Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt ude og skide.
Hej jeg er 18 år og fik at vide af en læge at jeg var farveblind da jeg var 8-9 år gammel. Jeg har ofte svært ved at genkende farver og skelne dem fra hindanden, især rød og grøn har jeg problemer med. Jeg har dog lagt mærke til at jeg har nemmere ved farver når jeg ryger tjald, vel at mærke at det er lyst udenfor.
Mit spørgsmål er om der er andre her på sitet der er farveblinde og har oplevet at de har nemmere ved farver, og om tjald overhovedet hjælper på farveblindhed eller om det bare er noget jeg bilder mig ind?
På forhånd tak :)
- Liquid.

Medlem
Brugeravatar

Min farveblindhed kan beskrives præcist som din, men jeg har aldrig lagt mærke til, at jeg kan skelne bedre mellem farverne efter at have røget. Jeg tvivler på at Cannabis har en sådan virkning, så jeg har ikke noget konkret svar til dig, men jeg vil lige prøve at se lidt bedre efter næste gang jeg fyrer op! :joint:

EDIT: Mange fortæller om at farver bliver meget mere klare og udstrålende efter at have indtaget psykedelika, det kan jo være at Cannabis giver et lille glimt af dette pga. dets milde hallucinogene effekter :-D

Junior medlem
Brugeravatar

lyder meget rigtigt, og som sagt kan det også være at det bare er mig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du overvejet at prøve visuelle stoffer? Det kunne være meget interessant og se hvordan det ville påvirke dit farvesyn.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

Har du overvejet at prøve visuelle stoffer? Det kunne være meget interessant og se hvordan det ville påvirke dit farvesyn.

Det har jeg, men ved ikke rigtigt hvad det skulle være, og har ikke forstand på sådan noget så har holdt mig fra det :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
nu er jeg ikke så meget farveblind og har hovedsageligt kun problemer med at skelne mellen nuancer. har udmiddelbart ikke oplevet det samme som dig, dog er jeg meget mere overfølsom for lys når jeg har røget cannabis, hvilket jeg tror er meget normalt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har en kammerat som ikke kan berette om ændringer i hans farveblindhed efter at have røget.. Han vil dog tage en test, næste gang han kommer i tanke om det, så melder nok lige tilbage..

Men det kunne være spændende at se, hvordan farveblindhed påvirkes ved indtagelse af f.eks LSD.. :) Dette skal dog ikke opfattes som en opfordring! ;)

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Har en kammerat som ikke kan berette om ændringer i hans farveblindhed efter at have røget.. Han vil dog tage en test, næste gang han kommer i tanke om det, så melder nok lige tilbage..

Men det kunne være spændende at se, hvordan farveblindhed påvirkes ved indtagelse af f.eks LSD.. :) Dette skal dog ikke opfattes som en opfordring! ;)

Det er der faktisk utallige rapporter om på erowid. Det er bare at dykke ned i emnet :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Det er et utrolig spændende emne du har taget op min ven.
Er selv rød/grøn farveblind, og jeg har også godt selv lagt mærke til at min syn virker mindre distraheret når jeg er påvirket af cannabis.
Er der evt nogle der kan poste et link med det at være farveblind og være påvirket af LSD?
Min browser vil ikke åbne Erowid af en eller anden grund?

Junior medlem
Brugeravatar

Syntes nemlig også selv at det kunne være ganske spændende at finde ud af :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]