cold as winters breath
running down the spine of a snake
ready to snap

Medlem
Brugeravatar

Minderne trøster, men sorgen modsætter sig
Grædende står han, lokkende og drivende
Evighedens tomrum dominerer
Dødens begær Fylder mig med mistet angst og nægter mig
og Jeg kan aldrig selv fyldes med vrede
Forud venter et liv med sorg og med smerte!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En lille selvskrevet julesalme i anledning af at vi nærmer os jul (Den kan synges på "Her kommer mutter med kost og spand"):

I dag er den hellige herre os født
i guld og i myra og skær er døbt
Jesus Kristus, Gud fader vor søn
dig skal vi evigt tjene i løn

muslimer skal brænde i helvedes ild
syde og ristes på satans grill
mens kristne hoverer og råber i kor:
"herre vor herre på dig vi tror/
aldrig vi falde for han er stor"

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
Nu rammer jeg denne tråd for første gang i min tid på psy, og mens jeg sidder og læser kommer jeg lige i tanker at jeg havde det her liggende.
Ris, Ros og div kritik moddtages med glæde c",)

Red dress first name basis,
one touch got you naked,
oh fall to the floor.

Dark eyes, heavy breathing,
daylight caught you leaving,
oh you never spoke.
Late night wonder.
Undercover love,

i'm on the run.
I'll be breaking hearts,
I'll be taking them down,
I'll be killing in a cold dark corner of love,
oh i don't know nothing about.
I'll be breaking hearts,
one kiss'll knock you out,
You'll awaken with you'r chest wide open,
the pieces laying all around.
Slow pulse, cold and lonely,
i'm hot to the very core,
I lock every door.
My smile it's infectious,
beware it's a weapon.
Cold, cold lover takes another life,
I'll be out there tonight.
Hey, i never felt this way.
Afraid of losing everything.
Tonight i wanna live,
tonight i wanna die.
I don't wanna bleed to have you by my side,
but hey,
i never felt this way.
Stay,

I'll never be the same again,
you'r my only friend,
and i don't wanna be,
i don't wanna be alone tonight.
this time,
i'm losing my mind this time.
Hey, i never ment to break away,
You'r my one mistake.
Well i don't know what to do here,
i can't get my eyes of you dear.
Everything you do is amazing,
i'm just saying you'r so beautiful in every way,
could you please just stay.
I'm just saying what is real
and i'm just saying how i feel.

When i'm with you i'm on the top of the world.
Could you, could you be mine and could you take a walk and stay?
when i'm with you, you take my breath away.
Walk with me, talk with me,
stay with me and if it had to be,
dance with me.
I know how to lay down to the sound and let you'r body get around.
This is the difference,
You're the one i'm missing.
Just give me a try,
I'll show you why.

og fordi en snemand er min ven

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
swim lost his memory
swim thought this was eternal reality
swim just wanted to share this unrational fear
swim is forever lost

arbejder videre på det i morgen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Bjerget der bliver forsøgt besteget i speed-up, Gymnastiske krafspring i slowmotion alt sammen fastgjort af sikkerheds-rebet fastgjort i isen..
Prøver jeg igen og igen, med sekunders mellemrum at komme på toppen af bjerget. Men falder gang på gang, dog holder rebet stadigt...

Gid jeg kunne skifte det flossede reb ud, den misbrugte livslinie ud. Så jeg igen, kunne gentage mine fejltagelser, for jeg er i bund og grund en gentagelse som stræber efter det højeste.

Medlem

For just the right gust of wind
I'd wet myself in the woods
and trade souls with my wetness.
After 20 minutes of leaving your head
in a bucket of chicken
it'll begin to smell like money.
At this point, you can either return
the chicken, or, call your husband.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

han spadser helt ud med spadser tanker, længere og længrere
ind

han opretter et oalads for åndsvage indvandalider
og dripler en bold tværs udenom en tom bane

mmmånene er ikke et trafiklys, og tågen dækker stjernene
han lider af social spiseværing for han har lært
ved nærmest at smage sig ganske langsomt frem
at livet er ikke lutter lagkage

imellemtiden:
imellem tænderne på Hans Pillgårds guldtand
kan ses Torkild Thyring i et splitsekund mens han runder svinget
som den sorte forfølger på Nysum banen
Hende Julie Ølgaard eller hvad det er nu hun hedder

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Der går lys igennem mit liv
Hvad er det for et lys
Det er ikke fotoner
Nej noget mere reelt
Et psykisk lys det er det

Mørket er løgn
Hvordan
"Hvordan?" er spørgsmålet der står ilbage
Jo, ser i, Mørket er en stor løgn
Mørke er når følelser udebliver
Følelser udbliver aldrig

Selv i nattens mangel på lys
Sker det at lyset går igennem mig
Følelsernes lys
Selv i nattens mangel på lys
Strejfer følelser forbi

I drømme eller vågne øjeblikke
Strejfer følelser forbi

Dette digt kan kaldes poesi eller kunst
Og hvorfor det?
Jo, ser i, digtet fortæller om noget som du kan fortolke dig til.
Hvad du får ud af digtet?
Det ved jeg ikke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 352 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 18  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]