Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ryge indenfor
Junior medlem

Hej Alle! :)
Dette er mit første indlæg, så håber på god modtagelse.

Mine forældre er ikke så tit hjemme, så har tit gået med tanken om at tænde op indenfor.
Mest fordi jeg ikke altid orker at gå udenfor, og fordi det er hyggeligt at ryge imens der er film på skærmen ;)

Så mit spørgsmål til jer er: Har i nogle erfaringer med at ryge indenfor, altså dem som stadig bor hjemme.
Mine forældre ved ikke at jeg ryger.
Skal lige siges at mine forældre ikke ryger indenfor. Så bare om der er den store chance for at det kan lugtes.

- Hyga

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Det kommer helt an på hvor mange ting røgen kan sætte sig i, men med god udluftning kan man godt have held med en pind indenfor. Der er selvfølgelig altid en risiko, men man skal undgå at ryge cigaretter indenfor da lugten af nikotin sætter sig langt bedre end en godt ristet joint.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
ellers ryk en stol over til vinduet, drej skærmen så du kan se, og ryg ud af vinduet og luft godt ud :3

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså nu har jeg godt nok en fransk altan, men det tager mig ikke mere end 2-3 timer at lufte ud efter en god skunkrumkoger. Efter det lugter der svagt af tobak, men det ved mine forældre godt jeg gør.
Hvis du gør det, kan du jo starte ud med at tage et pibehovede uden tobak, og teste hvor hurtigt lugten forsvinder?

Medlem
Brugeravatar

da jeg stadig boede hjemme havde jeg også held med at stille et glas eddike i det rum vi røg.. det åd hvertfald en del af lugten.. + udluftning ;) , men syntes nu du skal gå ud hvis det er dine forældres hjem, det er jo tros alt dem der er boss så længe du er i deres hus :)

Junior medlem

Jeg takker for rådende, tror jeg prøver det gode gamle stole ved døren trick :)
Du har ret i at det er deres hjem og dem der bestemmer, måske skulle jeg vende mig af med min dovenskab :)

Tak tak!

- Hyga

Medlem
Brugeravatar

To ting jeg synes du skal overveje. Om det er nødvendigt at ryge i dagligdagen, og om ikke bare du skal fortælle dine forældre lidt om det.

Sidstnævnte har den added bonus at du hjælper lidt på befolkningens bekymrende uvidenhed om stoffer. De fleste griner sarkastisk når man taler om at blive "hjernevasket" af regeringen, men så spørger man dem hvad deres holdning til stoffer er. I lol'd

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Da jeg gik fra at gøre det til en mission at ryge, dvs. gå udenfor og ryge til at gøre det nogle gange indenfor mistede det både lidt af charmen, men der kom også et lidt andet syn på det. Hvis du ikke er særligt gammel, ville jeg vente med det.

Mine forældre ryger ikke, og de har næsten altid kunnet lugte bare det mindste. Det har jeg sådan set også selv, selv efter et par timers udluftning hvor jeg ikke har været i rummet.

Men luft ud så meget som muligt, og så hvis det er nødvendigt kan du stille en skål med eddike et sted i rummet, så burde den gerne tage en del af lugten i løbet af et par timer. Dette har jeg gjort ofte med stor succes.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Du kan også købe så nogle duft spray ting. De koster ikke en skid i brugsen. Det er super klamt syntetisk lugt, men efter to sprøjt lugter der KUN af det af hele rummet. Meget praktisk og meget klamt. Når dine forældre så spørger hvorfor du har sprayet syntetisk jordbær lugt i hele stuen, kan du finde på et eller andet shit med, at du har haft skod mave hele dagen eller hvis du har en kat kan du sige at kattebakken lugtede forfærdeligt eller noget. Ok, ikke det bedste bud jeg kommer med, men som de andre siger; eddike og luft ud, - lav gennemtræk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Lad nu vær.. Hvis du virkelig ikke kan overskue at bevæge dig udenfor, for at ryge, burde du have stoppet for lang tid siden.. Størstedelen er personer som ikke ryger i eget hjem, vil lynhurtigt kunne lugte "lunten".. Når man er vant til den samme karakteristiske duft i sit eget hjem, vil lugte som hash- og skunkrøg være overvældende.. Så ja, du vil rende en stor risiko..

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Jeg kommer godt nok fra en rygerfamilie, men fik self. den klassiske med at hvis jeg røg inden jeg blev 18, så fik jeg ikke et kørekort af de gamle :)

Det her drejer sig godt nok om regulær tobak...

Det lykkede mig at holde min smugrygning oppe fra jeg var 15 til lidt efter jeg havde bestået kørekort, eneste anden ryger i huset var min mor (min far røg ikke dengang, han ryger cigarillos nu).
Først og fremmest undgik jeg så vidt muligt at ryge inden for husets fire vægge, så det var enten på skolen, eller på en gåtur; så udenfor er det mest optimale
Derudover, hvis der ikke var mulighed for at gå ud, røg jeg ud ad vinduet på mit værelse, og derefter holdt vinduet åbent lidt tid (en 5-10 min som regel)

Efter vi flyttede til Århus fik jeg lidt af et problem; der var ikke grus foran vinduet, men en forterrasse ud til vejen, vel at mærke med fliser. Jeg konkluderede derfor at det var dumt at smide skodder ud af vinduet, så jeg gjorde brug af et askebæger jeg havde nakket fra en cafe i Paris. Når jeg ikke brugte det, stod det bag en af mine computerskærme (CRT), og jeg sørgede for at tømme det regelmæssigt i skraldespanden mens de gamle ikke var hjemme. Da min mor ryger, er det ikke unaturligt at der ligger aske og skodder i skraldeposen.

For den maksimale sikkerhed for at undgå at blive busted, så hold det udenfor; her kan du høre hvis dine forældre kommer (især hvis indkørslen er grus), og hvis de gør, kan du hurtigt gemme beviset af vejen (sluk den halve joint og gemme den under en sten, i et plastikmøbel eller hvad der nu er, bare husk hvor du har den)

Junior medlem

Jeg takker for alle svarende, men jeg har indset at jeg nok må holde det udendøre.
Jeg er kun weekend ryger, og har en streng politik om ingen røg i hverdagen :)
Jeg synes bare det skaber en anderledes form for hygge når der bliver fyret op inde døre.

- Hyga

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Jeg takker for alle svarende, men jeg har indset at jeg nok må holde det udendøre.
Jeg synes bare det skaber en anderledes form for hygge når der bliver fyret op inde døre.

- Hyga

Der tager du ganske fejl, der er en grund til at folk finder gode rygerspots... Tag en gåtur i skoven eller lignende, det i sig selv lægger en ekstra dimension på rusen. Find et sted du føler dig tilpas eller hvor der er en flot udsigt. Tag på stranden hvis du bor i nærheden. Der er ingen der siger du bare skal længe dig op ad husmuren i den halve time det tager at komme igennem en joint.

Junior medlem

Du har faktisk ret :)
Den havde jeg ikke lige tænkt på!

Medlem

Ikke-rygere vil altid kunne lugte røgen, specielt i eget hjem! Havde en kammerat der påstod, at hans forældre ikke kunne lugte det, når vi røg op i emhætten, mens den kørte for fuld skrue, men jeg kunne tydeligt lugte det i køkkenet (og jeg kom fra et ikke-rygerhjem).

Så selv hvis det pisser ned uden for, så drop ideen - medmindre der går flere dage før dine forældre er hjemme igen! Dine forældre vil måske ikke sige noget til det, fordi de ikke har håndfaste beviser på at der er blevet fyret i deres hjem, men så bliver de nok i stedet mistænksomme..
God ryger :)

Medlem

vi røg engang fuld skrue da vi var mindre hos min kammi's forældre, de var ikke hjemme i 3 dage. tror vi røg godt 200 smøger på under etagen, og vel omkring 40-80gram, vi havde et par vinduer åbent men stadig helt røget jo, på 3dagen går vi så i gang med at rydde op, og der stank ret meget af røg, og hans mor er ikke ryger, så stilte vi 2-3 skåle med eddike ud, de kom hjem 3-5 timer senere, og moren synes det var underligt der slet ikke lugtede af røg , hehehe :) EDDIKE is the power!

Junior medlem

Anskaf dig en brændepen og begynd at brænde mønstre i træ, og påstå overfor dine forældre at det er der lugten kommer fra.

Billede

Medlem
Brugeravatar

hvis du lufter godt ud og ryger med et åbent vindue kan du godt hvis dine forældrer ikke er hjemme, bare husk at luft ud og hvis lugten ikke går væk så sæt et glas med eddike ind på værelset i et par timer det har altid virket for mig, men er dog blevet taget nogle gange hvor lugten har været i værelset i et par dage :D

Junior medlem

- Hyga

Der tager du ganske fejl, der er en grund til at folk finder gode rygerspots... Tag en gåtur i skoven eller lignende, det i sig selv lægger en ekstra dimension på rusen. Find et sted du føler dig tilpas eller hvor der er en flot udsigt. Tag på stranden hvis du bor i nærheden. Der er ingen der siger du bare skal længe dig op ad husmuren i den halve time det tager at komme igennem en joint.

Det kan da godt være han hellere vil det :) personligt synes jeg dog også klart det er fedest at gå en tur, mig og en kammerat plejer at ryge på en fodboldbane der ligger ikke så langt fra hvor jeg bor og det har sku været nogle fede ture hjem, tror bare det handler om at gå et sted hvor man er tryg :mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

Lav evt. et aktivt kulfilter til at puste røgen igennem. Tom Køkkenrulle/toiletrulle, eller andet rør, fyld med aktivt kul og luk i begge ender med noget stof og sæt nogle elestikker omkring stoffet i hver ende. Sådan kan du minimere lugtgenerne, + udluftning og eddike, så skulle der ikke være meget at lugte. Men efterprøv det hvor dine forældre ikke er hjemme over en længere periode, eller et andet sted. Husk at smid dit kulfilter i en luftæt pose eller anden beholder bagefter, da det aktive kul forringes af fugtighed, og luftgennemstrømning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]