Jeg kommer godt nok fra en rygerfamilie, men fik self. den klassiske med at hvis jeg røg inden jeg blev 18, så fik jeg ikke et kørekort af de gamle

Det her drejer sig godt nok om regulær tobak...
Det lykkede mig at holde min smugrygning oppe fra jeg var 15 til lidt efter jeg havde bestået kørekort, eneste anden ryger i huset var min mor (min far røg ikke dengang, han ryger cigarillos nu).
Først og fremmest undgik jeg så vidt muligt at ryge inden for husets fire vægge, så det var enten på skolen, eller på en gåtur; så udenfor er det mest optimale
Derudover, hvis der ikke var mulighed for at gå ud, røg jeg ud ad vinduet på mit værelse, og derefter holdt vinduet åbent lidt tid (en 5-10 min som regel)
Efter vi flyttede til Århus fik jeg lidt af et problem; der var ikke grus foran vinduet, men en forterrasse ud til vejen, vel at mærke med fliser. Jeg konkluderede derfor at det var dumt at smide skodder ud af vinduet, så jeg gjorde brug af et askebæger jeg havde nakket fra en cafe i Paris. Når jeg ikke brugte det, stod det bag en af mine computerskærme (CRT), og jeg sørgede for at tømme det regelmæssigt i skraldespanden mens de gamle ikke var hjemme. Da min mor ryger, er det ikke unaturligt at der ligger aske og skodder i skraldeposen.
For den maksimale sikkerhed for at undgå at blive busted, så hold det udenfor; her kan du høre hvis dine forældre kommer (især hvis indkørslen er grus), og hvis de gør, kan du hurtigt gemme beviset af vejen (sluk den halve joint og gemme den under en sten, i et plastikmøbel eller hvad der nu er, bare husk hvor du har den)