Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle sammen. Det noget tid siden jeg har været herinde. Håber I alle har det fantastisk også jer der tæller dage ned til eksaminerne som f.eks. mig selv ;-) hehe
- Nå, lad os komme til sagen! Jeg smutter til Amsterdam med min superfantastiske kammerat, her på næste fredag d. 20. VI skal være der til om søndagen, så det er blot en weekend tur. Vi flyver dertil og tilbage igen.
Nu måtte jeg jo selvfølgelig lige høre jer herinde om nogle af jer har noget tips og råd og andre anbefalinger om Coffeeshops osv så smid dem endelig på bordet!
Kunne godt tænke mig at vide hvilke coffeeshops jeg skulle gå efter, og evt om der er nogle bestemte strains jeg burde prøve at ryge! Har røget i 3 år efterhånden, så kan ta det meste! Tror også jeg skal prøve Vaporizeren Volcano som jeg har læst en del om efterhånden. Og håber også de har "Wax" dernede som hitter meget i USA i øjeblikket i de stater hvor det er tilladt på farmaceutisk vis. Wax er faktisk bare en fedtet voks som er koncentreret THC og som ryges på en bong. Nøj hvor jeg glæder mig! Har virkelig drømt om det længe! Nu sker det endelig! wee! :D

Glæder mig til at høre om jeres erfaringer.

Diamond :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Var selv i amsterdam sidste år men nåede desværre ikke så mange coffeshops som jeg gerne ville. Men Coffeshops jeg meget varmt kan anbefale er Greenhouse, der ligger 2 af dem i Amsterdam De sælger stortset kun deres egen sorter, som f.eks. Super silver haze, super lemon haze, diamond girl, hawaiian snow og mange andre. også Barneys farm har nogle lækre sorter som tangerine dream og blue cheese. hvis i beslutter jer for at besøge Greenhouse og er tilhængere af sativa sorter bliver i nød til at prøve super silver haze. giver en fantaskisk high med et dejligt buzz :)

stødte ikke på noget Wax i Amsterdam. Men det betyder jo ikke at de ikke findes :) ellers så sælges der Ice-o-lator hash i de fleste coffeshops.

Medlem

Hvad er Ice-o-lator?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Har I mulighed for at udskyde turen til d. 30 april? Der fejrer de Koninginnedag, eller Queens Day, hvilket er en helt sindssyg oplevelse! En million mennesker på gaden der allesammen er i feststemning og orange tøj, der er gadefester overalt, fest på bådene på kanalerne og de største DJs fra Holland og resten af verden kommer for at spille op den dag.

Junior medlem

Har I mulighed for at udskyde turen til d. 30 april?

Tror du ikke 4/20 er en lidt bedre dag at være i Amsterdam :)?

Der er en del tråde om Amsterdam-ture du kan drage nytte af her på siden, det gjorde jeg nemlig selv sidste år før jeg tog afsted.
Mht. Coffeeshops ville jeg sige, at I skulle undgå Bulldog-kæden. Overprised, høj techno musik, dørmænd og andet ikke-chiller stemning.
Coffeeshops som jeg har en positiv erfaring med, og helt sikkert ville besøge igen er bl.a. The Jolly Joker og Old Church, begge to nær red-light district og rimelige priser på både ryger/kakao/kaffe og et bredt udvalg af sorter, samt mulighed for et par gratis 'smagsprøver' hvis man bliver hængende og har købt en del derinde.

Andre generelle råd:
RIST SMØGER PÅ FORHÅND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
cant stress this point too strongly
Der er NO-SMOKING policy i alle butikker såvel som coffeeshops, det betyder, at du ikke må ryge smøger på coffeeshops, eller joints med tobak i for den sags skyld.
Der er dog mange (alle jeg var inde og besøge) der skider på det, men siger man skal holde lav profil med at have åbne smøger liggende, og det er ikke altid lige let at holde lav profil når man rister.

HUSK mixerbakke!!!!!!
Ingen bruger mixerbakker dernede, så medmindre I vil sidde med et a4 papir på jeres tur, så husk en ordentlig en.

HUSK filter tips!
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare dette, men hvis I er vant til at bruge Smoker's Choice filtre, så bliver det noget af en udfordring at lave cones med deres små mærkelige filtre.

PS: Nu kender jeg ikke jeres musiksmag, men hvis jeg skulle derned igen næste uge, ville jeg da helt sikkert tjekke Redman og Method Man koncerten ud d. 24 april i Amsterdam :)

Senest rettet af 4Twenty 14 apr 2012 13:18, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

God tur.
Jeg har selv været i Ams en trillion trilliard gange, eller ihvertfald 20, og skal også afsted sidst i Maj igen.

Coffeeshops jeg vil anbefale er :

420cafe (volcano)
http://maps.google.dk/maps?hl=da&ll=52. ... 5,4.895847

Voyagers (Volcano, hvis de altså har fået repareret den)
http://maps.google.dk/maps?hl=da&ll=52. ... 4,4.902123

Paradox (Volcano)
http://maps.google.dk/maps?hl=da&ll=52. ... 2,4.881234

Amnesia (volcanos)
http://maps.google.dk/maps?hl=da&ll=52. ... 9,4.889002

Jeg vil også anbefale at i finder en coffeeshop hvor i kan bruge ''De Verdamper'', som er en suveræn vaporizer, hvis man har gode lunger. Den har de flere steder , bla. Dolphins
http://maps.google.dk/maps?hl=da&ll=52. ... 9,4.885225

BurgerBar. Den absolut bedste burger uden for USA:
http://maps.google.dk/maps?hl=da&ll=52. ... 9,4.895522
Burgerbar ligger 25 m. fra 420cafe, hvilket er idéelt, da det er en af de få coffeeshops hvor det er ok at hente mad fra andre butikker, og spise det mens man vaper.

Medlem
Brugeravatar

Generelt syntes jeg at alle coffeshopsne var gode, men jeg var som regel mest til de mindre af dem. Hvis i gider, kan i gå en lidt længere tur væk fra centrum, der er coffeshopsne som regel mere hyggelige.

Men jeg vil virkelig anbefale jeg at gå på Cocopeli (kan ikke huske hvordan det staves, men altså udtales KOKOPELLI. Det er en smartshop/cafe der ligger i enden af red light distrikt, i retning imod banegården. Spørg efter den, ellers er den på mange kort. Det er halvstor syret smartshop, der har indrettet et "trip" hjørne, med udsigt udover kanalerne. De spiller chilleren (lounge, dub, ambience mm...) musik, har sofaer, man kan ryge joints indenfor (kun joints), og de servere kaffe og lidt mad osv. Der er massere af spil og papir man kan tegne på, så det er det ultimative triprum, men man skal altså kunne trippe stede hvor der er fremmede mennesker tilstedet, så er måske dumt hvis man er ny indenfor shroomies. Personalet er super flinke syrehoveder, der er meget venlige, specielt ved folk der tripper. F.eks. så jeg en rødhåret engelsk dreng få det lidt nøjeren, men de lavede en kop te til ham, snakkede roligt med ham og fik ham til af få det godt igen. Køb en pose trøffler eller noget kratum og spis det derinde. Er måske det bedste trip jeg nogensinde har haft. God tur.

Off topic: Skal selv til amserdam snart... er der nogle der ved om rygeforbuddet for turister er blevet gennemført, droppet eller hvornår det blir implementeret?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Off topic: Skal selv til amserdam snart... er der nogle der ved om rygeforbuddet for turister er blevet gennemført, droppet eller hvornår det blir implementeret?

Det er det ikke, og jeg tvivler på at det bliver det nogenside, i Amsterdam. Det sidste jeg hørte er at det er blevet udsat, så det ikke længere træder i kraft til nytår, som det ellers var planlagt.

Medlem

Omkring filtertips skal det lige siges at der ingen grund er til at tage 5 pakker med i tasken. Der er 8 gange så mange forskellige mærker, former og smage på både paper og tips end på staden. Smokers choise er jo verdenskendt :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Ice-o-lator er hash også bare kaldet ice et et koncentrat. det opnås ved at fryse trichomerne af plantematerialet for at opsamle dem da de indeholder størstedelen af THCen. derfor er man i stand til at lave hash med en THC på op til 80 %, selvfølgelig er alt ICE ikke samme styrke da det afhænger af processen og kvaliteten af materialet

her er en video hvor der er en mand der laver det
http://www.youtube.com/watch?v=Ae8w9eNV ... ure=fvwrel

Medlem

Dampkring og bluebird hAr også en del luksus røg imo de bedste i centrum.

Medlem

Tusind tak for jer alle sammen svar! Kommer helt sikkert til at besøge nogle af de nævnte caféer! Rejser her om 4 timer! Adios people! :D

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Husk for guds skyld at besøge Picasso coffeshop. Deres poison er fucking vild.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]