Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 08:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Hey folkens (:
for lige at gøre det kort så fik jeg fat i 10g tørre svampe igår og drak først en kop te med 0,15 g i og redoserede med 0,25 2 timer senere. under hele forløbet blev der røget joints med min vens Pineapple Express i.

jeg kunne sagten mærke at jeg var påvirket af noget andet end weed, det var bare svært at definere hvad og hvordan. jeg vidste bare at jeg havde det for sygt uden helt rigtigt at forstå det. jeg grinede meget og gjorde det længe.
lysene blev stærkere og da jeg kl 3 ville cykle hjem fra min vens lejlighed ca 45min. efter at have drukket kop te nr 2 blev alle trafiklysene utroligt smukke, de grønne, røde og gule farver flød næsten sammen og farvede mit syn.

men dog føler jeg mig delvist skuffet over de visuals jeg fik, jeg føler ikke at jeg opnåede noget "vildt" sådan syns-mæssigt.

forresten fik jeg heller ikke noget der bare minder om kvalme, ubehag eller andet. bare et dejligt buzz ca 30 min. efter indtagelse.

men her mine spørgsmål:

1. hvordan kan det være at jeg ikke fik et mere intenst trip? kan det være underdosering eller andre faktorer?

2. jeg skal hen til en vens sommerhus idag og havde håbet på at kunne få gjort det ordentligt idag, og med et bedre setting. men er det god HR at tage svampe 2 gange på en weekend?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror det er for lav dose. Jeg har prøvet 0,5g som det mindste, og gav mig heller ikke andet end en meget god griner og meget lidt forstærket syn.
Du kan eventuelt prøve 1,5g, det var min dose første gang, og der synes jeg bestemt jeg fik en god indsigt i, hvordan det er.
Det er lidt specielt selve oplevelsen, men det finder du ud af. Intet farligt eller noget du skal være bekymret for, og jeg synes også du virker, til at have ret godt styr på dig selv. Så måske prøv 1,5g.

Det er ikke god HR at tage svampe to gange på en weekend, men med dine doser den første dag, så ville jeg mene du godt kan gøre det uden det store problem. Det ville være værre, hvis det var ordentlige doser begge dage.

viewtopic.php?f=5&t=9540

Bliver det hele for meget, så synes jeg du skal prøve at slappe af i en seng, ligge og vralle det ud. Der kommer intet godt af at løbe febrilsk rundt nøgen og skrige dommedag - meeen mon ikke du bare får det nice.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Af hvad jeg ved, så er 0,4g også en rigtig svag dosis.
Den første dosis jeg startede med var på 1,5, hvor efter jeg yderlige indtog 0,7 efter 80 minutter.

Prøv som SWIM også nævner (Hvis du mener du tør) at tage 1-1,5 næste gang.

- Bomlee

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tak for de hurtige svar (: jeg prøver mig frem med lidt mere i mavsen den her gang :D
skal nok lige opdatere med hvordan det går (:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

God vind igå! Husk, at man kan nemt blive ret slasket i kroppen bare af svampene alene, så hvis du ryger weed oveni så hold det til et minimum, hvis du gerne vil undgå det. Jeg synes i hvert fald at tunge 2 smøgs & svampe gør mig ornlig slasket, sjovt nok.
Det kan også forstærke trippets psykedeliske afdeling en del.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale at oppe din dose til 2 - 2,5 gram. Så vil du i hvertfald få en smag for, hvad svampene har at byde på. Gerne i et afslappet setting, med god musik, og eventuelt med en joint klar, hvis du får lyst til dette.

En sikker opskrift på succes vil være at lægge dig ned, sæt Dark Side of the Moon på iPoden, luk øjnene og nyd turen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En sikker opskrift på succes vil være at lægge dig ned, sæt Dark Side of the Moon på iPoden, luk øjnene og nyd turen :)

Eller se interstella 5555 :) Jeg var på svampe første gang jeg så den og det var et hit!

Medlem
Brugeravatar

Eller se interstella 5555 :) Jeg var på svampe første gang jeg så den og det var et hit!

Haha, jeg kan intet andet end give stor fed thumbs up ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vil der ikke forekomme tolerance og dulme trippet væsentligt?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Vil der ikke forekomme tolerance og dulme trippet væsentligt?

Det er der en god sandsynlighed for!

Men der er sådan set kun én måde at finde ud af, og det er ved at prøve sig frem. Tolerance er en personlig ting (svinger mellem 3 dage og 3 uger). Udover det, så startede han med en lav dosis, så efter alt at dømme, vil hans tolerance ikke være så udtalt, som hvis han havde fået en kraftigere virkning.

En anden ting er, at jeg synes cannabis godt kan "sænke" intensiteten af et psykedelisk stof, hvis man ryger før trippet begynder - i hvertfald på det visuelle plan (synes derimod det bliver mere forvirrende og intenst mentalt). Men det er svært at udtale sig om - jeg kan bare sige, at der er forskel på effekten, alt efter hvornår i trippet man ryger sin joint! Man er nødt til at prøve selv og se.

Jeg ville dog have undladt cannabis helt de første gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så er jeg vågen igen, jeg har aldrig oplevet noget lignene. my mind is blown!

jeg startede ud kl 1830 med at tage ud til mine venner og røg 3-4 joints derefter bagte vi brownies med ca 1,2g indendørs pot pr person, jeg blev skæv som jeg ikke er blevet det før, men jeg kunne ikke blive hos vennerne da jeg havde en aftale med en Dcf bruger om at bytte frø inde i byen.

inde i byen ryger vi en joint mere og klokken når at blive 21. jeg er stadig stærkt påvirket af både kage og joints.

min ven og jeg beslutter os for spadsere de 3 kilometer hjem til mig og spise lidt svampe på vejen.

vi startede ud med 0,5g hver, ventede 20min. og redoserede med 0,3. på vejen blev mit syn sløvet, mine øjne kunne ikke følge med. vi redoserede igen med 0,4 igen og var nu nået hjem til mig. vi lagde os i seng på mit værelse og satte albummet Universal på med K-otix, røg en joint mere og lidt efter lidt begyndte hele mit værelse at bølge frem og tilbage, tankerne flød ud i et. det var som en flod af skønhed. vi skiftede over til at høre Guru's jazzmatazz nr 1 og nr 2 og lå med lukkede øjne og alt var mønstre og farver, ingen negative tanker bare ekstase, min krop kunne ikke ligge stille og jeg vred mig i det der føltes som en fantastisk evighed.

vi slukkede musikken kl 5.00 og hele værelset var farven neonblå, min vens ansigt lignede noget fra en tegneserie, ansigtet så deformt og forvrænget ud.

jeg kan ikke rigtigt forklare hvad jeg så men kæft hvor var det smukt, jeg føler mig som genfødt idag.
:D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
det er godt at høre, svampe er en dejlig ting at opleve :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
fedt :) Jeg vil anbefale at du tager dig et trip hvor du ikke er så skæv på et tidspunkt - det giver en helt anden og på mange måder bedre rus IMO. Jeg kender det dog alt for godt, joints'ne bliver KUN bedre når man er i svampeland :P

Medlem
Brugeravatar

Arhhh det var rart at høre du havde et vellykket trip :) Følelsen af at være genfødt,- en slags renæssance af sanserne, var også noget jeg følte efter mit første ordentlige trip. Godt du nød det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg er virkelig glad for at det hele gik godt (: og mange tak for hjælpen.
noget jeg dog undrer mig over er at jeg tit så billeder af et inka-rige og mønstre/figurer fra sydamerikanske indianerstammer. er det noget i kender til? (:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Yea, det er vist meget normalt.
Der er mange som ser de samme mønstre. Specielt på DMT har jeg læst, at der skulle være nogle figurer og mønstre der går igen.

Men ja, det er meget normalt. Det ret lækkert.

Dedikeret medlem

Dejligt at du havde en god oplevelse - prøv næste gang og vent med undlade at være så påvirket af thc og så ryg når svampene sparker ind - det har jeg oplevet som ret Nice.

Medlem
Brugeravatar

Joints under comedown er <3

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så var jeg til mejlgade igår efter at have trippet rundt i skovene omkring trøjborg og risskov,
og endte med at blive efterladt af alle vennerne kl 2 om natten efter at have overbevist dem om at jeg godt kunne komme hjem uden hjælp.
jeg var stadig ret påvirket og endte op inde i 7elleven hvor jeg ender med at stå i en kø med en masse mennesker der ikke snakkede til mig,
en mand prøvede at skabe kontakt til mig, velsagtens for at afhjælpe den akavede stemning som var så åbenlys for alle de andre i køen(sådan føltes det ihvertfald)
manden talte til mig, jeg svarede nej
han talte videre og jeg sagde igen nej uden at lytte til hans ord. jeg var i færd med at.. ja jeg var bare i færd med at ja det jeg nu gjorde.
han talte videre og hans stemme blev en en tom støj som føltes som en skrigen. jeg hørte ham spørge om hvad min historie var.
jeg jeg råbte at jeg ikke kunne tale lige nu. han blev ved og jeg endte med at råbe at han skulle lade mig være og jeg stormede ud af 7elleven og gik de 3 kilometer hjem alene
og havde en masse underlige tanker omkring hvem jeg var som person. jeg følte at jeg havde glemt hvordan det var at være menneske hvis det kan forklares sådan. bare det at slå en prut føltes så overvældende, hvordan kunne der dog komme luft ud der fra? ensomheden skyllede ind over mig og jeg vidste ikke hvem jeg var, eller ihvertfald hvem jeg burde være.
jeg vidste ikke hvordan jeg skulle være mig selv, hvordan jeg skulle agere for at jeg ville være en rigtigt udgave af "Mig"

nogen af jer der kan nikke genkendene til noget af det og sige at det er meget normalt? det kan jo også bare være at jeg har badtrippet en smule, ikke fordi jeg frygter det som sådan mere. det føltes bare så naturligt at have det skidt hvis i forstår.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja det lyder meget normalt. Hold hellere en pause hvis du føler det begynder at tage en kedelig drejning

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]